Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 22:18
Ik zoek een?
Smartphone, merk niet belangrijk (lichte voorkeur voor Sony, maar niet doorslaggevend)

Wat is je budget?
Hollander, dus liefst zoveel mogelijk "bang for the buck" echter max €450,- wil ik eraan uitgeven. Liefst doe ik meerdere jaren met het toestel, dus snelheid en support(updates) op langere termijn is belangrijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hoofdzaak is bellen, whatsapp, browsen, vault (Enpass), foto's schieten (heb nog een coolpix P300 en Nikon D80), MP3 speler
Wat er minimaal moet zijn is:
- FHD scherm voorkeur voor 5-5,2" maar mag tot 5,5" gaan mits toestel niet té groot wordt
- Snelle processor
- Goede accuduur, moet minstens 1 dag door kunnen komen met wat browsen, spotify, mail etc
- Toekomstbestendig (dus Android updates OTA, of in elk geval zonder teveel gedoe)
- Geheugenkaart (tenzij een 64GB variant binnen budget blijft)
- Camera moet minimaal acceptabele beelden leveren (heb de echte camera's niet steeds bij de hand)
- Overige zaken als dual-sim, waterdicht, stereospeakers, nfc zijn meegenomen maar geen beslispunt

Wat heb je zelf al gevonden?
Al diverse voorlopige keuzes gemaakt:
- Sony Z3: +camera, accuduur, zekerheid Android updates / -Quad core(al komt hij wel goed door de benchmarks), boven budget
- Huawei P8: + camera, scherm, prijs, 3GB Ram / -accuduur, traag, emui moet je maar net fijn vinden (geen ervaring mee)
- Xiaomi Mi4c: +camera, scherm, prijs, 3GB Ram / -updates Android onzeker, Hexa core(geen benchmark gevonden)
- LG G4: +camera, scherm, prijs, 3GB Ram / - scherm, accuduur wisselvallig, iets groter van formaat, trager
- LG Nexus 5X: +leidend in updates / -duur, geen geheugenkaart
- Motorola X Play: +stock Android, prijs / -camera niet geweldig bij weinig licht, 2GB RAM, toch weer trager dan bv. de P8

Welke vragen heb je hier nog over?
Alle bij elkaar lijkt het erop dat ik niets kan vinden dat aan mijn wensen voldoet.....de duurdere toestellen hebben de specs die ik leuk vind, maar in de midrange is er overal wel iets. Of slechte accuduur, of slechte camera, tegenvallende UI/OS, lagere benchmark.
De P8 lijkt de meest passende keuze, maar misschien moet ik het wel gaan zoeken in Chinese varianten zoals de Elephone P8000? Daar vraag ik me dan af hoe de Android updates komen? Of gewoon XDA opzoeken en naar CyanogenMod keren?
Het bos is dik en ik kan de ene boom niet meer van de andere onderscheiden.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
Moto X Style, goede performance, 32gb + micro sd, stereo speakers, wel 5,7inch
Ver ook spatwaterdicht, snelle updates

[ Voor 20% gewijzigd door BigF25 op 12-10-2015 17:10 ]

• Ramon 73
BigF25 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:08:
Moto X Style, goede performance, 32gb + micro sd, stereo speakers, wel 5,7inch
Ver ook spatwaterdicht, snelle updates
Toch wel aan de grote kant én boven budget

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
niet heel veel meer als de Play of 5x, via V&A bied iemand hem aan voor een mooie prijs.. wellicht toch interessant

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:13
Is android een vereiste? Anders heb je voor dat geld makkelijk een Nokia Lumia 930 met een 20 MP pureview camera, SD 800 en 5" FHD scherm.

Daarnaast is een Samsung S6 maar net boven budget door de 75€ cashback actie, die komt onder de 500€ uit. Dat is ook het overwegen waard. En binnen je budget valt ook de al wat oudere S5, die moet ook mooie plaatjes schieten.

• Ramon 73
mathelicious schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:23:
Is android een vereiste? Anders heb je voor dat geld makkelijk een Nokia Lumia 930 met een 20 MP pureview camera, SD 800 en 5" FHD scherm.

Daarnaast is een Samsung S6 maar net boven budget door de 75€ cashback actie, die komt onder de 500€ uit. Dat is ook het overwegen waard. En binnen je budget valt ook de al wat oudere S5, die moet ook mooie plaatjes schieten.
Android is geen must, zou best eens naar Windows Mobile willen. Echter, de Mi4c bijvoorbeeld heeft een SD 808 en is nog eens €100,- goedkoper (wel een gok hoe updates uitvallen).
Samsung daarentegen vind ik een erg onprettige schil hebben, moeite om daar mijn weg in te vinden. Ook al eens een S3 gehad en dat was mijn slechtste toestel ooit. Ik heb dus geen behoefte aan Samsung, ook al vanwege de fanboys van dat merk.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon 73 op 12-10-2015 17:33 ]

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-10 16:50
Is de 2e generatie Moto X niet iets? Een snapdragon 800 en waarschijnlijk nog best lang Android ondersteuning. Is op dit moment niet erg duur. Enige minpunt is de camera die wat minder is.

• Ramon 73
chielisdenaam schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:33:
Enige minpunt is de camera die wat minder is.
Inderdaad, camera is toch wel belangrijk. Verwend met iPhone6 en Xperia Z laat ik de echte camera's vaker thuis.

Verwijderd

Gewoon de Xiaomi halen. Fijne software, goede kwaliteit, recent toestel en een zeer goede prijs/ kwaliteitverhouding.

• Ramon 73
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:42:
Gewoon de Xiaomi halen. Fijne software, goede kwaliteit, recent toestel en een zeer goede prijs/ kwaliteitverhouding.
Alleen geen SD kaart mogelijk en camera valt beetje tegen.

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
20 euro over je budget, maar de Samsung S6 is 469 euro bij naztel.https://www.naztel.nl/samsung-galaxy-s6-g920f-32gb-zwart

• Ramon 73
Karakartal schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:44:
20 euro over je budget, maar de Samsung S6 is 469 euro bij naztel.https://www.naztel.nl/samsung-galaxy-s6-g920f-32gb-zwart
Goeie deal :Y
Maar de schil van Samsung ben ik niet zo tevreden van. Mijn vrouw heeft een S4 en ik zoek me vaak wezenloos naar bepaalde opties (laatst 10 minuten gezocht naar caller-id uitschakelen....niet gevonden).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ramon 73 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:07:
Wat er minimaal moet zijn is:
- FHD scherm voorkeur voor 5-5,2" maar mag tot 5,5" gaan mits toestel niet té groot wordt
- Snelle processor
- Goede accuduur, moet minstens 1 dag door kunnen komen met wat browsen, spotify, mail etc
- Toekomstbestendig (dus Android updates OTA, of in elk geval zonder teveel gedoe)
- Geheugenkaart (tenzij een 64GB variant binnen budget blijft)
- Camera moet minimaal acceptabele beelden leveren (heb de echte camera's niet steeds bij de hand)
- Overige zaken als dual-sim, waterdicht, stereospeakers, nfc zijn meegenomen maar geen beslispunt
Heb je al gekeken naar de OnePlus One of OnePlus 2? Ze hebben beide alle gewenste specs en vallen ook mooi binnen je prijsklasse.

Over de OPO kan ik in ieder geval zeggen dat de accuduur meer dan prima is (bijna 2 dagen) en met de software support is ook niks mis mee. Er draait standaard CM op en heb inmiddels al OTA updates gekregen van Android 4.4 -> Android 5.0 -> Android 5.1.1 en een update naar Android 6.0 is bevestigd.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 13-10-2015 09:03 ]

• Ramon 73
rens-br schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:01:
[...]

Heb je al gekeken naar de OnePlus One of OnePlus 2? Ze hebben beide alle gewenste specs en vallen ook mooi binnen je prijsklasse.
Inderdaad ook naar de OP2 gekeken. Ik had er echter geen goed gevoel bij.

Maar vanochtend de Xiaomi Mi4c besteld bij ibuygou. Nu nog even afwachten wanneer het pakketje aankomt. In elk geval de tax insurance erbij genomen, ik heb al eens eerder de gok gewaagd (navigatie) en ben toen ook door de mand gevallen, dat liever niet nog een keer want de winst was toen wel weg....
Pagina: 1