Beste Tweakers,
Sinds vanochtend start mijn PC helaas niet meer op. De PC heeft aan de achterkant nog wel blinkende ledjes van mijn lan verbinding maar doet niks als ik op de startknop druk. Heb er al van alles aan gedaan wat ik nu zal opsommen:
1. Voeding van een andere PC gepakt en toen deed die het wel.
2. De voeding van mijn PC aangesloten op de andere PC en toen deed die het ook.
3. De voeding weer in mijn eigen PC gedaan en alleen het moederbord en CPU aangesloten, weer niks.
4. Dan maar alles opnieuw aangesloten, nog steeds niks.
5. De batterij uit mijn moederbord gehaald, nog steeds niks.
Hierbij de componenten van mijn PC:
Wie o wie zou mijn reddende engel willen zijn? Dacht namelijk dat de voeding het begeven had maar in mijn andere PC doet die het gewoon.
Daarnaast heb ik gister wel een upgrade gedaan van Windows 7 naar Windows 10, maar met de andere voeding startte die wel gewoon op dus nu weet ik het echt niet meer.
EDIT: en om het allemaal nog vreemder te maken. Ik heb net de schakelaar van de voeding aan en uit gezet waarna ik een foutmelding kreeg dat de bootmgr ontbreekt.
Als ik vervolgens in de BIOS zit en mn SSD selecteer waar Windows 10 op geïnstalleerd staat dan zie ik eventjes het Windows logo en dan stopt die er weer mee. En als ik weer de schakelaar van de voeding aan en uitzet doet die het niet meer.
Sinds vanochtend start mijn PC helaas niet meer op. De PC heeft aan de achterkant nog wel blinkende ledjes van mijn lan verbinding maar doet niks als ik op de startknop druk. Heb er al van alles aan gedaan wat ik nu zal opsommen:
1. Voeding van een andere PC gepakt en toen deed die het wel.
2. De voeding van mijn PC aangesloten op de andere PC en toen deed die het ook.
3. De voeding weer in mijn eigen PC gedaan en alleen het moederbord en CPU aangesloten, weer niks.
4. Dan maar alles opnieuw aangesloten, nog steeds niks.
5. De batterij uit mijn moederbord gehaald, nog steeds niks.
Hierbij de componenten van mijn PC:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 352,95 | € 352,95 |
1 | ASRock Z87 Extreme9/ac | € 387,32 | € 387,32 |
1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X, New Edition | € 0,- | € 0,- |
3 | WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB | € 61,95 | € 185,85 |
2 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 90,- | € 180,- |
1 | Fractal Design Define XL R2 Black Pearl | € 131,95 | € 131,95 |
2 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 238,95 | € 477,90 |
2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 47,95 | € 95,90 |
1 | Cooler Master V750 Semi-Modular | € 107,- | € 107,- |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 130,95 | € 130,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,95 | € 89,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.139,77 |
Wie o wie zou mijn reddende engel willen zijn? Dacht namelijk dat de voeding het begeven had maar in mijn andere PC doet die het gewoon.
Daarnaast heb ik gister wel een upgrade gedaan van Windows 7 naar Windows 10, maar met de andere voeding startte die wel gewoon op dus nu weet ik het echt niet meer.
EDIT: en om het allemaal nog vreemder te maken. Ik heb net de schakelaar van de voeding aan en uit gezet waarna ik een foutmelding kreeg dat de bootmgr ontbreekt.
Als ik vervolgens in de BIOS zit en mn SSD selecteer waar Windows 10 op geïnstalleerd staat dan zie ik eventjes het Windows logo en dan stopt die er weer mee. En als ik weer de schakelaar van de voeding aan en uitzet doet die het niet meer.
[ Voor 4% gewijzigd door vdiermen op 12-10-2015 17:41 ]