3 beeldschermen aansluiten op 1 grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssandert
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 16:11
Goedemiddag,

Ik wil graag 3 beeldschermen aansluiten op mijn pc,
hiervoor heb ik een andere videokaart nodig.

Tis puur voor het monitoren van iets, wordt niet gebruikt om te gamen of andere zware applicaties.
Nu heb ik gehoord en gelezen, dat sommige grafische kaarten tot maximaal 2 monitoren gelijktijdig aankunnen.

ik heb momenteel 2 HP schermen, daar zit alleen een VGA aansluiting op, het derde scherm moet nog aangeschaft worden.

Heeft iemand hier ervaring mee? of tips welke kaart ik hiervoor moet hebben?
ik zit niet te wachten op kaarten van een paar honderd euro ;)

Alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:57
Bij GeForce wordt vanaf de gtx6.. Generatie 3 monitoren ondersteunt voor zover ik weet.

Bij AMD wordt vanaf de radeon 7... Series 3 monitoren ondersteunt. Hier heb je dan wel een actieve DP omvormer voor nodig.

Moet je zelf maar even zoeken welke kaart dan goed is voor jouw. Welke aansluitingen het beste overeen komen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zowel de AMD als de Nvidia kaarten kunnen 3 schermen aansturen. Alleen je hebt wel verloop nodig.

Maar op google staat zoveel informatie hierover.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssandert
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 16:11
Thanks voor de berichten, ik heb even gekeken in de bios ook het eea aanpassen.
ik heb het nu zo dat de onboard vga aansluiting ook werkt + de externe videokaart.

Dus ik heb het draaiende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:00

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

JeroenF schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:08:
Bij GeForce wordt vanaf de gtx6.. Generatie 3 monitoren ondersteunt voor zover ik weet.

Bij AMD wordt vanaf de radeon 7... Series 3 monitoren ondersteunt. Hier heb je dan wel een actieve DP omvormer voor nodig.

Moet je zelf maar even zoeken welke kaart dan goed is voor jouw. Welke aansluitingen het beste overeen komen.
Bij AMD is het al veel langer mogelijk ;). Je kon daar al vanaf de HD5xxx serie meer dan 3 beeldschermen aansluiten met een limiet van 6.
Je hebt gelijk wat de convertor betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-05 08:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Sp3ci3s8472 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:09:
[...]

Bij AMD is het al veel langer mogelijk ;). Je kon daar al vanaf de HD5xxx serie meer dan 3 beeldschermen aansluiten met een limiet van 6.
Je hebt gelijk wat de convertor betreft.
Om dit nog even wat dieper uit te werken: je hebt eigenlijk een actieve displayport naar *iets* nodig bij een AMD kaart tot de 290(X), want alles na de 280X heeft dit als het goed is niet meer nodig.

Ik ben zelf tegen dit probleem gelopen met mijn 280X en 2 DVI schermen en 1 HDMI scherm. Er is geen enkele combinatie waardoor 3 schermen werken buiten 1 actieve convertor gebruiken. Helaas kunnen die soms aardig aan de prijs zijn.

Bij nVidia heb je (in ieder geval voor de 9xx series) geen actieve stekker nodig, ik hoef hem dan ook niet te gebruiken. Ikzelf gebruik op het moment een GTX970, maar dit heb jij niet nodig. Bij nVidia moet je kijken vanaf de GTX650Ti en bij AMD kun je eigenlijk zowat alles vanaf de 5xxx serie pakken. Let wel dat de 5xxx serie kaarten niet overdreven zuinig zijn, dus als je PC 24 uur per dag aanstaat is het raadzaam een kaart te zoeken met een laag triplescreen verbruik, want kaarten gebruiken meer als er 3 schermen zijn aangesloten. Bij de laatste AMD kaarten is dit af en toe wel erg extreem, vooral bij de 280X die ik dus had (heb), zo ga je van zeg 15W naar 60W.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 09:53

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

JeroenF schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:08:

Nee, een 290/290x kan 1 x dvi-i, 1 x dvi-d _en_ 1 x hdmi tegelijk. Ik kan het nu niet testen maar als het goed is kan daar ook nog 1 x DP bij.

En anders een MST hub als je gebruik zo maken van DP monitoren.

Bij 2x3 opstellingen word vaak gebruik gemaakt van een MST hub.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-03 21:47
prutser001 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:26:
[...]

Nee, een 290/290x kan 1 x dvi-i, 1 x dvi-d _en_ 1 x hdmi tegelijk. Ik kan het nu niet testen maar als het goed is kan daar ook nog 1 x DP bij.

En anders een MST hub als je gebruik zo maken van DP monitoren.

Bij 2x3 opstellingen word vaak gebruik gemaakt van een MST hub.
Zelf een 290, en ik gebruik 2x dvi en 1x hdmi. Werkt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als het je echt alleen gaat om het monitoren van iets, dan zou je een externe USB videokaart met DisplayLink kunnen proberen. Dan kan je moeiteloos gaan tot 6 schermen. DisplayLink heeft drivers voor Windows en OS X en sinds kort ook voor Ubuntu (en Android, maar met beperkingen).

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1