Toon posts:

FX6300 of X4 860K advies

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor een bekende heb ik de taak gekregen een nieuwe pc in elkaar te steken.
Videokaart e.d daar ben ik al helemaal uit.

Hij is AMD fan, ik hoef dus niet met het Intel kamp aan tekomen. Ook heeft hij
geen interesse in tweedehands (daar wat problemen achteraf.)

Nu twijvelde hij tussen een XBOX One (PS4 maakte echt te veel fan herrie!), of
een AMD Game PC.

Nu vraag ik mij af wat wijsheid is.

Of een FX6300 of een X4 860K aanschaffen.
Mijn gevoel zegt dat ze hetzelfde presteren en verbruiken.

Videokaart word of een Nvidea GTX950 of een Ati R9 280X

Games die erop gespeeld worden (op een full hd scherm)
De games hoefen dus niet op extreme high ofzo, gewoon goed.

zijn oa;

FarCry 4
Battlefield 3
Battlefield 4
Minecraft
Need For Speed Rivals
Elder Scrolls
CS:GO

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Wat een pannekoek, advies vragen maar wel je advies van Intel cpu in de wind slaan.

Ik zou iig voor de 6300 gaan: dan heb je toch meerdere cores. Iets wat vooral in de bf series goed van pas komt. Let wel op dat je dan een am3+ mobo kiest met genoeg powerphases.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de tip.

Ik had een i5 4460 aangeraden.., helaas is van het totaal plaatje het budget niet toereikend!

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo dat die amd's bijna 230watt verstoken ? Ik lees daar heel veel reviews over, daarom ookmijn vraag hier. En datt met een tdp van 95watt ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ardjee schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:24:

Ik zou iig voor de 6300 gaan: dan heb je toch meerdere cores. Iets wat vooral in de bf series goed van pas komt. Let wel op dat je dan een am3+ mobo kiest met genoeg powerphases.
Alsof de X4 cores tekort komt? Het is 6 tegen 4; de meeste games die genoemd worden snappen dat toch al niet en zullen met 2 cores ook overweg kunnen. Ook de base-clock van de X4 ligt al hoger en hij is 3 jaar "nieuwer". Maar ja, wat weet ik van CPU's; de vraagstelling is sowieso erg vaag.

Persoonlijk, maar corrigeer me waar nodig, is het topic al redelijk scheef. De twee GPU's zijn slecht met elkaar te vergelijken want ze hebben (over het algemeen) andere hoeveelheden geheugen aan boord en een aanzienlijk verschillende bandbreedte op de bus.

Ook lees ik nergens een budget en wat er daadwerkelijk aan onderdelen moet worden aangeschaft?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:03:
Nu vraag ik mij af wat wijsheid is.
In dit geval eerst een budget vaststellen en in de benchmarks duiken. Zonder voldoende achtergrond en eigen onderzoek blijft het voor je medeforumgenoten slechts gissen wat het beste is.

Benchmarks hoeven we natuurlijk niet voor te kauwen, dus ga daar eerst eens mee aan de slag. Voor nu heeft dit topic weinig zin.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.