[ADV] [voorbij] win jij een Samsung Xpress 430 laserprinter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:58
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/E9slNisTyF39htFZj4ZVFQUt/full.png

Dit heeft iedereen wel eens meegemaakt. Je werkt tot 5 minuten voor de deadline aan je werkstuk of presentatie. Eigenlijk ben je al te laat. Je zet de laatste punt, fikst de laatste tikfout, je drukt op print en …. Niks. Die *($*_#*_ inktspuiter laat je in de steek, net nu je het echt niet kunt hebben. Aaaaarrrrggghhhh.

Daar gaan Samsung en Tweakers wat aan veranderen. Deel met ons je waargebeurde verhaal over het moment dat jouw printer je in de steek liet en wie weet beloont Samsung je inzending met een gloednieuwe Samsung Xpress C430. Hoe kun je die winnen?

We zijn op zoek naar jouw verhaal. We zoeken de meest ludieke, pijnlijke of misschien wel meest herkenbare verhalen. Wanneer liet je printer jou in de steek en hoe voelde dat? Let op: het gaat niet om de printer of om het defect zelf, maar om jou. Wat gebeurde er met je, hoe voelde je je, wat was het gevolg van het falen van de printer voor jou? Vertel het op zo'n origineel mogelijke manier. Alles mag je daarbij gebruiken, zolang het maar in een forumpost past: video, foto's, tekeningen, tekst of een combinatie daarvan.

Uit alle inzendingen worden vijf verhalen geselecteerd. De winnaars mogen de Express C430-printer gedurende twee weken testen. Na deze testperiode plaats je een review in de Pricewatch. Daarna mag je de printer houden, zodat je in de toekomst nooit meer door je printer in de steek wordt gelaten ;)

Voorwaarden
  • Reageren op het topic kan tot en met 27 oktober.
  • De winnaars krijgen uiterlijk 29 oktober bericht via e-mail. Niet-winnaars krijgen geen bericht.
  • Een post per persoon in dit topic.
  • Alle vragen en opmerkingen kun je kwijt in het feedbacktopic.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Werknemers en crew van Samsung en Tweakers zijn uitgesloten van deelname.
  • Testers publiceren binnen twee weken hun userreview in de Pricewatch.
  • Na publicatie van de review mogen de testers de printer houden.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 16-10-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakercoach
  • Registratie: Oktober 2015
  • Niet online
Sinds jaar en dag gebruik ik HP printer. Een keer een Canon, maar dat was geen succes. Maar toch laat de huidige HP ons regelmatig in de steek. Wat is het verhaal...

HP heeft zoals meerdere merken ingezet op draadloos printen. Dus alleen nog een een stroomkabel. Dat klinkt mooi, maar het is lastiger dan je denkt. Met het omzetten van onze PC's en laptops naar windows 10 werkte de printer niet meer. Eerst alles de-installeren en toen weer installeren. Toen leek het weer te werken. Of toch niet...

Mijn eigen PC heeft gelukkig nog een USB kabel aan de printer... en dat werkt.

Maar de rest moet draadloos printen... en als de printer wel gevonden wordt, dan gebeurt het nogal eens dat maar de helft van de pagina's eruit komen. Vooral met foto's of afbeeldingen is het hopeloos. Herkenbaar? Soms moet je het een paar keer proberen... of het huisgenoten, halen via de cloud hun documenten op mijn computer binnen en printen dan via de vertrouwde USB verbinding.

Tot zover de ellende. Blijkbaar blijven niet volledig afgedrukte documenten in een printer spooler staan. En wordt de volgende poging niet direct uitgevoerd. Want...

Vorige week - we lagen heerlijk te slapen - worden we wakker van een vreemd geluid. Wat het de poes? Een inbreker? We konden het geluid niet thuisbrengen. Half wakker sluipen we door het huis, op zoek naar waar het geluid vandaan kwam? Het kwam uit mijn studeerkamer. Ik gooi de deur open... van alles verwachtend... niet een printer aan het afdrukken is. Blijkbaar was er nog een document ergens blijven steken... en vond de computer het leuk om het om drie uur 's nachts nog een keer te proberen. Het bleek een verslag te zijn van een van onze kinderen, wat al een paar dagen terug ook was afgedrukt (na diverse pogingen) en intussen allang was ingeleverd.

Onze HP printer willen we daarom wel eens laten strijden tegen de Samsung Express C430-printer. Wie zal de battle winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Ik ga morgen naar ADE, super leuk natuurlijk. Print jij de kaartjes op werk? Ja tuurlijk.

Vergeten natuurlijk. Wederom. Nu weer iemand vinden met een printer én inkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Laatst op weg van Eindhoven naar Groningen voor een speciale editie van een studentenoverleg. Eigenlijk geen tijd voor natuurlijk, vooral voor zo'n lange reis, maar Groningen is een gezellige stad dus een excuus om daarheen te gaan is gauw aangegrepen. Last minute in de ochtend met een kater nog even de (ellenlange) notulen printen. Printer leeg! Ugh, maar een paar minuten speling. Even googlen en blijkt dat je toch nog wel wat eruit zou kunnen persen door het postscript-bestand van de print-test-pagina te vervangen door wat je wil printen. Helaas niet op tijd gelukt, gelukkig was het begin van de notulen het meest relevant. Toch, zo kun je dus niet zo goed bluffen dat je goed voorbereid bent he :P

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:58
Reminder: het gaat niet om het probleem of de printer maar wat het met jou deed. Hoe beleefde jij de situatie. Wat voelde je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38
Een dag voor onze 24h-stijldansmarathon voor het goede doel. Telefoontje dat de flyers echt niet meer gingen lukken. Natuurlijk niemand die dat vrijdagmiddag om 16.00 nog kon doen. Dus naar de It's gegaan en een printer gekocht.

Aangezet en printen maar dacht ik. Tot er na 25 prints niets meer kwam. Inkt nu al op. Gelukkig was de winkel tot 20.00 open, zodat ik nog
- 10 minuten had om te fietsen,
- 20 minuten om ruzie te maken dat het belachelijk is dat de inkt na letterlijk 25 prints op was.
- 5 minuten om nieuwe inktpatronen te kopen.

Uiteindelijk de hele nacht in de stank en herrie van de inkjet gelegen. ( studentenkamer he)

En daarna een 24h marathon doen alsof je niet moe bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
-

[ Voor 100% gewijzigd door Vitruvius op 22-03-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Hier een keer een printer welke perfect werkte alleen de kleure inkt was bijna op. Geen probleem dacht ik want er lag een nieuwe cardridge klaar dus ik kan rustig mijn werkstuk printen. Maar. Vervolgens pakte de printer de cardridge met geen geen mogelijkheid.

Toen was mijn reactie ook even jij rotte *** inktvreter ik prop je dat ding straks op een plaats waar hij niet thuis hoordt. (Niet gedaan uiteindelijk ik raad het ook af om het te proberen :+ ).

Dat ding had ook nog eens best wel dure cardridges en de winkel waar ik de cardridge gekocht had wilde geen nieuwe cardridge geven want zij konden niet beoordelen of het aan de cardridge lag of aan de printer, en ze wilden dus eerst de printer zien ( wel onderzoek kosten betalen of bij hun een nieuwe printer kopen). Niet gedaan en op de printer heb ik mijn woede gekoeld. De printer is uiteindelijk ook stukje compacter geworden kan ik vertellen. Toen een nieuwe printer gekocht. In eerste stantie tevreden met mijn nieuwe aanwinst maar het was uiteindelijk de printer met zijn diepte reiniging om 4 uur snachts. Die printer heeft het ook niet lang uitgehouden :P

[ Voor 7% gewijzigd door Zeehond op 18-10-2015 01:11 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unveiled
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-02 18:28
Een printer die niet doet, wat je wil dat hij doet, is op zn zachtst gezegd irritant. Voor mijn werk print ik naar hartenlust, helaas schort het weleens aan zijn prestaties.

Hoewel hij draadloos zou moeten werken, ben ik al geregeld met een USB-stick naar de printer gelopen, om zo alsnog te kunnen printen.
Of dat er vlekken van toner op het papier zitten, zodat je weer opnieuw pagina's moet printen, begint je wel te ergeren na verloop van tijd.

Het fijnste was dat, toen er op een gegeven moment een officieel stuk moest worden ingediend bij de rechtbank, de printer vastliep op het papier en de stress door de tijdsdruk logischerwijs hoog opliep. Via een tweede (inkjet)printer is het op de minuut af nog goedgekomen, maar je moet gewoon kunnen vertrouwen op je hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Op dit moment maak ik gebruik van een netwerk printer, hier heb ik altijd van genoten tot een paar maanden geleden. Ik moest iets printen, maar wat ik ook probeerde ik kreeg geen verbinding met de printer. Deze stond wel aan en was verbonden met het netwerk. Alle instellingen opnieuw ingesteld in de printer, kijken of de inkt cartridges in orde waren.. Het was frustrerend om alles na te lopen en nergens iets tegen te komen wat verwees naar het probleem |:(. Uiteindelijk de hoop opgegeven om er later nog eens naar te kijken (ik was allang opgelucht dat de printopdracht geen haast had) :O.

Later werd ik gebeld en tijdens het gesprek ging het over de mogelijke problemen die de problemen met de printer zouden veroorzaken. Er werd gevraagd of de printer wel op het netwerk was aangesloten (iets wat ik natuurlijk al dubbel en dwars had bevestigd }:O), maar ineens ging er een knop om in mijn hoofd 8)7. De printer was wel degelijk op het netwerk aangesloten, maar niet op het juiste netwerk. Omdat de verbinding in ons huis niet overal even goed is ben ik sinds kort gebruik gaan maken van de wifi functionaliteit in mijn modem als back-up. Ik had er totaal niet bij stilgestaan dat dit niet hetzelfde netwerk was als waar de printer mee verbonden was 7(8)7. Gelukkig ging deze knop om in mijn hoofd en ging deze theorie gelijk bevestigen. Dit loste het probleem op en ik had even een geluksmomentje *O*. Helaas moet ik nu wel bij elke printbeurt het netwerk omzetten naar een onstabiel netwerk, wat irritant is om bij elke printbeurt te moeten doen (de printer kan de modem niet vinden als wifi netwerk, omdat deze te zwak is) ;(.

Alsof dit probleem niet genoeg is.. Ik werk regelmatig met Linux en mijn printer wil niet lief doen met Linux }:|. Dit houdt in dat als ik iets moet printen dit eerst via de mail naar de Windows computer moet worden gestuurd alvorens ik iets kan printen, een tijdrovend en irriterend proces :-(.

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FourtyTwo
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-03 17:08
Vind dit nogal ironisch.

Onze veruit slechtste printer ervaring ooit was met een Samsung CLP-415NW. Alle mogelijke problemen met slechte afdrukkwaliteit en papierproblemen. Geen grote kleuroppervlakken durven afdrukken omdat dan het papier aan de rol bleef kleven. Regelmatige paper jams... echt slecht!

Na een jaar de printer in de vuilbak gegooid en een Dell C2660dn gekocht. Een wereld van verschil. Veel betere afdrukkwaliteit, en nooit problemen.

Dus, neen, ik wil deze wedstrijd niet winnen. Nooit meer een Samsung printer voor ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:16

amaterasu

In memory of Cj

Ik word sinds ik werk als systeembeheerder geterroriseerd door printers.
Het is alsof die apparaten mij lopen te pesten, en voel me hier dan ook zeer gepest door. Frustratie,woede en toch weer een beetje geluk wanneer ze wel willen werken.

Te beginnen met simpele netwerk printers van canon met meldingen als “ Illegal ROM” waar zelfs canon niet wist wat te doen.
Usb printers welke simpelweg een voor een de papierlade niet meer herkennen.
Plotter waar collega met een vork heeft geprobeerd papier los te krijgen.
Copier welke alles wil doen behalve scannen wanneer de directeur moet scannen.

En dan nog laatst een rampdag met een printer welke speciaal voor onze organisatie nog word gemaakt.
Printer gaf een storing waarna ik als systeembeheerder hierbij werd geroepen.
Na veel gezoek en gescheld een stukje papier gevonden welke nog vast zat in de printer (3 bij 3mm). Bleek ook nog eens de toner leeg te zijn.
Maak een nieuwe open (grote ronde cexv toner) en ik schud met mijn domme kop een keer met die toner.
Wit bureau,mijn werk kleding,gezicht,vloer en gehele printer onder de zwarte toner. (is er nooit meer helemaal af gegaan).
Ik kleed mij om en neem plaats aan mijn werkplek..10minuten later weer een a4tje vastgelopen.. Collega dacht het wel op te lossen (had mij de zijklep open zien trekken en het papier zien verwijderen). Collega trok gedeelte van de binnenkant mee de printer uit..afgebroken waarna de printer niets meer wilde printen of faxen.. Kon wel janken die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheebe24
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04 17:27
Ik studeer Architectuur in Brussel, waarbij we héél veel moeten printen (dus hij zou mij goed van pas komen ;) ).
Maar goed, ik had vorige week een eindbeoordeling voor een atelieropdracht, waarbij ik enkele A1 pagina's moest ontwerpen en inrichten.
Terwijl ik een sprintje neem naar de tram, omdat ik al aan de late kant was, vallen de pagina's uit mijn tas en rolden in een plas water. Snel eruit gevist natuurlijk, maar ik kon wel huilen op dat moment! Gelukkig viel de schade mee uiteindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:56
-

[ Voor 100% gewijzigd door Sanderp op 18-03-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het was in het Jaar des Heeren 1993, op een mistige donderdagochtend in de eerste helft van september. Een nieuw schooljaar had zich net aangediend en ik had een vers aangeschafte tweedehands 486 en een afgedankte, maar toch nog redelijk lopende inkjet op mijn bureau van twee gerenommeerde merken voor het broodnodige verslagwerk. Internet stond nog in de kinderschoenen en rekende je per telefoontik af: ADSL was nog iets voor de verre toekomst.

In de eerste weken van het nieuwe schooljaar was het gelijk alle hens aan dek voor de onzekere puber die dit uit de krochten van zijn memoires haalt. De leraar die hem gelijk in de eerste schoolweek deze opdracht gaf, in te leveren in het eerste uur op die bewuste donderdagochtend, stond bekend om zijn no mercy-beleid bij niet op tijd ingeleverd huiswerk. Dat maakte je sterker, aldus hem
De leerling was al niet zo sterk in dat soort dingen en de leraar in kwestie, hoe goed de bedoelingen ook waren, maakte die onzekerheid juist erger.

Het verhaal had de avond ervoor uiteindelijk het broodnodige staartje gekregen, maar vanwege het tijdstip besloot ondergetekende niet te wachten tot alles was afgedrukt, maar ging hij bij het zien van de eerste paar succesvol geprinte pagina's in een lichte staat van euforie naar bed.

Die bewuste ochtend werd ik een uur voor aanvang van school wakker. Na een korte douche viel mijn oog op de printer, die met een rood lampje kenbaar maakte dat er iets mis was. Na het inschakelen van de monitor kwam de foutmelding in zicht: verstopte printkop. Onmiddellijk sloeg de rekenmachine in mijn hersenen aan: ik had nog drie kwartier vóór de eerste bel. Naar school fietsen kost 15 minuten, fiets op slot zetten en naar de klas lopen nog eens 10. 5 minuten om aan te kleden, ontbijt te pakken en naar beneden te springen. Geschatte duur van de schoonmaakactie, plus printen: 12 minuten.

Moet kunnen.

Het verslag heeft die dag niet geheel het daglicht gezien. Ik zag die dag wel mijn gemiddelde cijfer en mijn eigenwaarde een stukje zakken dankzij de printer en de hoon van mijn klasgenoten. Het heeft even geduurd voordat ik daar overheen was: de printer zelf heeft daarna nog een jaar probleemloos gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 08:47

RaJitsu

B.S.U.R.

Ok dit is al een paar jaar geleden. Ik weet niet meer hoe lang geleden. Ik gebruikte destijds een HP 5150. Prima printer, niets mis mee. Cardriges droogden gewoon niet uit, snelheid prima en ook geen vreemde driverproblemen. Jarenlang stond het ding op dezelfde plek in mijn kamer. nooit verplaatst. Een van de problemen die ik er eigenlijk ook nooit mee had, was vastlopend papier.

Op een zeker moment dacht ik eraan wat ik eigenlijk moest doen, mocht het toch een keer gebeuren dat het papier ergens vast komt te zitten. Uiteraard weet iedereen hier het antwoord, nl. aan de achterkant het klepje openen en de verkreukelde pagina eruit trekken. Ik was doordat de printer al die jaren op dezelfde plek stond (met de achterkant teven een muur aan), vergeten dat er een klepje was. Vandaar dus dat ik me het afvroeg. Het enige waar ik op het moment waarop ik het me afvroeg kon komen was naast uren klooien, gewoon het papier eruit te branden.

Op een dag was het dus raak. Ik moest een paper uitprinten voor mijn studie. Uiteraard alles pas op het laatste moment gedaan, en voor 5 uur moest het paper ingeleverd worden, terwijl ik om 4 uur pas begon met printen. En uiteraard juist op dat moment een vastloper.

Allerleerst al vloekend lopen kloten met een pen om het papier eruit te krijgen, en vervolgens kwam ik dus met de vuur optie. Uiteraard ontzettend kansloos aangezien het gros van het vastzittende papier niet eens te bereiken was met een vlam, de printer naar de knoppen; alleen de aan/uitknop werkte.

Paper op een USB-stick, plankgas naar Tilburg met lak aan snelheidsboetes. Dus echt pedal to the metal, schakelen en vervolgens weer pedal to the metal, en vloeken op steeds die rot-Seat Marbella's (om de een of andere wonderlijke reden steeds dit model) die in de weg zetten, en wanneer ik een stoplicht net niet haalde, niet alleen weer bij me in de buurt kwamen nadat ik ze ingehaald had, maar ook met de keus voor de juiste baan, mij dus voorbij gingen.

Het ultieme bewijs dat plankgas rijden amper tijd oplevert was wel geleverd toen ik zag dat ik een geweldige 4 minuten had gewonnen tov wanneer ik gewoon rustig naar de uni reed.

Anyway, heb mijn paper nog wel op tijd kunnen uitprinten daar en hem op tijd weten in te leveren, bijna precies om 5 uur. Opvallend genoeg kwam ik daar ook wat jaargenoten voor wie het net zo close was met de tijd dat ze hun paper kwamen inleveren.

Ondanks dat die printer het dus niet meer deed, heeft hij nog een week daar gestaan. Ergens in die week bedacht ik me dat dat klepje er zat. Geen idee waarom ik daar eerder niet op kon komen....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Recent nog gebeurd.. Moest een verslag printen van ~170 pagina's, prima neemt wat tijd inbeslag maar goed. 7 pagina's komen eruit, vervolgens kreeg ik een melding. Papier storing, iets met de feedlade.. Trek de zijklep open trek het papier eruit en druk op continue. Wil vervolgens weglopen om ondertussen wat anders te doen of het @*^! liep alweer te piepen... ALWEER zat er papier vast. Was al enig geirriteerd door mijn collega, en dit kon er nog wel eens bij komen.. Ram die zijklep open en trok het papier eruit om het ding vervolgens weer zijn werk te laten doen. Je kan het waarschijnlijk al raden. Het ding bleeg om de 3 a 4 pagina's vastlopen... Wat een simpel printklusje van 5 a 10 minuten zou moeten zijn heeft me uiteindelijk bijna een uur gekost, om vervolgens nog te horen te krijgen van mijn baas waar was je het afgelopen uur?!!!!

Kon die printer wel het raam uitgooien...

Is ook de laatste keer dat ik ooit iets op dat ding geprint heb :P loop voortaan liever naar de andere verdieping..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Mijn printer die faalt tijdens het printen van mijn afstudeerverslag (in 3 voud ook nog) de nacht voor eindpresentatie: Priceless! Alsof er een bak ijskoud water van boven naar beneden stroomt, soort ice bucket challenge, maar dan zonder water en emmer.

Uiteindelijk wel goedgekomen gelukkig, maar sindsdien vertrouw ik geen ene printer meer, mechanisch, m.a.w "gaat stuk wanneer de nood het hoogst is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Onze oude, trouwe HP Deskjet 880 is eenkennig geworden. Deze robuuste zware jongen (met echt metalen hart) kan geen geel meer zien. Ondanks de vriendelijke print meneer, die diverse keren de kleuren patronen gecontroleerd heeft (service meneer, kost u niets), is nu - volgende diezelfde print meneer - de printplaat van de printer kapot.

De kleur geel doet het niet meer. Dat heeft wel soms bijzondere effecten, waardoor je terug moet denken aan de primaire kleuren kaart die je met tekenles kreeg op het voorgezet onderwijs. Onze zoon - die jonger is dan de printer - heeft al een nieuwe bestemming voor de printer: Papa mag ik de stappenmotor die er in zit? En dochterlief beweert dat ze voor werkstukken beeldende vorming een hoger cijfer krijgt als deze in kleur afgedrukt zijn.

Afscheid nemen doet pijn. Ik ben er nog niet helemaal aan toe. Zeg nu zelf, zwart en alle andere kleuren van de regenboog zonder geel zijn toch ook nog wel beeldend genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPep
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-08 18:08
Begin september ben ik naar Londen geweest. Vlucht geboekt voor 30 euro en een weekendje genieten. Online ingecheckt en de tas was gepakt. Het enige dat 's ochtends nog moest gebeuren was het printen van de tickets. Nou dus niet.

De printer had er vanzelfsprekend geen zin in. Nu zal je denken dat een van mijn 14 huisgenoten een werkende printer moet hebben, niet dus. Vol stress gegoogled of er op Eindhoven Airport geprint kan worden, waar ik niets wijzer van ben geworden. Vervolgens ben ik naar de Copy Shop van school gegaan, waar ik helaas tot de conclusie kwam dat ik mijn nieuwe schoolpas nog niet had ontvangen en dus niet kon printen (en ik de enige was, muv de medewerker die helaas niets voor mij kon, of wilde betekenen). De stress begon inmiddels aardig op te lopen.
Toen herinnerde ik mij ineens iets, je kunt ook printen bij een bieb. Voor een paar euro heb ik toen een abonnement afgesloten om uiteindelijk mijn vliegtickets te printen, waardoor ik enorm heb kunnen genieten van een weekendje Londen! Het had echter heel makkelijk voorkomen kunnen worden. Op een dag zal ik een goed functionerende printer in mijn bezit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallorca
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een jaar of 2 geleden een lexmark all-in-one inkjetprinter met wifi gekocht.

De printjes waren leuk echter het wifi heeft de printer nooit mogen aanschouwen. Er was simpelweg geen fatsoenlijke verbinding te maken met de printer. Echter dat was niet het grootste probleem.

Toen we een brief wilde afdrukken (wel aangetekend ;) kwam er totaal geen papier meer uit de printer terwijl hij de opdracht wel leek af te drukken. Hij drukte gewoon op de rol af. Na veel geknoei de boosdoener gevonden. Er was een (lege) penlite batterij ingevallen en deze was heerlijk gaan lekken over de rol en de sensors. Nog getracht de printer uit elkaar te halen en schoon te maken maar nooit schoon gekregen en ook nooit meer in elkaar gekregen (al die leuke plastic nokjes)

Als ik nu wat moet afdrukken doe ik dat of op het werk of bij mn buurman. Maar met opgroeiende kids kun je eigenlijk niet zonder printer.

Mijn volgende printer zal hoe dan ook een laser worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajkoole
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-07 11:12
De HP Photosmart 7520... Zodra ik die naam hoor begin ik al mezelf al te vullen met haat.

De printer eerst geinstalleerd en via WiFi in het netwerk geplaatst. Documenten printen van vanaf iedere Laptop/PC in huis en vanaf je Smartphone/Tablet wat wil je nog meer? Na 1,5 maand werd met duidelijk dat je niet een HP Photosmart 7520 wilt bezitten. De printer stopte met functioneren en wilde gewoon geen verbinding meer maken met het WiFi netwerk. 10x ge-reset maar dit wilde ook niet baten. De printer vervolgens maar via USB aangesloten en werkt nu de helft van de tijd. Maar loopt nog steeds vast na een aantal printopdrachten.

Vervolgens op diverse fora (Waaronder de HP forums) gezocht naar mogelijke problemen en andere "Gelukstreffers" Ik werd overspoeld door meer dan 30 mensen met exact dezelfde problemen. Een HP moderator meende vervolgens dat het probleem aan het eigen WLAN te wijten viel. Echter vind ik het dan raar dat ieder ander apparaat op het netwerk wel perfect werkt.
Na verschillende pogingen om de printer een hard-reset te geven (Zelfs via het "Engineering Menu" wat normaal niet eens toegangkelijk is voor de eindgebruiker) verschillende parameters geprobeerd aan te passen maar ook dit mocht niet baten.

De printer was al een paar maanden in mijn bezit dus het was niet mogelijk om de printer kostenloos te kunnen retourneren bij de MediaMarkt waar de printer gekocht was. De enige mogelijkheid was dan om de printer terug te sturen naar HP waar ze een diagnose zouden stellen en indien het niet mogelijk was de printer te repareren ze een nieuw exemplaar zouden sturen. Hiervoor zou ik echter wel zelf verzendskosten moeten betalen en zou ik de printer voor een paar weken kwijt zijn. Nadat ik had gelezen dat verschillende mensen op het HP forum zelfs na vervanging nog problemen hadden heb ik de keuze gemaakt om de printer niet te retourneren omdat ik de printer ook nodig had en ik niet voor de verzendskosten heen en terug zou opdraaien.

De Printer zuipt verder Inkt alsof het water is. De Inkt is ook nog eens niet te betalen en 3rd party cardridges werken voor een week daarna kun je ze weggooien en de printerkop handmatig schoonmaken. Verder wordt bij iedere "Printerkop Reiniging" 10% van de volledige Inktcapaciteit verspild. Ook als de printer aangeeft dat de Inkt bijna op is kan ik nogsteeds met een stuk papier erg veel Inkt uit de cardridges krijgen.

Het duurt verder ook ellendig lang voordat de printer eens opgestart is. Constant geeft de printer de melding "Printer Gereedmaken" en gaat dan ijskoud nog even zichzelf uitlijnen.
Dit is natuurlijk een erg handige "Feature" vooral als je denkt dat je in de ochtend nog snel even een verslag kunt uitprinten. Iedereen heeft het wel eens meegemaakt: "Je krijgt een opdracht voor een verslag en hebt daar een maand de tijd voor. Je denkt aan het begin al een pagina te typen en dat je nog "Genoeg" tijd hebt voor de rest. Echter een dag voor de inleverdatum ben je in de avond aan het stressen om het verslag af te krijgen omdat het al zo laat is en de volgende dag vroeg op moet denk je dat je het beste nu kunt gaan slapen en morgen het verslag uit te printen." Dit betekent in mijn geval echter dat ik mijn vertrouwen legde op de HP Photosmart 7520 op het denken dat ik over twee heggen kon springen toen ik nog 8 was na is dit denk ik een van de grootste onnozele fout in mijn leven geweest. Ik had nog zeker 40 minuten om het verslag uit te printen. En zette de printer aan om zichzelf alvast lekker voor te bereiden want daar neemt de printer graag de tijd voor. 8 minuten later kon ik eindelijk printen gelukking dan ben ik nog ruim op tijd. De printopdracht verzonden maar de printer wilde simpelweg niet printen. Papierlade gecheckt... Vol. Inktniveaus gecheckt... 3/4 Vol. Printer dan maar herstarten. 15 minuten later was de printer klaar en zou ik weer printopdrachten kunnen versturen. Het verslag geprobeerd uit te printen maar nogsteeds wilde de printer niet printen. Vervolgens de printer gereset en herstart nog 18 minuten later. Ik had nog 4 minuten om het uit te printen en daarna moest ik echt naar school anders kwam ik te laat. Tot mijn grote verbazing printte dit keer de printer wel deze opluchting was echter van korte duur want vervolgens printte de printer maar 2 pagina's en vond het daarna wel weer genoeg. De pagina's waren niet eens netjes geprint want de tekst was niet vol zwart zoals het normaal hoort maar ze waren donker grijs en liepen uit. Vervolgens het verslag op een USB drive gezet en op school snel uitgeprint met een laserprinter die wel perfect werkte.

De printer heeft destijds 120 Euro gekost en ik heb al meer dan 150% van de nieuwwaarde uitgegeven aan HP Cardridges. De printer staat nu naast het bureau maar ik vermijd de printer het liefst omdat ik weet dat zodra ik iets "snel" even wil uitprinten dat ik dan vervolgens een half uur bezig ben met troubleshooten en uiteindelijk niet eens het document volledig geprint krijg.

Tegenwoordig zou je denken dat printen steeds overbodiger wordt omdat iedereen toch digitaal data kan uitwisselen en kan lezen. Echter zijn er veel momenten waar je het liefste toch een papieren versie wilt hebben. Sommige scholen vereisen zelfs dat je het werk uitgeprint inlevert. Een printer is voor mij dus voorlopig nog niet weg te denken...

Dus helpt Samsung mij deze hel uit? Ik zou graag de Xpress 430 willen testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 20:35
Ik heb een hp LaserJet 1102w daar print ik dagelijks mee, althans als ik niet weer de printtaak moet stoppen om vervolgens de printer te restarten en de printtaak weer te starten. Dit is namelijk een WiFi printer die keer op keer niet wordt gevonden of stopt na het printen van 1,5 pagina :( ik zou graag een betrouwbare printer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-09 19:51
Agh, printen. Het is eigenlijks iets uit de tijd, wat je zo min mogelijk wil doen. Printen.. Het zuigt. Vooral als je geen eigen printer hebt. Elke keer weer naar die rotmediatheek op school. En dan de eerste keer dat je probeert te printen; een opdrachtje. 10 bladzijdes. 50 cent. Prima. Toch? Nee (God'omme). Natuurlijk, het is niet in kleur. Arghh.. De printer kan niet in kleur. Wil je kleur? Betaal meer en gebruik andere printer! NOU DAN KAN JE TOCH OOK DE PEST KRIJGEN MET JE FUCKING EURO VOOR 10 VELLETJES.
Maar, de opdracht leek nu wel mooi met blitse kleurtjes. :*)

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik heb nog een oude laserprinter van samsung waar ik zeer tevreden over ben. Ben dan ook erg benieuwd naar de kwaliteit en functies als airprint of de google variant hiervan bij deze printer, omdat mijn oude hier geen kaas van gegeten heeft. Mocht ik mee doen met deze test dan zal ik een vergelijking maken tussen beide en kijken in hoevere samsung is verbetert.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:27
Vorig jaar ben ik gestart met mijn eerste job, en een deelproject dat ik moest doen was het onderzoeken van nieuwe technieken voor het aanbrengen van patronen op willekeurige objecten. 1 techniek die redelijk goed werkte maakte gebruik van een blad met lamineerfolie erop en waar men op printte met een laserprinter. (inkjet werkt niet aangezien de inkt er niet op blijft "liggen" zoals bij een laserprinter).

Deze techniek was de beste van alle mogelijkheden die ik toen probeerde, dus ging ik door met varianten op deze techniek. Een variant daarvan maakte gebruik van een ander type folie dat ik met lijmspray had vastgemaakt op een a4-blad en in de papertray van de printer had gelegd. Spijtig genoeg begon die lijm weer te smelten in de laserprinter door de hitte van het fusieproces bij het printen. Gevolg: een rokende printer, een half blad dat uit de printer kwam, lachende collega's en veel schaamte bij mij.

Na veel peuteren had ik alle resten verwijdert uit de printer, althans dat dacht ik: de volgende dag printte mijn baas officiële documenten met dezelfde printer en de volledige linkerrand bestond uit het patroon dat ik had uitgeprint.. Natuurlijke stond hij direct aan mijn bureau... Duidelijk was er een stuk folie op de fuser in de printer blijven plakken en sindsdien printte hij altijd het patroon over alles dat je afprint.. DOH!!!! (dat wil je echt niet meemaken in het begin van je eerste job...)

Gevolg: youtube-filmpjes kijken over hoe je de fuser kan bereiken terwijl er 3 collega's je plagen met je fout en daarna hopen dat je de printer niet kapot hebt gemaakt door iets verkeerd te doen..

Uiteindelijk is het toch gelukt om de fuser weer schoon te maken zonder blijvende gevolgen voor de printer, succes! De slechtste en beste dag van mijn jonge carrière tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaren geleden, eerste printer gekocht van 7000 belgische franken samen met mijn broer. Het was een HP inkjet printer die we wilden gebruiken om school projecten vanaf MS WORD uit te printen.

Na de aankoop en het uitpakken ging allemaal heel vlot. Drivers installeren ging ook zonder fouten. papier in de printer doen en inkt patronen erin doen, geen probleem of dat dachten we tenminste...

We gingen voor de eerste keer printen via MS WORD... de printer begon ineens onophoudelijk erg luid te kraken, te piepen en maakte kleine sprongetjes. We hadden er helemaal geen verstand van, maar kwamen snel tot de conclusie dat dit niet normaal was... we gingen snel weglopen want we dachten dat de printer ging ontploffen! Hoezo cliché? We waren erg geschrokken hoor! 8)7 Een printer die sprongetjes maakt kan toch alleen maar in tekenfilms???

Toen geluid was opgehouden, was er helemaal niets geprint... er is gewoon een wit blad eruit gekomen die volledig gescheurd was en nog half in de printer is blijven steken.
Na elke nieuwe poging maakte de printer lawaai en gaf ons een gescheurd wit blad papier in de plaats. We gingen er vanuit dat de printer stuk was. Maar we bleven toch verder proberen.

Op de avond op dezelfde dag kwamen we eindelijk tot een ontdekking dat de intpatronen erin moesten "geduwd" worden tot je een klikje hoorde! :P We hadden namelijk de patronen gewoon erop "gelegd" op de plaats waar ze moesten komen en dachten dat dit voldoende was. Het stond ook niet in de handleiding dat je het erin moest "duwen". We waren erg blij dat het toen wel normaal begon te printen zonder gekraak, gepiep, gescheurde bladeren en gebeef! :*)

Heb verder nooit problemen gehad met printers of inkt. Zoveel verhalen over printers heb ik dus niet, maar volgens mij is dit wel een uniek verhaal over iemand die voor de eerste keer een printer in huis heeft gehaald.

TIP: Probeer het zelf eens met een oude printer, misschien dat de printer grappige moves maakt die je kan delen op youtube! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 12:52
Ik werk in een bejaardentehuis waar ik ook fotografeer bij leuke activiteiten (vrijwillig, ik fotografeer voor mijn hobby en wil er geen geld mee verdienen).

We waren met een stel bewoners naar Oudehands dierenpark geweest. Ik had daar heel wat foto's gemaakt, van de bewoners en de dieren samen. 's avonds de foto's uitgezocht, bewerkt en uitgeprint met mijn mooie (canon) fotoprinter. Ik had het resultaat van de foto's niet bekeken toen ze uit de printer waren, en de volgende ochtend snel meegepakt (ik was iets te laat opgestaan). Ik de fotos aan de bewoners laten zien tijdens de koffie. maar deze waren redelijk raar. Van de kleuren klopte HELEMAAL niks en dit gaf een zeer raar effect aan de foto's. Wel een erg grappig effect, dat wel. Ik mij verontschuldigd en voelde me er erg schuldig over. Ik heb toen maar de foto's mijn telefoon laten zien.

De mensen vonden het hilarisch en vroegen of ze de foto's met gekke kleuren toch mochten hebben. Ik voelde me er schuldig over maar gaf ze toch, met de belofte dat ze de volgende dag de goede foto's zouden krijgen.

Toen ik thuis was de printer bekeken, testpagina afgedrukt (geel werkte niet) en die ook vervangen met een nieuwe. Nogsteeds werkte dit niet, maar ik zat met mijn belofte dat ik de volgende dag met goede foto's zou komen. De halve avond met het apparaat gevochten om hem ook weer geel te laten printen, maar niks hielp.

De volgende ochtend uit schuldgevoel naar de kruitvat gegaan en daar de foto's afgedrukt (erg duur!), zodat ik mijn belofte kon houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-NL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:07
Ook ik heb zo'n fantastische ervaring met mijn printer: De HP Officejet 6500!

Elke printer heeft wel iets, maar mijn HP Jetje, tja :'). Het feest begint al bij het aanzetten van het apparaat, even snel wat printen? Nee! "Printeronderhoud, een moment geduld aub." |:( . Na 5 minuten een complete printerverbouwing te hebben aangehoord, kan ik eindelijk beginnen! Of toch niet, Windows: "Printer offline" }:|. Na opnieuw te hebben opgestart en soms (lees: vaak) de printer opnieuw te hebben toegevoegd in Windows komt er toch eindelijk wat uit _/-\o_ .

Ook ik moet belangrijke zaken afdrukken voor school. Soms net 5 minuten voor vertrek ;) Geen probleem zou je denken, maar je zal maar net zien: De inktcartridges zijn leeg! Als ik ergens tegen op zit met betrekking tot het gebruik van deze printer, is dat het vervangen van de cartridges wel :X. Het is nog geen enkele keer voorgekomen dat het vervangen van de inktcartridges, in 1 keer goed is verlopen.

Wat ik doe:
- Ik doe de klep open
- Ik verwijder de oude cartridges
- Klik de nieuwe cartridges er in
- Doe de klep dicht

Niks geks toch? Maar daar denkt de printer anders over. Zodra de klep bijna dicht is, beginnen er al lampjes te knipperen met de melding: "De printkop ontbreekt of is beschadigd" -O-. Dan maar opnieuw klep open, alles er uit, alles er in: "De printkop ontbreekt of is beschadigd".
Nou, dan denk ik inderdaad wel eens: "Man, man, man, *($*_#*_ inktspuiter". Na 5 tot 10x alles er uit en er weer in te hebben gedaan is dit probleem opgelost! Dit probleem ja...

Dan komt het volgende probleem...
"Fout in inktsysteem. Zet printer uit en vervolgens weer aan."
Je kan uit/aanzetten wat je wilt, maar dit probleem blijft maar komen... De oplossing? Weer die klep open (natuurlijk niet zonder gevolgen ;)) en weer dicht. Als ik geluk heb, is het dan verholpen. En kan ik printen *O*

Weet je nog? Ik moest 5 minuten voor vertrek naar school iets uitprinten. Nou, ik ben wel 10/15 minuten verder, dus kwam na snel fietsen net op tijd aan op school.

Oja, ook heeft de printer mij 2 stekkerblokken gekost, maar dat verhaal bespaar ik jullie ;).

Samsung en Tweakers, hopelijk kunnen jullie mij eindelijk een goede printer ervaring geven. Want van mijn HP Jetje, wordt ik niet echt vrolijk :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door JS-NL op 04-11-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
Printers, de doorontwikkelde vulpen. Althans, de printer die hier in huis stond.
Deze prijsvraag komt als geroepen, al geruime tijd had mijn Canon pixma inktjet printer kuren.

Cartridges leeg.(Canon mengt kleuren om zwart te krijgen 8)7 )
Printkop kapot, daar krijg je nou echt een hard hoofd van!
Na heel lang spoelen van de printkop kwamen er wel ja 3 velletjes papier uit de printer. Alle moeite voor niets.

De oplossing kwam uit onverwachte hoek, het inschakelen van de vrouw des huizes. Meestal is dit geen succes, maar dit keer wel.
Procedure: Stekker uit stopcontact - > printer openen -> Stekker terug -> wachten tot de cardridges voorbij het midden van de printer waren -> Snel de kap dicht -> Duimen dat je een printje kan maken.
Na een tijdje werkte dit foefje ook niet meer, en ik maar aanbellen bij vrienden en familie om printjes te drukken. Rampenplan.
Vervolgens de stekker maar uit de muur getrokken en de printer afgeschreven.

En toen werd het vrijdag avond, Mijn vrouw en ik hadden net een netflixje opgezet en de bel ging. Na wat kibbelen wie er open ging doen stond ik maar op en liep naar de deur. Dit keer geen hart, spier of prostaat stichting, het waren twee jongetjes van de scouting. Ze legde uit dat ze bezig waren met het "appel en ei" spel. Ze beginnen met een appel en een ei, en proberen dit te ruilen tegen steeds iets van meer waarde. Ze hadden een oude Logitech PS2 muis bij zich, en een zakje nootjes.
De printer schoot direct door mijn hoofd, en ik vroeg of ze een kapotte printer wilde hebben. Aan de gezichten van de twee scouts af te lezen hadden ze hier wel zin in.
Scout1-> :D
Scout2-> 8)
Mijn keuze viel op de zak nootjes. Ik blij, scouts blij!

Moraal van dit verhaal: Koop een Canon pixma inktjet printer, en je weet zeker dat je uiteindelijk met een zak nootjes op de bank zit. Mijn beste ruil ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomikoV1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Iedereen kent het probleem wel van vastgelopen papier. De beruchte paper jam is erg irritant. Het gebeurt bij mij ook nog eens heel vaak en ook op een verkeerd moment. Het is de wet van Murphy dat de meeste machines normaal gesproken prima werken, maar op het moment suprême de geest geven.

Het lampje gaat vervolgens branden, maar dat is voor mij geen teken om hulp te schreeuwen. Verstandige mensen kunnen lokaliseren waar de blokkade optreedt en kunnen deze proberen op te heffen. Om maar een voorbeeld te noemen, ik zet de printer uit als ik binnenin de printer iets wil gaan doen, want ik wil niet geëlektrocuteerd/verbrand worden of in aanraking komen met bewegende onderdelen.

Voorkomen is beter dan genezen. Net als in de meeste relaties voorkomt goede communicatie en een wederzijds respect een hoop problemen. Dus...

1. Zorg dat uw papier recht in de papierlade ligt. Als papier scheef wordt aangeleverd, is de kans groot dat het papier ook scheef de printer in wordt getrokken en vastloopt. Check!
2. Onderhoud uw printer goed en voorkom dat er stof of resten papier in de printer achterblijven. Check!
3. Zorg dat de stapel papier (niet teveel) in uw papierlade goed - richting de printer - wordt aangedrukt. Hiermee voorkomt u dat er meerdere vellen tegelijk in de printer worden getrokken en uw printer kan vastlopen. Check!
4. Koop papier dat voor uw type printer (inkjet of laserprinter) geschikt is. Check!

Afbeeldingslocatie: http://blog.docusense.com/wp-content/uploads/2012/12/126507668.jpg

Aaaaarrrrggghhhh, ik word nog steeds in de steek gelaten door mijn printer ondanks bovenstaande tips. Het negatieve is dat ik een fobie heb gekregen voor dit specifiek probleem. Negatieve gedachten kun je vervangen door positieve gedachten, dus ga ik 't volgende zeggen: Het positieve is dat ik nu best wel handig ben geworden in het verwijderen van vastgelopen printpapier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefvE
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 13:21
Wauw, lees vandaag reageer vandaag, wil ik gaan printen met mijn HP, gaat de printer niet op de wifi en krijg ik steeds een print fout terwijl ik mijn portofolio moet uitdraaien...
Nog 1 min!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdenkjij
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:51
Printen... hé?
Ik moest een keer mijn verslag uitprinten( geen fraude gepleegd;) )...en het is in 1 keer gelukt! :) Daarna had ik de A4-tjes in een mapje gedaan en ingeleverd. Vervolgens kreeg ik hem een week later terug: een dikke vette 1! Ja, ik ben die 0 niet vergeten :P . Ik was woedend..ik heb toch alles goed gedaan? Niet dus..ja ik wel, maar de printer niet. Het bleek dat er maar een paar pagina's uitgeprint waren en de rest was blank! Ja, je leest het goed. Het ergste was dat het gebeurde bij ****** docent, dus ik kreeg geen tweede kans om mijn verslag uit te printen...Ik voelde me letterlijk genaaid. Een 1 op mijn rapport, want het moest ook nog de enigste cijfer in de hele periode zijn :X ;w |:( Ik werd depressief....

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iv5y2qp.jpg

Ik was erg gekwetst.Hoe kan een printer je zo iets aan doen? :? Na zo'n actie van mijn printer werd het tijd voor wraak, ik moest mijn gevoelens ergens op uitten >:) Revenge is sweet dames en heren moehahahahahhaha :> Het eerste wat me binnen schoot was mijn balkon :o .Maar een paar meter naar beneden was niet genoeg, ik was nog niet tevreden :| Mijn printer verdiende meer dan dat; ik ook... Ik besloot om grondig te werk gaan en ik haalde een hamer uit de schuur 8) Eerst door midden...

Het leek hierop:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EkfxhTM.jpg

Het eindresultaat was geweldig, vind je niet? Ik was weer happy en ik leefde lang en gelukkig zonder een printer :) :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Eindelijk af, het is net 4 uur geweest als mijn zip drive met een karsend geluid de laatste paar MB’s tot zich neemt en ik met een voldaan gevoel mijn armen over elkaar heen sla. Achterover leunend kraakt mijn bureaustoel zachtjes na en begint het voldane gevoel langzaam aan plaats te maken voor bezorgdheid en zenuwen. Met licht bezwete handen trek ik een, voor mijn gevoel, te dun aanvoelend pakje papier uit de kast. 10, 20, 30.... 38 onbeschreven bladen in totaal, ondanks de smetteloze witte paginas verschijnen er in levensgrote letters en razend tempo grote vraagtekens en uitroeptekens op het papier. Ik tracht met een zelfverzekerde tred richting printer mijn zenuwen onder bedwang te houden. Zal het papier er dit keer recht uit komen ? Zit er nog genoeg inkt in de printer en is die niet al lang uitgedroogd? Zal Windows de printer dit keer wel meteen herkennen of moet ik nog gaan frotten met kabels en drivers ? 38 blaadjes, mijn werkstuk beslaat er 35, weinig ruimte voor foutjes en morgen is ECHT de laatste dag dat ik hem nog in mag leveren.

Ik waan mij even in een tot de nok gevuld stadium dat de adem in houdt terwijl ik, met een gouden plak in het vooruitzicht, lichtjes in mijn handen wrijf in een poging mijn klamme handen droog te krijgen. Na een gedicideerde druk op de ON/OFF knop komt, Knarsend en ratelend, mijn printer tot leven. Windows zegt de printer te hebben herkend en een pop-up van de printersoftware bevestigd haar mededeling. De stilte in het stadium maakt plaats voor een stille doch overdonderende kakefonie van Ohs en Ahs terwijl ik, mijn handen lichtelijk trillend, het papier in de printer stop. Zover mogelijk links tegen de afstandhouder, en nog belangrijker, kaarsrecht. Er zouden er wel 20 in moeten kunnen maar de ervaring leert dat 10 toch wel de max is zonder dat het papier krom trekt of dat er meer dan één tegelijk door de printer wordt getrokken. De eerste pagina gaat langzaam de printer in en met een rythmisch gekraak komt mijn eerste pagina tevoorschijn.

Ik schrik wakker van een luid kermend geluid dat niet zou misstaan bij een transformer die langzaam en pijnlijk aan zijn einde komt. Is er weer eens een pagina krom getrokken ? Heb ik het papier dan toch niet zorgvuldig genoeg in het gapende gat dat de printerlade heet gestopt ? Tezamen met het besef dat ik aan het dagdromen ben maakt een zuinig lachje zich van mij meester, die goede oude tijd. De 25 pagina’s voor mijn presentatie van vanmiddag liggen al goed en wel, in kleur, en zonder vegen en vlekken, op mij te wachten. Terwijl mijn dochter zich met luide kreten en zwaaiende armpjes naar mij toe beweegt zie ik dat ze zelf een a4tje in haar handen heeft. ‘Tekening voor pappa!’ Ik twijfel of daar geen vraagteken achter hoort en pak het gekreukelde papiertje aan. Een afgrijselijke kleurplaat, geen kleurtje binnen de lijntjes, gaapt mij aan. ‘Onwijs cool! Dank je! Pappa ook een tekening voor jou maken?’. De langste en luidste ‘Jaaaaaaa!’ galmt door de woonkamer en met een kordate ‘Maar eerst tanden poetsen!’ jaag ik haar de woonkamer uit. Een vlotte Google search op Van Gogh levert een paar prachtige platen op. Een snelle swipe over mijn printer start weer het onmiskenbare geluid. Weer dwalen mijn gedachten rustig af bij het monotone gezoem van mijn moderne laserprinter. Mijn dochter spurt de trap af naar beneden en direct overhandig ik haar ‘mijn’ tekening. De verbazing op haar gezicht voltrekt zich als een zonsverduistering die met een overdonderende snelheid het landschap in duisternis hult. ‘COOOOL Pap! Kan ik dat ook?’. Met een subtiel gevoel voor drama antwoordt ik haar op een pestend toontje: ‘Misschien, als je later groot bent en heel hard oefent, maar voorlopig kan alleen Pappa alles!’. Ik lach me de ballen uit mijn broek, kus mijn bloedmooie blondine een goede dag en stap in mijn Tesla S om(true story bro), met beide handen aan het stuur maar mijn blik strak op mijn smartphone gericht, via de A16 naar mijn werk te tuffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Wie was eigenlijk winnaar? Toch wel leuk als het winnende verhaal genoemd zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
kdekker schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:03:
Wie was eigenlijk winnaar? Toch wel leuk als het winnende verhaal genoemd zou worden...
Ik heb gewonnen! Deze week komt de printer binnen. En dan gaat het beginnen. Op naar een nette review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Gefeliciteerd, leuk.
Pagina: 1