M.2 SSD's, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-02 15:56
Ik zoek een?
Ik zoek een (ongeveer 128GB) M.2 SSD voor in een NUC. De keuze moet gemaakt worden in deze lijst:
http://tweakers.net/categ...eCmaBYy3PRXsbD31Dt1e455w_

Wat is je budget?
Zo min mogelijk natuurlijk :p
Ik heb SSD's gezien tussen €50 en €150 maar ik heb geen flauw benul wat het verschil is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sowieso geen voorkeur voor een merk, maar ik wil graag weten waarom sommige SSD's zoveel duurder zijn dan anderen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat hier om een NUC ter vervanging van een 5 jaar oude laptop die stuk is. Het budget is lager dan toen, dus vandaar dat het niet opnieuw een laptop wordt. De keuze voor een SSD ipv een HDD is een no-brainer (zeker gezien 128GB gewoon genoeg is).

Performance is niet superbelangrijk, want het is al snel beter dan de oude harddisk van die laptop. Energieverbruik ook niet, want het hoeft niet in een laptop (en zelfs dan, het is toch zuiniger dan elke hdd). Maar alsnog, welke moet ik kiezen?

Betrouwbaarheid is trouwens wel redelijk belangrijk, want het moet gewoon niet stuk gaan.
Verder is prijs natuurlijk belangrijk. Ik betaal alleen meer dan de goedkoopste als er echt meerwaarde is. En als dat enkel een beetje meer performance is, dan dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Peetz0r op 12-10-2015 12:46 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-02 19:30

P_Tingen

omdat het KAN

Je zegt dat het gewoon niet stuk moet gaan, maar /is/ dat echt zo? Natuurlijk is het vervelend wanneer je harddisk dood is, maar als er geen belangrijke dingen op staan, dan is het hooguit vervelend en zou je kunnen overwegen om inderdaad WEL een goedkopere ssd te nemen, dus voor €53 de pricewatch: Sandisk Z400s M.2 2280 128GB

Er hoeft trouwens niet persé een (oorzakelijk) verband te liggen tussen prijs en kwaliteit. Bij de gewone ssd's zijn de Crucials niet duur maar wel heel betrouwbaar. Lees de posts er hier maar op na waar een ssd gevraagd wordt; negen van de tien keer is het advies om ofwel een Crucial ofwel een Samsung aan te schaffen. Met dat in het achterhoofd zou het advies dus zijn om te kiezen voor een uitgave van €74 voor pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 120GB

... en gaat over tot de orde van de dag