Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Spectre 13 x360 vs Dell XPS 13 (Skylake)

Pagina: 1
Acties:

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 08:24
Voor mijn studie (HBO-ICT, Netwerk Infrastructuur Design) ben ik opzoek naar een nieuwe laptop/ultrabook.
De laptop moet in staat zijn verschillende VM's te kunnen draaien.
Ik heb mijn keuze beperkt tot de HP Spectre x360 en de Dell XPS 13.
De laptop gaat dagelijks mee naar school waar ik diverse college's moet kunnen volgen op de accu, voor beide laptops moet dit geen probleem zijn.

Zowel de i5 als de i7 moeten in staat zijn mijn werkzaamheden uit te kunnen voeren.
Het verschil zit hem dus in de SSD, display en design/bouwkwaliteit.
Welke laptop is aan te raden?

http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9350-laptop
Dell XPS 13
€1499 (€1350 studentenprijs)
i5 6200U (2x2.8 GHz)
13.3" Quad HD+ (3200x1800) InfinityEdge touchscreen
8GB DDR3
256GB PCIe SSD
Intel HD Graphics

http://store.hp.com/Nethe...d=N9Q72EA&opt=ABH&sel=NTB
HP Spectre x360 13
€1599 (€1440 studentenprijs)
i7 6500U (2x3.1 GHz)
13.3" Quad HD (2560x1440) IPS touchscreen
8GB DDR3
512GB M.2 SSD
Intel HD Graphics

http://store.hp.com/Nethe...d=P1E18EA&opt=ABH&sel=NTB
HP Spectre x360 13
€1399 (€1260 studentenprijs)
i7 6500U (2x3.1 GHz)
13,3" Full HD (1920x1080) IPS touchscreen
8GB DDR3
256GB M.2 SSD
Intel HD Graphics

[ Voor 30% gewijzigd door Brabo op 03-11-2015 09:45 ]

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43
Correct me if I'm wrong, volgens mij zijn deze laptops pas net aangekondigd/beschikbaar. Ben bang dat er dan (door tweakers) nog niet veel vertellen valt over bouwkwaliteit e.d. noch welke aan te raden is. Hoogstens misschien op basis van ervaringen met voorgaande modellen. Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Grappig, ik was ook op zoek en heb ook deze 2 op mijn shortlist.
Heb de HP Spectre gisteren bekeken in de MediaMarkt. De zwarte speciale versie wordt hem in ieder geval niet. Ik vind de lichte standaard versie mooier, maar dat is persoonlijk.
Mijn zwager neemt morgen zijn Dell XPS (nog wel vorige versie) mee om te laten zien. Hopelijk wordt de keus dan gemakkelijker.

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Zou graag willen aanhaken aan dit topic. Heb ongeveer dezelfde usecase als Jeroen.

@joi-c: De ' zwarte speciale versie ' is een special edition. Ik heb bij HP de vraag neergelegd wat er nou precies speciaal aan is; maar krijg geen antwoord. Is het enkel de kleuren die verschillen?[/s]

@Jeroenvanrooij: Ik zie nergens terugkomen dat je belang hebt bij het touchscreen. Hoe sta je hier tegenover? Als je geen interesse hebt in het touchscreen kun je wellicht kijken naar andere modellen.
Verder zeg je dat je meerdere VM's wilt draaien; prima, maar zit je dan niet beter op een 15,6" om al die VM's naast elkaar weer te geven?

Edit: Na 3 dagen terugkoppeling van HP. Bij de Spectre 13 x360 zijn enkel de kleuren anders. Nog geen duidelijkheid gekregen over de wifi standaarden.

[ Voor 11% gewijzigd door Viince1 op 27-10-2015 22:23 . Reden: nieuwe informatie. ]

• Brabo
Viince1 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:23:
Zou graag willen aanhaken aan dit topic. Heb ongeveer dezelfde usecase als Jeroen.

@joi-c: De ' zwarte speciale versie ' is een special edition. Ik heb bij HP de vraag neergelegd wat er nou precies speciaal aan is; maar krijg geen antwoord. Is het enkel de kleuren die verschillen?[/s]

@Jeroenvanrooij: Ik zie nergens terugkomen dat je belang hebt bij het touchscreen. Hoe sta je hier tegenover? Als je geen interesse hebt in het touchscreen kun je wellicht kijken naar andere modellen.
Verder zeg je dat je meerdere VM's wilt draaien; prima, maar zit je dan niet beter op een 15,6" om al die VM's naast elkaar weer te geven?

Edit: Na 3 dagen terugkoppeling van HP. Bij de Spectre 13 x360 zijn enkel de kleuren anders. Nog geen duidelijkheid gekregen over de wifi standaarden.
Ik zie touchscreen wel als meerwaarde, mijn zusje heeft het en ik merk dat ik het regelmatig gebruik op haar laptop. Ik werk momenteel op een 15,6" laptop maar wil graag kleiner. Ik moet meerdere VM's tegelijkertijd kunnen draaien, echter hoeven deze niet naast elkaar in beeld te zijn.

Tevens heb ik mijn start topic iets aangepast ivm aanpassing van het budget.
Ik lees op internet dat 3200x1800 nog redelijk wat problemen heeft met met scaling etc, echter vind ik het design van Dell erg mooi..

Ik ben benieuwd naar de verschillen in de bouwkwaliteit / accuduur etc van de XPS 13 / Spectre 13. Ook ben ik nieuwsgierig naar de ervaring van het werken op een 13" display met een resolutie van 3200x1800.

• Brabo
Zojuist de HP Spectre x360 13-4150nd besteld.
Dit omdat ik bang ben voor scaling problemen met een hogere resolutie op 13 inch.
Pagina: 1