Muis input wordt (1e keer) niet geregistreerd (xubuntu)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik wordt hier helemaal 8)7 gek van 'nieuwe feature': mijn muiskliks worden niet geregistreerd, althans, de eerste keer klikken niet.....

betreft een Logitech M570 (batterij is net vervangen)

snap er helemaal niets van maar heb geen idee hoe dit verder te onderzoeken/debuggen wat aan de grondslag ligt hiervan.

helft vd tijd werkt dubbelklikken niet; dan moet ik dubbel-dubbel-klikken :F

selecteren gaat maar helft vd tijd

al met al freaking onwerkbaar, iemand suggesties?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Misschien eerst is beginnen met een andere muis aan de huidige computer/besturingssysteem proberen of deze muis aan een andere computer/besturingssysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
- https://wiki.ubuntu.com/DebuggingMouseDetection
stond ook nog eea; dat even verder uitzoeken

de ps2 muis werkt wel prima, maar werk liever met trackbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heeft mijn broertje ook gehad met een Logitech muis, weet niet meer welk type precies. Andere muis er aan gehangen en alles werkte prima; muis defect dus.

Ik zou daar dan ook beginnen.
Eventueel zou je nog even kunnen kijken wat X aan input krijgt met bijvoorbeeld xev. Als een Left Click dan in zijn geheel niet aan komt bij X weet je dat je het waarschijnlijk in de lagen daaronder moet gaan zoeken. Komt het wel aan bij X, zie je het in de xev output, dan moet je het in de software daar onder zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 12-10-2015 12:25 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41

Cyphax

Moderator LNX
Hoe zeker ben je ervan dat die muisknop fysiek in orde is? Misschien is het zo simpel als een versleten knopje.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
muis is nog maar paar maanden oud, heb er thuis ook eentje (jaar of 4oud - dingen zijn solide en 'onverwoestbaar') ik denk niet dat het een hardware matig defect betreft; zou dat wel gemerkt hebben in gebruik / weerstand

via
xev
wordt niet iedere klik geregistreerd... dan toch hw defect ? :(

want de bekabelde muis wordt wel steeds juist geregistreerd

zal de m570 van thuis eens aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gaat het om een dekstop of laptop? Worden bewegingen ook correct opgevangen of krijg je daar een kleine vertraging mee voordat de aanwijzer beweegt? Wat je beschijft lijkt haast wel op een power save functie, van de muis zelf of van het OS die de USB poort in standby zet om energie te besparen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-07 08:57
Vergeet niet dat de M570 via Unifying werkt. Ik heb hier al flink wat vreemde problemen mee gehad. Probeer eens om de receiver (met bijv. een verlengkabel/hub) boven tafel of in ieder geval dichtbij de muis aan te sluiten. Ook wil het soms helpen om de stick en de muis opnieuw te pairen. Ik geloof dat dit kan op Linux, maar heb het zelf nog niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:50:
Gaat het om een dekstop of laptop? Worden bewegingen ook correct opgevangen of krijg je daar een kleine vertraging mee voordat de aanwijzer beweegt? Wat je beschijft lijkt haast wel op een power save functie, van de muis zelf of van het OS die de USB poort in standby zet om energie te besparen.
de cursor reageerd perfect, die input wordt ook direct in xev verwerkt

betreft een desktop
Xudonax schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:55:
Vergeet niet dat de M570 via Unifying werkt. Ik heb hier al flink wat vreemde problemen mee gehad. Probeer eens om de receiver (met bijv. een verlengkabel/hub) boven tafel of in ieder geval dichtbij de muis aan te sluiten. Ook wil het soms helpen om de stick en de muis opnieuw te pairen. Ik geloof dat dit kan op Linux, maar heb het zelf nog niet nodig gehad.
receiver zit voor in de desktop ongeveer 50cm bij de muis vandaan, zonder enige onderbrekening of obstacels. Muis cursur reageerd verder ook prima; denk niet dat receiver issue is

ga morgen eerst met eigen muis proberen (zelfde model)

die logitech receiver heb je voor linux mooi tooltje voor; solaar heet dat, werkt prima.

hebben denk ik 50+ werkplekken met k520 + m310 combi setje; via ltsp aangesloten; zelfs dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

himlims_ schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:41:
[...]

de cursor reageerd perfect, die input wordt ook direct in xev verwerkt
:?
himlims_ schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:00:
via
xev
wordt niet iedere klik geregistreerd... dan toch hw defect ? :(

want de bekabelde muis wordt wel steeds juist geregistreerd
Wat is het nou, wel of niet elke klik geregistreerd? Je spreekt hier jezelf tegen. ;)
betreft een desktop
Ook die kan power saving doen, maar is wat onwaarschijnlijker.

Omdat je het hebt over meerdere draadloze apparaten in de buurt zou ik denken aan verstoring van die apparaten waardoor je een tweede klik moet geven om te bevestigen dat er daadwerkelijk een klik is gestuurd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe doet de muis het in een andere PC dan? Dan weet je zeker of je de muis kan uitsluiten of niet.
Leeftijd van een muis zegt natuurlijk niets; ook in het fabricageproces kunnen fouten gemaakt worden. ;)
Pagina: 1