muziek van NAS naar HIFI streamen, besturen met smartphone

Pagina: 1
Acties:

• fiepfiep
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11-2023
Benieuw of jullie hier een oplossing voor hebben.

situatie:
Ik heb een synology NAS met mijn muziek op.
ik wens dit met mijn yamaha receiver te kunnen afspelen. De receiver heeft enkel analoge ingangen.
Er is wel een lan aansluiting en wifi beschikbaar bij de receiver. Er zou dus een toestel moeten komen dat de muziek streamt en omvormt naar een analoog signaal.

Verder wil ik het met mijn windows phone kunnen besturen; dit mag met een app of web interface.

Een mogelijke oplossing is al met een Sonos, maar dit is nogal duur vind ik. Andere oplossing is met een raspberry pi, en daar een externe dac aan. Weten jullie nog mogelijkheden?

Bedankt :)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:27
Hoe goed is de DS Audio app voor Windows phone? Vanuit Android kan je naar van alles muziek doorsturen (Airplay/DLNA renderer/Chromecast)

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

Is dit niets? http://www.amazon.com/Log...r-Bluetooth/dp/B004VM1T5S

Smartphone/tablet laten browsen op je nas en het via Bluetooth doorsturen naar je audio set..

Cogitationis poenam nemo patitur

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:39
ik zou me eens verdiepen in de Music Box, deze is goedkoop en streamt DLNA naar een analoge audio uitgang. Ik zie alleen geen Windows Phone app zo snel op de site:
www.frontier-silicon.com/undok

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:28
Raspberry pi ?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Chromecast audio? Volgens mij heeft de nas "gewone" chromecast ondersteuning, waarschijnlijk lukt de audio dan ook, welke een 3,5mm aansluiting heeft.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46

Croga

The Unreasonable Man

Hamvraag!

Welke Synology NAS heb je?
Veel van de Synologies kunnen gewoon zelf muziek afspelen. Sommigen hebben daar zelf een uitgang voor, anderen kunnen dit met een USB audio adapter. Vervolgens draai je Audio Station op je NAS en stuur je die via een webpagina aan.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:20
Daar is al een heel topic over:
Hifi streaming systemen

• fiepfiep
Croga schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:49:
Hamvraag!

Welke Synology NAS heb je?
Veel van de Synologies kunnen gewoon zelf muziek afspelen. Sommigen hebben daar zelf een uitgang voor, anderen kunnen dit met een USB audio adapter. Vervolgens draai je Audio Station op je NAS en stuur je die via een webpagina aan.
Het is een synology DS214play. Ik kan de nas niet rechtsstreeks aansluiten op de receiver, want deze staat te ver hier vandaan.

[ Voor 10% gewijzigd door fiepfiep op 12-10-2015 11:56 ]

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:25
Ik heb zelf exact dezelfde vraag gehad, ik gebruik namelijk in heel mijn huis Windows en Windows Phone. Wat ik je zou willen aanraden is een Raspberry PI met Volumio te gebruiken. Die hang je aan de HDMI poort van je Receiver en met je telefoon kan je via de web-interface het ding besturen. De web-interface is ook goed responsive dus werkt ook op elk scherm heel behoorlijk

EDIT:
Ik zie overigens dat je alleen analoge ingangen hebt. Dan kan je kijken naar een HiFiberry als uitbreiding op je Raspberry. Dan kom je op hetzelfde uit als wat ik hierboven beschrijf. Gebruik niet de standaard uitgang van de Raspberry. Het geluid wat hier uitkomt is op z`n minst slecht te noemen.

[ Voor 29% gewijzigd door Powergrim op 12-10-2015 13:19 ]

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:37
Uhm ik gebruik voor mijn NAS213j en Marantz versterker met mijn WP gewoon de DS Audio app. Werkt prima!

• fiepfiep
Bedankt!
dus de 2 beste oplossingen zijn de nas bij mijn receiver zetten, en dan via ds audio.
oftewel, met hifiberry en volumio.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:27
fiepfiep schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:29:
Bedankt!
dus de 2 beste oplossingen zijn de nas bij mijn receiver zetten, en dan via ds audio.
oftewel, met hifiberry en volumio.
De Nas verplaatsten lijkt mij eerder de slechtste oplossing :?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46

Croga

The Unreasonable Man

nooberke schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:31:
De Nas verplaatsten lijkt mij eerder de slechtste oplossing :?
Het voegt de minste infrastructurele complexiteit toe. Vergeet niet dat ieder stuk hard- en software wat je toevoegd ook onderhoud met zich mee gaat brengen. Dat wil je niet.

• MaartenBos
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-07 04:05
Ben zelf ook fan van Windows systemen tot en met mijn telefoon en kan voor dit dilemma Plex aanraden.
Als je een Plex-server maakt op je NAS (zie https://plex.tv/downloads tabje NAS) kan je vervolgens met een Plex player je muziek lossless afspelen.
Een Plex player kan een Windows systeem zijn of zelfs een Raspberry Pi met Rasplex hierop geinstalleerd. Deze player kan je weer bedienen met de Plex app voor Windows Phone :)
Pagina: 1