Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanging ASUS N56VJ - lichter, kleiner maar snel.

Pagina: 1
Acties:

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:22
Goedemorgen deze morgen,

De afgelopen 2,5 jaar heb ik mijn leven gedeeld met een pricewatch: Asus N56VJ-S4148H.
Heb er destijds zelf nog een SSD bij in gezet dmv een caddy.

Nou, om een lang verhaal kort te maken: de laptop is drie keer opgestuurd geweest ter reparatie. Wel met elke keer een aanzienlijke tijd ertussen ivm vakanties. Anders zat ik elke keer zonder laptop op school.. Hij viel af en toe, random door onverklaarbare reden uit. Echt geen touw aan vast te knopen. Afgelopen zomervakantie is hij weer weggeweest, maar kwam met hetzelfde defect vrolijk terug.
Ik heb aangedrongen bij de klantenservice voor een vervanging en of creditering van de laptop. Gelukkig, en daar ben ik hartstikke blij mee, is dit gelukt. Uiteraard gekozen voor creditering. Hoe veel dit is, wordt nu nog druk over gediscussieerd, maar dat is bijzaak.
]

Zodoende ben ik dus opzoek gegaan naar een nieuwe laptop de afgelopen tijd. Helaas ben ik net in de omslagperiode terecht gekomen en zal ik dus een beetje extra geduld moeten hebben.
Gebruik op dit moment een tijdelijke laptop die het prima doet, haast heb ik dus niet.

Wat ik met mijn laptop ga doen is het volgende;
Ik ben student, en daarbij hoort Office, browsen etc. Maar dat kan elke laptop wel. Niet relevant dus. Tot nu toe, al zo'n 10 jaar, ben ik trouw aan Windows geweest, maar sta eigenlijk ook wel open voor OSX.
Wat vooral belangrijk is, is dat ik er Photoshop op kan draaien, veel kan multitasken, verschillende docu's, tabbladen noem maar op. En misschien hier en daar een spelletje spelen. Denk dan aan FIFA, misschien een gek pelletje voor in de trein, maar niks zwaars wat ik perse op High settings wil hebben.
Veelal series, films en dat soort gerelateerde zaken.

Wat is je budget?
1000-1300? Hier en daar zijn ook nog wel leuke kortingen te regelen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA, en veel! Elke dag naar school, in de trein, op de bank. Accuduur is voor mij wel redelijk belangrijk. Mijn vorige ASUS deed 2 a 3 uur, en dat was toch wel erg vervelend op school..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf al een aantal modellen uitgezocht. Ik weet ook wel enigszins wat ik wil, maar ik vind het op een één of andere manier toch lekker om even advies te krijgen.
Voorkeur voor een merk heb ik niet, afkeur wel; Acer bijvoorbeeld, of Toshiba. Mwa, niet echt mooie en stijlvolle modellen. Dat is ook wel iets waar ik naar op zoek ben.
Wél zoek ik naar een 13" - 14" model. 15"ers worden vaak weer wat te zwaar en zijn minder makkelijk mee te nemen.

Een ander aspect waar ik mee zit is; mat of glanzend scherm.
Mijn ex-laptop en monitor thuis, zijn beide mat. En dit werkt op zich toch wel fijn. Ervaring met glanzende schermen heb ik dan ook niet echt. Helaas zijn de configuraties net weer niet te verkrijgen op de manier hoe ik ze wil, maarja, het is geven en nemen.

HP Spectre x360 - http://store.hp.com/Nethe...d=P1E27EA&opt=ABH&sel=NTB
HP Envy 13 - http://store.hp.com/Nethe...d=N9Q77EA&opt=ABH&sel=NTB
ASUS UX303UA - http://www.laptopshop.nl/...nbook-ux303ua-r4051t.html
Dell XPS 13 - http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9350-laptop of http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9350-laptop
Eventueel een MBP (2015), danwel 2e hands (net nieuw).

Hebben jullie naast deze ultrabooks nog andere modelletjes in gedachte die wel in dit rijtje thuis zouden kunnen passen? _/-\o_

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:56
Je wil dus sowieso een 13" model? Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je post. Ik zou zeker voor de XPS 13 gaan, dat zijn echt mooie dingen :).

Let wel op wat voor aansluitingen je nodig hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Bartske op 12-10-2015 11:26 ]

• marijn65
Bartske schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:25:
Je wil dus sowieso een 13" model? Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je post. Ik zou zeker voor de XPS 13 gaan, dat zijn echt mooie dingen :).

Let wel op wat voor aansluitingen je nodig hebt.
Heb het aangepast! Inderdaad vergeten te vermelden. 8)7

Gaat me vooral om het gewicht, dan is een 13" vaak wel de beste oplossing.
15" en onder de 2kg wordt lastig, en als die er is, dan zijn de specs vaak erg laag

edit; wat bedoel je met "Let wel op wat voor aansluitingen je nodig hebt."?
Weinig USB ports? in die trend?

[ Voor 9% gewijzigd door marijn65 op 12-10-2015 11:31 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:07
Op www.bto.eu kan je ook zelf een laptop configureren, helemaal volgens jouw wens. Als je dat wilt, DM me dan even jouw configuratie, misschien kan ik wel een mooi prijsje voor je maken.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• marijn65
Hammetje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:54:
Op www.bto.eu kan je ook zelf een laptop configureren, helemaal volgens jouw wens. Als je dat wilt, DM me dan even jouw configuratie, misschien kan ik wel een mooi prijsje voor je maken.
Hm jaa, was ik ook al tegen gekomen.
Maar ik vind de designs van die modellen niet zo spetterend eerlijk gezegd. En daar kick ik ook wel op :P