Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Electrische Unicycle

Pagina: 1
Acties:

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-11 14:05
Hoi allemaal,

Ik heb toevallige iemand in amsterdam gezien op de fietspad op een electrische unicycle scooter.

Heeft iemand wat ervaring hierbij?

Is het praktische voor woon-metro-werk verkeer?

of zou het een gimmick zijn denken julie?

Edit: Dit is toch niet legaal? Wat zou de politie doen als ze mijn zien komen rijden?

Heeft op gearbest een gezien :

Afbeeldingslocatie: http://gloimg.gearbest.com/gb/2015/201504/goods-img/1427858848454-P-2516748.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door drwoo op 12-10-2015 11:13 ]

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik bezit er 1 en heb 'm al 3 weken niet meer kunnen gebruiken.. want me voet zit in het gips :P dankzij dit ding.

Het is namelijk NIET makkelijk, je moet echt opnieuw 'leren fietsen' op deze unicycle.
Het is denk ik vergelijkbaar met een echt eenwiel-fietsje, dat lukt je ook niet in 1x, of 2x..

Maar als je het kan (paar daagjes goed oefenen) heeft het veel potentie. Je kan er aardig hard mee en stoepranden op/af en door plassen is geen enkel probleem.
Ook het bandje/binnenband is makkelijk te vervangen.

Dus ja, ik denk zelf dat je over een paar jaar dit wel vaker gaat zien ;)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:36
Afgelopen weekend zag ik een stelletje rijden op deze dingen door de AH:
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/thumb/view/2014/chenjiawei/12/SKU188052/SKU18805201.jpg

Ging allemaal best smooth en lijkt mij best een leuk ding. Volgens mij had ik wel eens ergens gelezen dat ze in NL niet zijn toegestaan. Echter kan ik het zo 123 niet terug vinden.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• drwoo
CT schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:16:
Ik bezit er 1 en heb 'm al 3 weken niet meer kunnen gebruiken.. want me voet zit in het gips :P dankzij dit ding.

Het is namelijk NIET makkelijk, je moet echt opnieuw 'leren fietsen' op deze unicycle.
Het is denk ik vergelijkbaar met een echt eenwiel-fietsje, dat lukt je ook niet in 1x, of 2x..

Maar als je het kan (paar daagjes goed oefenen) heeft het veel potentie. Je kan er aardig hard mee en stoepranden op/af en door plassen is geen enkel probleem.

Omg, neeee. Wat gebeurde? Heeft het niet gestopte op de rode of heeft iemand in zo veel interesse jouw aangereden.

Was het toevalige binnen de paar dagen dat moet voor de oefenen?

Zou jij weer op de ding stappen?

Op gearbest is het 250 Euro. Denk dat wat invoer/douane kosten zeker komen.

kan niet voorstellen dat ik elker keer de ding 4 verdiepingen optillen en dan weer ..

Hmmmm

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 14:29
Vorige week zag ik ook zo iemand rond rijden in Lisabon. En Lisabon nu niet bepaald plat. Gaat goed vooruit dat ding :)

• drwoo
Sir_Hendro schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:25:
Afgelopen weekend zag ik een stelletje rijden op deze dingen door de AH:
[afbeelding]

Ging allemaal best smooth en lijkt mij best een leuk ding. Volgens mij had ik wel eens ergens gelezen dat ze in NL niet zijn toegestaan. Echter kan ik het zo 123 niet terug vinden.
Ja dit is de andere model maar denk ik de wielen smaller zijn dan de unicycle en zo minder makkelijk op and af stoepranden. Maar dit ding heeft grotere accu.

Ik denk wel dat dit niet legaal is. En 100% kans dat de politie boet/beslag doet?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:28
Waarom zou dit illegaal zijn? Die electrische stepjes e.d. zie je ook genoeg rondrijden, zelfs met kinderen.

Zelf zit ik er ook al een tijdje naar te kijken. Ook heb je skateboards waarbij de plank de accu is en je een afstandsbedieninkje hebt. Leuke tijden. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

drwoo schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:54:
[...]

Omg, neeee. Wat gebeurde? Heeft het niet gestopte op de rode of heeft iemand in zo veel interesse jouw aangereden.
Ik werd wat overmoedig en ging vrij snel (10km/h) en nam de bocht maar mijn hoofd wilde rechtdoor maar het ding ging nog iets meer de bocht om.. en door er niet direct af te springen ging ik toch corrigeren.. dus viel ik om en draaide daarbij mijn voet naar binnen.
Ik dacht dat ik dus mijn voet verzwikt had, maar buiten alle schrammen op mijn been en arm had ik een botje in mijn voet gebroken.. dat kan gebeuren door dat er een pees te hard 'trekt' (dus het draaien van mijn voet)
Was het toevalige binnen de paar dagen dat moet voor de oefenen?
Ja, oefenen doe je paar dagen om überhaupt te kunnen rijden. Daarna ga je pas leren bochten nemen en genoeg vertrouwen te krijgen om in het openbaar tussen het verkeer te gaan..
Zou jij weer op de ding stappen?
Ja hoor, maar ik ben niet zo bang aangelegd :P Ik neem het ding nu wel serieuzer, het is niet echt speelgoed..
Op gearbest is het 250 Euro. Denk dat wat invoer/douane kosten zeker komen.
Die van mij komt ook uit China, invoer viel wel mee, 40 euro kwam er nog bij de prijs als ik mij goed herinner.
Wel even kijken bij die hele goedkope hoeveel Watt motor erin zit en wat de Accu doet.. soms adverteren ze met mooie specs (20km/h en 20km afstand met volle accu) maar is het goedkope model maar 10km/h en na 5km leeg ;)
kan niet voorstellen dat ik elker keer de ding 4 verdiepingen optillen en dan weer ..
Ja het ding is niet echt licht, wel makkelijk te tillen door het handvat, paar verdiepingen is wel te doen.
drwoo schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:56:
[...]
Ja dit is de andere model maar denk ik de wielen smaller zijn dan de unicycle en zo minder makkelijk op and af stoepranden. Maar dit ding heeft grotere accu.
Dat klopt, ik ken iemand met dit lange model en 2 wielen, maar die gaat echt maar 8km/h en trekt heel langzaam op. Ook kan je totaal geen stoeprand op en een grasveld of oneven weg kan je helemaal vergeten.. daarbij ligt het zwaartepunt in het midden, dus rij 1x een stoeprand af en hij breekt in 2 :P
Overigens is deze versie dus wel speelgoed en kan je niet echt serieus nemen als vervoer in het verkeer, wel aan te raden voor jongere kinderen, daar zou ik de unicycle versie absoluut niet aanraden..

• drwoo
CT schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:11:
[...]

Ik werd wat overmoedig en ging vrij snel (10km/h) en nam de bocht maar mijn hoofd wilde rechtdoor maar het ding ging nog iets meer de bocht om.. en door er niet direct af te springen ging ik toch corrigeren.. dus viel ik om en draaide daarbij mijn voet naar binnen.
Ik dacht dat ik dus mijn voet verzwikt had, maar buiten alle schrammen op mijn been en arm had ik een botje in mijn voet gebroken.. dat kan gebeuren door dat er een pees te hard 'trekt' (dus het draaien van mijn voet)

[...]

Ja, oefenen doe je paar dagen om überhaupt te kunnen rijden. Daarna ga je pas leren bochten nemen en genoeg vertrouwen te krijgen om in het openbaar tussen het verkeer te gaan..

[...]

Ja hoor, maar ik ben niet zo bang aangelegd :P Ik neem het ding nu wel serieuzer, het is niet echt speelgoed..

[...]

Die van mij komt ook uit China, invoer viel wel mee, 40 euro kwam er nog bij de prijs als ik mij goed herinner.
Wel even kijken bij die hele goedkope hoeveel Watt motor erin zit en wat de Accu doet.. soms adverteren ze met mooie specs (20km/h en 20km afstand met volle accu) maar is het goedkope model maar 10km/h en na 5km leeg ;)

[...]

Ja het ding is niet echt licht, wel makkelijk te tillen door het handvat, paar verdiepingen is wel te doen.

[...]

Dat klopt, ik ken iemand met dit lange model en 2 wielen, maar die gaat echt maar 8km/h en trekt heel langzaam op. Ook kan je totaal geen stoeprand op en een grasveld of oneven weg kan je helemaal vergeten.. daarbij ligt het zwaartepunt in het midden, dus rij 1x een stoeprand af en hij breekt in 2 :P
Overigens is deze versie dus wel speelgoed en kan je niet echt serieus nemen als vervoer in het verkeer, wel aan te raden voor jongere kinderen, daar zou ik de unicycle versie absoluut niet aanraden..
Heel veel sterkte, ik kan voorstelen dat dit kan mij ook heel makkelijk gebeuren. lijkt te veel makkelijk zo hier en daar weg rennen op die ding. Ik ben wat goed in balans mar dit ding gaat hard.

Op gearbest is die ding van 132WH. Is dat OK? zegt 12-15 km te gaan. Rond de stad in zou best kunnen. Moet nou google mappen hoe ver is 15 km rond trip van mijn om te zien

• drwoo
CT schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:16:

Een vraag aub. Ik ben van plan om dit model te bestellen. Qua batterij and Motor is dit best oke? 15km elke keer?. :
http://www.gearbest.com/scooters-and-wheels/pp_241530.html
Specifications:
Maximum permissible gradient: 15 - 30 degree ( depends on the body weight )
Battery: 132WH lithium polymer battery
Propulsion radius: 15 - 18km
The maximum load: 120kg
The maximum speed: 18km / h
Suitable temperature: -10 - 40 degree centigrade
Charger voltage: AC 220V 50 - 60Hz
Charging time: 45 - 60 minutes
Tilt protection: 45 degree
Speed limit protection: Open speed limit protection when at speed of 12 km / h
Tire size: 14 inches

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

ik had deze toen hij in de aanbieding was (was toen 240 euro incl samsung battery (tot 30km rijden)).

Bij die van best gear zeggen ze alleen niet hoeveel Watt de motor is.. bij de andere adv. op bestgear zie ik dat wel. Ik heb nu 350W dat is wel sterk genoeg om stoepranden op te gaan etc.
Ik zou dat informeren bij de verkoper en anders gewoon ietsje meer betalen voor een waar duidelijk 350W bij staat :) Dan weet je lig dat je kwam power wel goed zit.

• drwoo
CT schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:34:
ik had deze toen hij in de aanbieding was (was toen 240 euro incl samsung battery (tot 30km rijden)).

Bij die van best gear zeggen ze alleen niet hoeveel Watt de motor is.. bij de andere adv. op bestgear zie ik dat wel. Ik heb nu 350W dat is wel sterk genoeg om stoepranden op te gaan etc.
Ik zou dat informeren bij de verkoper en anders gewoon ietsje meer betalen voor een waar duidelijk 350W bij staat :) Dan weet je lig dat je kwam power wel goed zit.
Perfekt! nou weet ik genoeg wat moet voor opletten waneer ik eindelijk de trigger pull :) Bedankt voor de referenties.

beetje een impulsive purchase, voor mijn verjaardag, van zelf tot zelf :).
hoop niet een dure gimmick. Ik will het voor van metro naar kantoor en van huis naar sportschool. denk het past wel in de kleedkamer lockers.

Hoe presteert hij in nat condities toevalige?..
Pagina: 1