Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OnePlus achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• Jago2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 09:41
Er zijn enorm veel artikelen over OnePlus telefoons. Ik heb het gevoel dat het bedrijf uit het niets is opgekomen. Als ik het goed begrijp hebben ze maar twee modellen, en zijn ze niet in de winkel te koop. Dan is het wel bijzonder dat het zo vaak op Tweakers voorbij komt. Het roept erg veel vragen bij me op.
Zoals;
Waar komt OnePlus vandaan
Waarom zijn deze telefoons zo interessant (om er veel over te schrijven)
Hoe werkt het (kopen)
Is het een soort community (exlusief)
Is het verkopen met een invite marketing
Gaan er meer van dit soort bedrijven komen

Er bestaat nog niet eens een (Nederlandse) wikipedia pagina over het bedrijf. Wel over de 2 telefoons
Wikipedia: OnePlus One

Misschien is het een idee om een achtergrond artikel te schrijven over OnePlus
Anderzijds is dit misschien wel weer erg veel eer voor het bedrijf OnePlus, en lijkt het dan wel teveel op een soort promotie voor die telefoons...

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Goede, enigszins ongebruikelijke vragen, dank daarvoor :) Dit zijn de antwoorden afaik
Waar komt OnePlus vandaan
China.

Nee, flauw. Het bedrijf is opgericht door een oud-topman van Oppo nieuws: Oud-topman Oppo wil met eigen fabrikant high-end smartphones uitbrengen en is, dacht ik, ook een dochter- of zusteronderneming van Oppo.
Waarom zijn deze telefoons zo interessant (om er veel over te schrijven)
Ze bieden relatief veel waar voor het geld, vinden veel tweakers. Bij de Tweakers Awards eindigde de OnePlus One als tweede, vlak achter de iPhone 6. reviews: Tweakers Awards 2015: de uitslag
Hoe werkt het (kopen)
Is het een soort community (exlusief)
Is het verkopen met een invite marketing
Zie reviews: OnePlus One: Nexus-concurrent van Chinese nieuwkomer
Gaan er meer van dit soort bedrijven komen
Die zijn er al. Huawei heeft het geprobeerd te herhalen met Honor, dat alleen online te verkrijgen is (maar dan zonder het gedoe met uitnodigingen). Xiaomi timmert al een paar jaar aan de weg met alleen online batch-verkopen. Allebei fabrikanten die het iets anders, maar toch ook een beetje hetzelfde doen :)
Misschien is het een idee om een achtergrond artikel te schrijven over OnePlus
Daar ben ik niet zo voor. We hebben geregeld geschreven over de opkomst van Chinaphones, we hebben elk jaar een roundup van interessante Chinese smartphones en we reviewen de interessantere - vooral high-end - modellen als de OnePlus-telefoons, diverse telefoons van Xiaomi, Honor en Huawei tot nu toe los. Dat is meer dan genoeg aandacht, vind ik. Wie op de hoogte wil blijven van Chinese smartphones, heeft dus meer dan voldoende te lezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door arnoudwokke op 12-10-2015 10:10 ]

• Jago2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 09:41
Dat is duidelijk, en wat een snelle reply! hartelijk dank Arnoud.