Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
High end Android telefoon

Wat is je budget?
De absolute top vind ik te veel dus 600 is wel de max. Ik kan in januari verlengen dus dan is het meestal wel een paar tientjes goedkoper maar laten we zeggen max 600 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks gebruik maar ik koop bijna altijd wel een high end telefoon van het moment van kopen om er vervolgens wel een jaar of 3 minimaal mee te doen. Daarom zoek ik wel alle dingen die op dit moment nieuw zijn. Vingerafdrukscanner/NFC/quick charing/wireless charing/snelle processor enz

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een hekel aan samsung dus dat merk valt sowieso af. Verder vind ik de sony z5 compact wel mooi maar kwam nu ook de verwachten xiaomi MI5 tegen die daar aardig aan voldoet. Maar hoe zit dat met 4G dekking in nederland?

Welke vragen heb je hier nog over?
Is er überhaupt een telefoon die en NFC en quick charing en wireless charing heeft? Ik heb hem nog niet kunnen vinden. Ook vind ik een scherm van 5,5 inch eigenlijk al iets te veel. Dus het liefst een scherm wat minder dan 5,5 inch is.
Ik heb nu windows phone maar daar ben ik na 3 jaar wel klaar mee. Mis toch te veel apps. En ik had de hoop dat dit in 3 jaar wel beter zou worden maar dit is helaas niet gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door stansfield op 12-10-2015 11:36 ]

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Wil je je mobiel bij het abonnement nemen? Want een telefoon als de MI5 valt dan al snel af, net als alle andere chinaphones eigenlijk. Bij Xiaomi ontbreekt de 800mhz band, deze wordt door alle providers behalve T-Mobile gebruikt voor 4g. Heeft de gewone z5 niet alles wat je wil behalve wireless charging? Is wel wat duurder maar misschien tegen januari al wel in de buurt van 600.

• stansfield
Ik heb nu een tmobile sim only abonnement. Bij verlenging daarvan betaal je bijna de volle prijs voor het toestel. Dus los kopen is een goede optie.
Tmobile gaat binnenkort ook niet die 800 mhz gebruiken?

Sony z5 of z5c is inderdaad wel een erg goede optie tot nu toe maar ben erg benieuwd of ik geen toestel over het hoofd zie.

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-elephone-p9000
Deze misschien, al is dit wel weer een elephone..

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Geen vingerafdrukscanner, maar wel NFC, quickcharging en draadloosladen, niet te groot, en in budget:

pricewatch: Microsoft Lumia 950 Zwart

:+

W10M zou Android/IOS apps kinda ondersteunen ofzo, en gezien je pas in januari pas gaat verlengen, kun je kijken of W10M je dan wel bevalt, als dat ondersteunen lekker soepel gaat, is het probleem van de appgap al flink opgelost.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Als je kwaliteit zoekt zou ik daar met een grote boog omheen lopen. Leuk om even mee te spelen, maar absoluut geen apparaat dat je drie jaar lang wilt gebruiken.

• stansfield
RobinHood schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:14:
Geen vingerafdrukscanner, maar wel NFC, quickcharging en draadloosladen, niet te groot, en in budget:

pricewatch: Microsoft Lumia 950 Zwart

:+

W10M zou Android/IOS apps kinda ondersteunen ofzo, en gezien je pas in januari pas gaat verlengen, kun je kijken of W10M je dan wel bevalt, als dat ondersteunen lekker soepel gaat, is het probleem van de appgap al flink opgelost.
Ik heb nu een nokia lumia 920 en het app probleem zie ik niet zo 1,2,3 opgelost worden doordat W10M ook android/ios zou moeten ondersteunen.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
"Ik heb een hekel aan samsung dus dat merk valt sowieso af."

Waarom?

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Daan87423 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:20:
"Ik heb een hekel aan samsung dus dat merk valt sowieso af."

Waarom?
Misschien vanwege de saaie designs, plastic bouwkwaliteit en bloatware?

Als je 4G wilt zou ik niet voor een Chinaphone gaan. De Mi5 moet ook nog officieel aangekondigd worden en het is nog niet zeker wanneer die gaat komen, daar zou ik dan niet op wachten.

Is een Nexus 5X niks voor je? Goed qua formaat, 4G, NFC enz.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• stansfield
John Rambo schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:24:
[...]

Misschien vanwege de saaie designs, plastic bouwkwaliteit en bloatware?

Als je 4G wilt zou ik niet voor een Chinaphone gaan. De Mi5 moet ook nog officieel aangekondigd worden en het is nog niet zeker wanneer die gaat komen, daar zou ik dan niet op wachten.

Is een Nexus 5X niks voor je? Goed qua formaat, 4G, NFC enz.
Nexus 5X lijkt mij inderdaad ook top. Alleen wat ik overal lees is dat die weer erg duur is voor de specs. Maar mogelijk dat deze in januari al wat in prijs gedaald is?

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
stansfield schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:41:
[...]

Nexus 5X lijkt mij inderdaad ook top. Alleen wat ik overal lees is dat die weer erg duur is voor de specs. Maar mogelijk dat deze in januari al wat in prijs gedaald is?
Ik zou geen spectaculaire prijsdaling verwachten, toestel is pas nieuw.

Voor 300 dollar heb je een Xiaomi Mi4C.. http://www.honorbuy.com/5...rom-smartphone-white.html Met ook een snapdragon 808 en 3Gb RAM ipv 2Gb, 5 inch.

Anders een OnePlus 2, 5.5 inch.. maar dat is weer ietsje groter.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• stansfield
Ja idd daar ben ik ook bang voor dus dan lijkt het me een vrij dure telefoon voor de specs.

Dat blijft de keuze of die of een goedkopere xiaomi....

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-11 14:47
En de one plus one? Is wel 5,5"...
Of de (nog niet aangekondigde) one plus x?

• stansfield
One plus One vind ik dan weer te groot.
De One plus X hou ik wel in de gaten.
Ik zag dat deze Global 4G LTE supported heeft. Ik neem aan dat dat betekend dat ik zeker 4G heb in Nederland?

• stansfield
Nu de oneplus X ook uit is vind ik die wel erg de moeite waard. En staat deze wel op mijn short list.

En als ik dan de Nexus 5X vergelijk met de Oneplus X.
Pluspunten Oneplus X
Scherm van de Oneplus is beter
Camera van de Oneplus is beter
Prijs van de Onplus is 269 euro. Daar komt nog 10 euro voor een SD kaartje (om op 32 GB te komen)bij is 279 euro.

Pluspunten van de Nexus 5X
Batterij van de 5X is beter
Android van de 5X is kaal en de nieuwste dus iets beter dan die Oneplus lijkt me
Wel fingertprint scanner
Wel NFC hoewel ik nog niet weet of ik dat ga gebruiken wanneer dat mogelijk is.
Wel fast (las ik ergens en geen Quick) charging en usb c

Afmetingen vind ik gelijkwaardig dat maakt me niet zoveel uit.

De prijs van de Oneplus X is 269. Om op 32 GB te komen komt daar nog een 10tje bij dus 279 euro.
De prijs van de Nexus 5X is bij Tmobile volgens mij 349 euro. Maar dit moet ik nog even nakijken of dit ook zo is bij het verlengen van mijn basis sim bij Tmobile. Dus qua prijs zitten ze nie theel ver uit elkaar.

Dan is het alleen nog de vergelijking waar ik geen verstand van heb:

De Oneplus X heeft 2.3 gigahertz Snapdragon 801 quad-core processor, 3 gigabyte ram.
De Nexus 5X heeft Qualcomm Snapdragon 808 (8992) met 2 gigabyte ram.

Welke van de 2 is sneller of zou het makkelijker een jaar of 3 uithouden bij dagelijks gebruik.
Pagina: 1