Enkele jaren geleden heb ik een BTO laptop gekocht met een Intel Core I7, 8GB geheugen en een 250 GB Intel SSD. Ik heb toen Windows 7 geinstalleerd en wat me opviel, als ik niet de bijgeleverde HotKey driver (er zitten touch-knoppen op de laptop voor wifi, media spelen, luidspreker volume etc...) installeer, dan staat wifi niet default aan. Met behulp van Fn-F2 kon ik dan deze te allen tijde aan zetten. Na het installeren van de HotKey driver (zat bij de laptop geleverd als PHotKey.exe) gaat wifi automatisch aan bij het opstarten van Windows.
Nu mijn probleem:
Ik heb toen Windows 8 uitkwam, deze geinstalleerd. En helaas werkte de HotKey driver niet meer. (geprobeerd te installeren in compatibility modus, maar zonder succes. Hij installeert wel, maar vervolgens doet hij niets.). Opzich geen groot probleem want met de Fn-F2 toetsencombinatie kon ik altijd wifi aan zetten. Echter sinds kort Windows 10 geinstalleerd, en nu werkt Fn-F2 alleen gedurende de hele korte periode dat tijdens het opstarten het blauwe windows logo te zien is. Als ik te laat ben, dan moet ik resetten om het nog een keer te proberen. Ik heb anders geen wifi.
Wat heb ik gedaan om te kijken of ik het probleem zelf kon oplossen:
Deze laptop voldoet nog steeds voor mij qua prestaties, en ik vind het kolder om een nieuwe te moeten kopen om fatsoenlijk wifi aan te hebben. Echter ik weet geen andere oplossing meer. Iemand van jullie nog een idee wat ik zou kunnen proberen?
Nu mijn probleem:
Ik heb toen Windows 8 uitkwam, deze geinstalleerd. En helaas werkte de HotKey driver niet meer. (geprobeerd te installeren in compatibility modus, maar zonder succes. Hij installeert wel, maar vervolgens doet hij niets.). Opzich geen groot probleem want met de Fn-F2 toetsencombinatie kon ik altijd wifi aan zetten. Echter sinds kort Windows 10 geinstalleerd, en nu werkt Fn-F2 alleen gedurende de hele korte periode dat tijdens het opstarten het blauwe windows logo te zien is. Als ik te laat ben, dan moet ik resetten om het nog een keer te proberen. Ik heb anders geen wifi.
Wat heb ik gedaan om te kijken of ik het probleem zelf kon oplossen:
- BTO gemaild (al een tijd geleden toen windows 8 uitkwam), echter zij zeggen (in nette bewoordingen) zoek het maar uit. Je hebt hem gekocht met Windows 7, en niets anders.
- Driver geinstalleerd in compatibility modus (werkt niet)
- Internet gezocht. Er zijn meerdere merken laptops die gebasseerd zijn op dezelfde behuizing (Pegatron A25PA) zoals de Medion Erazer X6816. Helaas geen werkende oplossing gevonden.
- Laatste BIOS versie geflashed in de hoop dat ik daar Wifi default aan kon zetten.
- USB wifi adapter gekocht (zo'n nano ding zodat deze in de laptop kan blijven zitten). Echter ook dit ding functioneert niet, als wifi niet aan staat. (Fn-F2 tijdens opstarten) Dit verbaast mij ten zeerste. Je ziet de adapter netjes zitten (enabled) in de adapter settings onder Windows, echter met de melding "connection unavailable"
- Ubuntu geinstalleerd. Ook hierbij moet ik Fn-F2 doen om wifi aan te zetten.
Deze laptop voldoet nog steeds voor mij qua prestaties, en ik vind het kolder om een nieuwe te moeten kopen om fatsoenlijk wifi aan te hebben. Echter ik weet geen andere oplossing meer. Iemand van jullie nog een idee wat ik zou kunnen proberen?
[ Voor 0% gewijzigd door ppassie op 12-10-2015 07:55 . Reden: Spelfout ]