Verwijderde partities herstellen

Pagina: 1
Acties:

• HV094
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-01 22:14
Tijdens het het maken van een bootable HDD heb ik perrongeluk de partities van mijn 2e interne HDD verwijderd via dos (diskpart, select disk x, clean), iets wat echt een hele stomme actie was 8)7 . Het gaat om een 1 TB HDD met de volgende partities:
- 4x NTFS
- 1x Bitlocker encrypted (NTFS?)
- 2x linux boot, 1 OS en 1 als RAM dumb (ext3/ext4?)

Ik heb de schijf niet geformatteerd of nieuwe volumes aangemaakt dus het lijkt me dat alleen dat partitie tabel gewist is. Mijn SSD met Windows 7 is nog gewoon intact.

Ik heb al een hoop rond gegoogeld en o.a. tweakers door gespit maar tot nu toe heeft nog geen programma volledig gewerkt. Ik ben geen programma tegen gekomen die meer terug kon vinden dan de 4 NTFS partities.

Ik wil graag alle partities herstellen en niet de bestanden afzonderlijk terug halen. Ook hou ik het liever bij een gratis programma, tenzij het niet anders kan.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben niet zo bekent met partitie recovery software en dus zou het best kunnen zijn dat ik programma's of opties in programma's gemist heb.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-01 21:25
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Deze al eens laten draaien om te zien wat hij kan vinden ?

• HV094
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-01 22:14
TestDisk werkt! Hij vind ze allemaal zolang ik het programma maar run vanuit een boot met SystemRescueCD, het volgende probleem is alleen dat ik niet meer dan partitie kan herstellen. Zodra ik er meer selecteer komt er "structure bad" te staan en word de vorige gedeselecteerd. Als ik dan naar Windows boot is er ook maar een partitie hersteld, ga ik weer terug in testdisk om de volgende partitie te herstellen dan is na een reboot de eerste partitie weer verdwenen.... Iemand die weet hoe dit komt en hoe je het kan verhelpen?

Edit: Probleem opgelost, had te maken met dat TestDisk de partitie opstartbaar maakte en dan kun je er niet meer dan éé'n op een schijf hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door HV094 op 12-10-2015 17:08 ]

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-01 21:25
Owkee, dus alles opgelost dan ?