Wachttijd restoren Back-up

Pagina: 1
Acties:

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:27
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn Back-up programma. Ik heb een schone installatie gedaan van Windows 10. Daarbij zijn ook mijn bestanden verwijderd (was ook de bedoeling). Ik wilde alles weer terugzetten met een back-up.

Ik gebruik het programma Bitreplica van Auslogisc.

Ik heb in het programma de mappen geselecteerd die ik graag wil restoren. Maar sinds 14:00 staat er: Interrupting Initializing.... Het programma is niet vastgelopen, ik zie wel wat dingen draaien, en Windows zelf zegt ook niet dat die niet meer reageert.

Het gaat om een back-up set van 1 full backup van 25 GB en 6 incrementele backups van rond de 2 MB grootte. De backup's zijn ingepakt in Zip.

Iemand enig idee waarom er nog steeds Interrupting staat en ik nog steeds niks heb?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zie je de schijfruimte (waar je naartoe wil restoren) wel teruglopen/veranderen of dat ook niet? Is Bitreplica wel geschikt voor backup/restore van nieuwe GUIDs; door jouw nieuwe installatie heb je kans dat bepaalde permissies/user-accounts niet gematcht kunnen worden met bestanden die teruggezet moeten worden.

Ik neem aan dat Bitreplica ook een forum/handleiding heeft; welke redenen worden daarin genoemd voor de status "Interrupting" in het algemeen en in hoeverre kan je die herleiden naar jouw Windows-versie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Eric_1993
MAX3400 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:31:
Zie je de schijfruimte (waar je naartoe wil restoren) wel teruglopen/veranderen of dat ook niet? Is Bitreplica wel geschikt voor backup/restore van nieuwe GUIDs; door jouw nieuwe installatie heb je kans dat bepaalde permissies/user-accounts niet gematcht kunnen worden met bestanden die teruggezet moeten worden.

Ik neem aan dat Bitreplica ook een forum/handleiding heeft; welke redenen worden daarin genoemd voor de status "Interrupting" in het algemeen en in hoeverre kan je die herleiden naar jouw Windows-versie?
Volgens mij moet het geen probleem zijn om op een nieuwe Windows te restoren, daarom hebben ze ook een optie waarmee je een kopie kan opslaan van het profiel, zodat je het profiel later kan importeren. Dan weet het programma weer waar de backups staan etc.

Helaas heb ik geen informatie kunnen vinden, of een handleiding kunnen vinden over Bitreplica. Dat is ook de reden dat ik hier een topic heb aangemaakt.

Er staat trouwens: Initializing ipv Interrupting..

• MAX3400

MAX3400

Ondanks dat ik niet behoor te zoeken hoe een pakket werkt, staat er duidelijk op de site van Auslogic dat ze zelf niet weten welke versie van Windows 10 ondersteund wordt. Op de ene pagina staat TP1, op de andere staat "Windows 10". Ik ga er dus gemakshalve vanuit dat het pakket niet op Windows 10 werkt.

De backups zijn ZIP-files en die kan je dus ook gewoon openen met een recente versie van 7zip, WinZip of WinRAR. De inhoud, waar mogelijk, kan je dus gewoon zelfstandig kopieren naar de destination directory. Voor files/dirs die specifiek voor een user zijn, kan je op Technet verschillende omwegen vinden.

Als je nu nog even kijkt naar http://www.bitreplica.com/contacts/ zie je dat het een Australisch bedrijf is; ze zijn waarschijnlijk al een uur open dus hopelijk kunnen ze je een antwoord geven vandaag.

My 2 cents: gebruik volgende keer WindowsBackup (indien mogelijk). Dat is veel vriendelijker/geschikter maar dat is mijn mening.

• Eric_1993
MAX3400 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:43:
Ondanks dat ik niet behoor te zoeken hoe een pakket werkt, staat er duidelijk op de site van Auslogic dat ze zelf niet weten welke versie van Windows 10 ondersteund wordt. Op de ene pagina staat TP1, op de andere staat "Windows 10". Ik ga er dus gemakshalve vanuit dat het pakket niet op Windows 10 werkt.

De backups zijn ZIP-files en die kan je dus ook gewoon openen met een recente versie van 7zip, WinZip of WinRAR. De inhoud, waar mogelijk, kan je dus gewoon zelfstandig kopieren naar de destination directory. Voor files/dirs die specifiek voor een user zijn, kan je op Technet verschillende omwegen vinden.

Als je nu nog even kijkt naar http://www.bitreplica.com/contacts/ zie je dat het een Australisch bedrijf is; ze zijn waarschijnlijk al een uur open dus hopelijk kunnen ze je een antwoord geven vandaag.

My 2 cents: gebruik volgende keer WindowsBackup (indien mogelijk). Dat is veel vriendelijker/geschikter maar dat is mijn mening.
Heb een mail gestuurd, als het goed is krijg ik binnen 2-4 werkdagen een antwoord.

WindowsBackup wilde ik eerst doen, maar in Windows 7 Home Premium, kan je geen backup maken naar de NAS.

Weet je toevallig of je in de Backup van WIndows 10 wel kan backuppen naar NAS?

• MAX3400

MAX3400

Eric_1993 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:00:
[...]

Heb een mail gestuurd, als het goed is krijg ik binnen 2-4 werkdagen een antwoord.
Hoop dat ze sneller zijn dan dat :) Laten we even afwachten wat ze aanraden; hopelijk komt het in orde!
...backuppen naar NAS?
Vast wel maar de vraag is via welk protocol je je NAS gaat bereiken en of WindowsBackup dat snapt. Ik heb mijn NAS gekoppeld via iSCSI dus kan "bijna" alles vanuit Windows.

• Eric_1993
MAX3400 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:11:
[...]

Hoop dat ze sneller zijn dan dat :) Laten we even afwachten wat ze aanraden; hopelijk komt het in orde!

[...]

Vast wel maar de vraag is via welk protocol je je NAS gaat bereiken en of WindowsBackup dat snapt. Ik heb mijn NAS gekoppeld via iSCSI dus kan "bijna" alles vanuit Windows.
Ik heb het inderdaad gevonden, m'n NAS vindt hij wel :)

Nog 1 vraag: Als ik aangeef dat ik dagelijks een backup wil maken, welke soort backup wordt er dan gemaakt?

• MAX3400

MAX3400

Eric_1993 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:30:
[...]

Nog 1 vraag: Als ik aangeef dat ik dagelijks een backup wil maken, welke soort backup wordt er dan gemaakt?
Ik heb geen idee wat je wil doen dus ik geef geen gesloten antwoord.

Mijn advies: maak meerdere backup-jobs aan; maandelijks een volledig system-image, dagelijks misschien je documenten-directories.

Persoonlijk heb ik echt werkelijk geen klap op mijn C:-schijf staan. Ja, mijn OS, wat applicaties en een paar achtergrondjes. Al klapt morgen mijn hele SSD; het boeit me niet en ik heb er geen backup van. Mijn belangrijkere data staat sowieso op mijn NAS. En die paar MB die van levensbelang (!!!!) is, staat op 2x USB-drive en online in de cloud.

Oftewel: bedenk voor jezelf hoeveel moeite je erin wil steken om "domme backups" te maken als je hele huis zou afbranden. Welke data had niet in het huis moeten zijn, hoeveel data is dat en kan je dat echt niet elders opslaan?

Pagina: 1