Toon posts:

Kan ik , ivm oude pc, mn video kaart upgraden? en welke.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
[i]ik zoek een nieuwe video kaart zodat ik Starcraft 2 legacy of the void op een mooiere graphics setting kan spelen. mijn pc is simpelweg oud. denk 6-7 jaar. toen deel 1 uitkwam van de Starcraft 2 trilogy was het beeld en graphics best ok. maar sinds deel 2 en nu bij deel 3 zijn de system requirements wat hoger uitgevallen en ziet het er best gaar uit. de reden dat ik de pc en daarvan video kaart wil upgraden en niet een nieuwe pc wil kopen is omdat ik verder niks speel op de pc en uitsluitend xbox.

ik heb de volgende vragen voor jullie. heeft het uberhaupt zin om een betere kaart te zoeken/kopen gezien de pc al zo oud is. en de procesor en de rest dus ook? en zo ja welke moet ik hebben en is dat compatibel met mn moederbord, koeling etc en een gevalletje er in klikken en go? u

Wat is je budget?
[i] gezien de pc al oud is en ik alleen maar starcraft op betere kwaliteit wil kunnen spelen (spel is volgens mij niet mega veel eisend) dacht ik aan 100-150 euro. maar als het goedkoper kan is dat helemaal top.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
[i] ik heb geen voorkeur voor een merk. nu zit er een ati radeon hd4600 in. dus dacht misschien is het makkelijk om een ati radeon hd7990 ofzo te doen. ook een oude kaart maar ook hd series. dus dacht dat past en kan wel. maar goed ik heb er ook nul verstand van.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
hierbij de specs van mn museum stuk ;)

windows 10
moeder bord - Asus PSG-41-m LX
Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU E5400 @ 2.70GHz (2 CPUs), ~2.7GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 3584MB RAM
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
video kaart = op dit moment ati radeon hd 4600. .

En zijn er uberhaupt nog kaarten te koop die in zo'n oude pc gaan?
Bij voorbaat dank voor de uitleg.

vriendelijke groet,
Martin

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Ja, dat is mogelijk. Jouw moederbord heeft een Pci Express x16 slot. Hedendaagse videokaarten met 2.0 of 3.0 interfaces werken daar ook gewoon op. Zelfs die oude Pci Express x16 slot heeft een bandbreedte van 4GB/s en dat zul je absoluut niet halen.

De aanbevolen videokaart voor Starcraft 2 legacy of the void is een 8800GTX.
Zo'n beetje elke videokaart in jouw prijsklasse is een wereld van verschil ten opzichte van de kaart die je nu hebt.

Welke kaart je neemt, tja, er staan tientallen kaarten die binnen jouw budget vallen.

De pricewatch: EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB FTW ACX Cooler zou een prima kaart zijn.

Maar voor het zelfde geld heb je een snellere R9 280X, maar dan 2e hands. Bron.

Let overigens er wel op dat je voeding de kaarten voldoende sprut kan leveren en dat deze de benodigde power connectors heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 12-10-2015 03:35 ]

Mijn YouTube Channel

• tiriaq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02 08:14
Kijk ook eens op Vraag & Aanbod, daar vind je een heleboel kaarten die aan jouw eisen voldoen.

Voeding is inderdaad belangrijk om op te letten, al zijn er natuurlijk verloopstukjes voor de connectors.

[ Voor 6% gewijzigd door tiriaq op 12-10-2015 04:21 . Reden: Link maken ]

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen :)

Dank voor de antwoorden!

nog een aanvullende vraag. Hoe weet ik of mijn voeding genoeg power kan leveren voor de kaart die ik kies?

kan ik ergens afleiden van de HD4600 ati die ik had of die pricewatch: EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB FTW ACX Cooler ook kan voeden?
groet,

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 09:38 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:51

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:31:
Goedemorgen :)

Dank voor de antwoorden!

nog een aanvullende vraag. Hoe weet ik of mijn voiding genoeg power kan leveren voor de kaart die ik kies?

groet,
Geef even aan wat voor merk voeding je hebt, en wat het Wattage is, dan kunnen we je helpen :)
Merk is belangrijk, omdat A merk 500 soms beter is dan B merk 600W

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 12-10-2015 09:36 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu op werk en kan niet kijken welke voeding ik heb.
Ga het na werk gelijk checken en dan post ik het.
Dank nogmaals.

groet,

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
vergeet ook niet de leeftijd(ongeveer) te vermelden.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:37

Croga

The Unreasonable Man

Snowwie schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 03:28:
Ja, dat is mogelijk. Jouw moederbord heeft een Pci Express x16 slot. Hedendaagse videokaarten met 2.0 of 3.0 interfaces werken daar ook gewoon op.
Hier moet echter wel een (grote) kanttekening bij.

Naast de extra bandbreedte die PCI 2.0 en 3.0 bieden, zijn ook de specificaties qua stroomlevering verandert. PCI-e 1.0 en 2.0 leveren maximaal 75W, PCI-e 3.0 maximaal 300W.
In theorie is dit allemaal backwards compatibel. Maar vooral de high-end grafische kaarten gaan niet op lagere slots werken. Een PCI-e 3.0 16x kaart die de volledige stroomlevering van het slot vereist gaat niet werken in een 2.0 of 1.0 slot.

De beste optie voor TS zou zijn een PCI-e 2.0 kaart te regelen. Die gaat zeker werken. 3.0 kaarten zijn niet gegarandeert.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is een 750Ti niet een gigantische overkill op die Pentium Dual E5400? Voor zo'n systeempje zou ik opzoek gaan naar een gebruikte HD6850 o.i.d., meer dan krachtig genoeg. Anders loop je toch alleen maar tegen de CPU nek aan...

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Croga schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:59:
[...]

Naast de extra bandbreedte die PCI 2.0 en 3.0 bieden, zijn ook de specificaties qua stroomlevering verandert. PCI-e 1.0 en 2.0 leveren maximaal 75W, PCI-e 3.0 maximaal 300W.
wat een onzin! ook een PCI-e levert maximaal 75W door het slot, alles hierboven wordt via externe 6pin/6+2pins gedaan. High-end nieuwe kaarten zullen dus ook prima werken, totdat de bandbreedte bereikt is van PCI-e 2.0. Het is echter onzinnig om hier zo'n kaart bij te gaan hangen (en buiten budget), dat dit gewoon niet van toepassing is.

wat we nog van TS moeten weten is zijn kast; past de kaart fysiek qua lengte en breedte? (low profile?)
dit natuurlijk naast zijn voeding, foto's doen wonderen!

mijn inziens doe je er beter aan om te sparen voor iets nieuwers, mocht je daar echt 't budget niet voor hebben dan zou ik gaan kijken naar iets van een 6850/7770; een hele upgrade voor weinig geld.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
Croga schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:59:
[...]

Hier moet echter wel een (grote) kanttekening bij.

In theorie is dit allemaal backwards compatibel. Maar vooral de high-end grafische kaarten gaan niet op lagere slots werken. Een PCI-e 3.0 16x kaart die de volledige stroomlevering van het slot vereist gaat niet werken in een 2.0 of 1.0 slot.

De beste optie voor TS zou zijn een PCI-e 2.0 kaart te regelen. Die gaat zeker werken. 3.0 kaarten zijn niet gegarandeert.
ze hebben een Titan x aan alle 3 de sloten gehangen. en ging prima.
en 300w door een pci-e 3.0 slot? waar heb ik dan de extra 6+2 pins voor(6 goed voor 75 en 6+2 goed voor 150). anders kon mijn r9 290 prima zonder extra stroom.

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

wat een onzin! ook een PCI-e levert maximaal 75W door het slot, alles hierboven wordt via externe 6pin/6+2pins gedaan. High-end nieuwe kaarten zullen dus ook prima werken, totdat de bandbreedte bereikt is van PCI-e 2.0. Het is echter onzinnig om hier zo'n kaart bij te gaan hangen (en buiten budget), dat dit gewoon niet van toepassing is.

wat we nog van TS moeten weten is zijn kast; past de kaart fysiek qua lengte en breedte? (low profile?)
dit natuurlijk naast zijn voeding, foto's doen wonderen!

mijn inziens doe je er beter aan om te sparen voor iets nieuwers, mocht je daar echt 't budget niet voor hebben dan zou ik gaan kijken naar iets van een 6850/7770; een hele upgrade voor weinig geld.
Dank voor de reactie. het is niet echt een kwestie van sparen. ik heb genoeg geld om een nieuwe pc te kopen. ik heb ook nog gedacht aan de best buy desktop van Tweakers September. en dan die variant van 1000 euro. echter bedacht ik met toen dat ik uitsluitend SC2 speel en het misschien wat zonde is om dan een heel nieuwe pc te kopen.

als ik het goed snap moet ik dus kijken naar een ATI radeon maar dan een wat nieuwere (minder oude :) )als de 6850 en de 7770. en moet ik checken vandaag na werk wat voor een voeding ik heb en of die voeding ook 6pin/6+2 pins heeft voor zo een betere kaart. Toch?

op zich goede tips, ik denk dat ik zo een soort kaart vast voor weinig kan vidnen bij vraag& aanbod stuk van de site.

zoals gezegd post ik vanavond wel de voeding en wat fotos van de kast en gorte huidige kaart.
grt

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:55
Misschien is een tweedehands 6XXX quadcore cpu ook nog wel voor een paar tientjes op de kop te tikken: mogelijk ook nog wle een leuke upgrade (mits sc2 goed overweg kan met meerdere cores, iets wat ik eigenlijkniet eens zeker weet)

Verwijderd

Topicstarter
hi all,

ik heb gekeken en op mn voeding staat watt 350 en peak 400. zie plaatjes.
het moederbord (type in eerste post gezet) is wel erg klein.

en van de huidige videokaart hd4600 lopen er geen kabels naar de voeding.

kan ik met deze voeding bv de hd 6850 of 7770 plaatsen? of hebben die voedings nodig met extra connectie naar voeding. soms zie ik online staan 6pins aansluitingen. of is dat iets anders.

het zou het makkelijkst zijn als ik met deze voeding kan werken omdat het me nog best lastig lijkt om al die kabels opnieuw aan te sluiten. of valt dat mee?

en past een andere voeding in mn kast en op het moederbord? ik heb geprobeerd een goede foto bij te voegen met overzicht kast.

http://i62.tinypic.com/16ktfnl.jpg
http://i58.tinypic.com/1zqf13n.jpg

edit: ik zie online dat bij de hd6850 aanbevolen wordt om 500watt voeding te gebruiken. maar bij de 7770 wordt 400 watt aangeraden. zou ik die met mijn voeding kunnen doen ook al staat er op mijn voeding 350w en 400 peak ? Scheelt 50 watt bij niet peak. zou het makkelijkst zijn om dan die 7770 te doen. of luister wattage zeer nauw?

groet,
Martin

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 22:48 ]

• Snowwie
Op basis van deze Azerty specificaties van jouw voeding heeft deze blijkbaar geen PCI-e power connectors.

Zowel de HD 6850 als de 7770 hebben een 6pin connector nodig.

[ Voor 59% gewijzigd door Snowwie op 13-10-2015 01:41 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
Snowwie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:58:
Op basis van deze Azerty specificaties van jouw voeding heeft deze blijkbaar geen PCI-e power connectors.

Zowel de HD 6850 als de 7770 hebben een 6pin connector nodig.
hi snowwie,

dank. is het dan mogelijk ook een nieuwe voeding te kopen? is dat eenvoudig te plaatsen?
en zo ja wat voor een voeding is dan de juiste?

misschien dan maar oud kaartje en voeding kopen.

groet,

Verwijderd

Koop aub geen 750 overkill en t niet waard .. Koop een HD 6850 of een 7770 op de v&a prima kaartje

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 22:22
een nieuwe R7 250 kost je tussen de 80 en 100 euro, verbruikt 10W meer dan een 4650 en is flink sneller.
Een tweede hands 4770, 5770, of 7770 zijn ongeveer even snel en zuinig.

http://www.hwcompare.com/...0-512mb-vs-radeon-r7-250/

• Snowwie
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:19:
Koop aub geen 750 overkill en t niet waard .. Koop een HD 6850 of een 7770 op de v&a prima kaartje
Goed, dan kan hij dat spel nu spelen, en over een jaar wil hij graag een ander spel spelen dat net iets meer vraagt dan deze kaarten die jij nu suggereert. Dan zit ie dus weer.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:00:
hi snowwie,
dank. is het dan mogelijk ook een nieuwe voeding te kopen? is dat eenvoudig te plaatsen?
en zo ja wat voor een voeding is dan de juiste?
Ja hoor, in de Pricewatch hier op Tweakers heb je vele soorten voedingen. Kijk welke voeding goede reviews heeft en of de juist connectors aanwezig zijn. Het plaatsen is niet moeilijk, je hoeft slechts 4 schroeven vast te draaien. :)

In jouw situatie zou je kunnen kiezen voor de
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Seasonic is een goed merk, goede reviews en je hebt voldoende vermogen voor de eerder genoemde GTX 750 ti.

Andere goede merken zijn oa. Antec, Cooler Master, XFX, Corsair en Be Quiet.
Merken die je beter kunt mijden zijn Sweex, MS-Tech of alles wat goedkoper is dan 40 euro voor een 520 watt voeding.

[ Voor 56% gewijzigd door Snowwie op 14-10-2015 01:07 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal voor de input.

op dit moment lijtk mij de voorgestelde kaart door Biosmass een goed optie. die heeft het over de R7 250 .
als ik die google blijkt dat er geen extra 6 pins stroom connector nodig is daarvoor en dat zou betekenen dat ik mn huidige voeding kan blijven gebruiken (gezien de R7 250 maar 10 watt meer gebruikt).

die R7250 is een prima upgrade denk ik gezien die kaart 5 jaar nieuwe is dan de mijne.

@ snowwie, ook dank voor de feedback. en goed punt wat betreft mogelijke andere games. echter die ga ik niet spelen. het is puur en alleen voor SC2 Legacy of the void. mocht ik in de toekomst toch weer meer pc games gaan spelen ipv mn xbox one dan zal ik een nieuwe high end pc gaan kopen.

enige vraag die ik nu nog heb is de volgende: Die R7 250 heeft bij specs staan PCI-e 3.0. als interface.
is dat een problem voor mijn oude pc?

als dat zo is zal ik voor de optie van snowwie moeten gaan waarbij ik en een nieuw kaartje aanschaf en een voeding met 6 pins connector.

als iemand daar nog duidelijkheid over kan veschaffen zou dat helemaal super zijn :)

groet en dank allen.
Pagina: 1