Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftedbryan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-07 13:18
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik een beetje normaal films kunnen kijken en surfen, maar het hoofddoel is uiteraard om een future-proof game-systeem te bouwen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is een ruime €2k, alles wat daaronder kan is natuurlijk fijn, maar €2.250 is een absoluut maximum

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zelf heb ik al twee SSD's die ik in raid 1 voor mijn OS wil gaan gebruiken, namelijk twee kingston SV300S37A.60G SSD's, ook heb ik voor opslag e.d. een 2tb HDD in mijn oude pc zitten die ik wil gaan gebruiken. Ook heb ik van een vriend een dark rock 2 gekregen. die wil ik ook nog gebruiken

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alles nodig behalve opslag dus zoals eerder vermeld

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst heb ik een Nvidia GPU en een Intel CPU, maar voor alle andere onderdelen heb ik geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat dit een eenmalige kans is om mijn Ideale PC in mekaar te zetten, hoop ik zo future-proof mogelijk te zijn met mijn build. Om toekomstige upgrades uit te kunnen stellen

Ga je overklokken?
Maxed-out settings voor huidige/near-future games zou geweldig zijn, en OC' ing is daar altijd nog onderdeel in

Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik van de lieve mensen op het Tweakers forum wat ze vinden van mijn build, en of ze nog enige suggesties hebben over betere onderdelen voor hetzelfde/een goedkopere prijs, en of mensen echt nog voorkeur hebben voor een bepaalde setup (sli/crossfire, 2x8 gig of 4x4 gig etc)
  • gigabyte GAZ170
    I7 6700 k boxed
    Cosmos SE
    Palit GTX 980 Ti
    HyperX Fury HX26C15FBK2/16
    Corsair RM750i

[ Voor 7% gewijzigd door Giftedbryan op 13-10-2015 07:05 . Reden: lijstje van onderdelen toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lees even snel br00ky in "Gaming PC + monitor 1100-1200 euro" en doe er je voordeel mee; scheelt een hoop aan overbodige discussie over wat je tot nu toe hebt opgeschreven ;)

Probeer ook even goed te definieren welke games je graag speelt en zoek even uit of die voornamelijk gebruik maken van GPU / CPU en/of RAM. En definieer ook even wat "future proof" is; de ene persoon verdient geld zat om elk jaar een nieuwe PC te kopen, de volgende persoon maar eens in de 5 jaar.

Zeker voor game-PC's kunnen de specs snel wisselen en is future-proof ineens niet gelijklopend met je spaarpot ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:53
Ik begrijp dat je dit bedoelt :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 385,89€ 385,89
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB€ 708,-€ 708,-
1Cooler Master Cosmos SE Closed€ 95,-€ 95,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Corsair RM750i€ 130,-€ 130,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.559,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftedbryan
@jochemd13 ja! bedankt! (nooit echt een forum-nerd geweest. sorry)

@max ik hoop Fallout 4 een beetje normaal te kunnen spelen, GTA behoorlijk te kunnen draaien en modded minecraft zou ik ook vrij normaal willen spelen. future proof is voor mij dat ik over 5 jaar games op lage settings nog kan spelen. overigens heb ik nou nooit wat gemerkt van 30/60/meer FPS, en gaat het me meer om visuele kwaliteit dan om hoge framerates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 20:24
Ik weet niet wat voor monitor je hebt, maar met dit systeem kan je een leuke 2 dan wel 4K monitor overwegen, fullhd kan je zelfs gta5 zo goed als full ultra spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftedbryan
@raketje, ik heb momenteel een fullHD monitor, maar hed budget zoals Jochemd13 het formatteerde heeft ruimte voor een Monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:53
Giftedbryan schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:59:
@raketje, ik heb momenteel een fullHD monitor, maar hed budget zoals Jochemd13 het formatteerde heeft ruimte voor een Monitor
Je kan het ook voor andere dingen gebruiken. Je gameplek verbeteren met ledstrips bijvoorbeeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 20:24
Een 2K monitor lijkt me met dit systeem een logische keuze en er is keuze zat , welke binnen jou budget mogelijk is natuurlijk wat anders.

[ Voor 17% gewijzigd door Raketje op 11-10-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftedbryan
ik heb toevallig nog wat ledstrips van de ikea liggen, dus dat is niet nodig. wel weet ik ook dat ik nog wel een setje led fans wil kopen, maar dat kan ik altijd wel van wat losgeld doen
Pagina: 1