Toon posts:

[XP] Minimale (lite) installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen,

Ik heb hier nog een Thin Client staan (HP t5730) waar ik graag in zou willen zetten voor het invullen van een webform + pdf printen. Omdat het ding maar 1Gb flashdisk heeft en geld investeren in zo'n ding zinloos is, klinkt mijn vraag:

- Bestaat er een XP versie die geïnstalleerd een paar honderd Mb is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Als het printen van pdf en een webform invullen echt het enige is dat je nog wilt met het ding zou ik eens kijken naar een linux distributie. Die bestaan zeer zeker voor zo weinig opslag, zien er fijner uit en zijn een stuk veiliger ook dan een Windows XP installatie.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Met alle respect, maar hoeveel eigen inzet heb je hier getoond?
Volgens mij ben je langer bezig geweest met dit topic, dan ik nodig heb gehad om het antwoord te googlen:
https://www.google.nl/#q=xp+lite

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 00:13
je moet niet googlen op lite maar op MicroXP = 200 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Switchie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:28:
Met alle respect, maar hoeveel eigen inzet heb je hier getoond?
[Thin client] Welke Linux distro is aan te raden? ;)

Ik vraag me meer af welke overwegingen er zijn gedaan om naar XP te vragen in dit topic; niet alleen is het OS al end of life maar door eventueel een custom image te maken, ga je sowieso al bepaalde security onderbelichten. Tenzij de client alleen voor intern verkeer wordt gebruikt, klinkt e.e.a. als een disaster waiting to happen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1