aanduiding vermogen

Pagina: 1
Acties:

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2025
Wat bedoelen ze nou precies hiermee?

Wat is nou het uitgangsvermogen na mijn jamo's 606 hs5 gericht

Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.05% 2ch Drive)125 W

Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0.7% 2ch Drive)165 W

Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1% 1ch Drive)200 W

Alvast bedankt

gr marcel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het klopt allemaal. de eerste is wat de versterker continu kan als hij beide speakers aanstuurt met een volledig signaal (20Hz-20Khz) bij een impedantie van 8ohm en waarbij zeer weinig vervorming is toegestaan.

De tweede is bij een iets lagere impedantie, bij iets meer vervorming en alleen bij 1 specifieke frequentie (makkelijker dus)

En de derde is bij nog iets meer toegestane vervorming, bij 1 frequentie en als er maar 1 speaker wordt aangestuurd.

De eerste is degene waar het om gaat. Overigens totaal irrelevante specificaties verder :).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 11-10-2015 19:14 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:38

FeaR

In GoT we trust

marcelmaria schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:02:
Wat is nou het uitgangsvermogen na mijn jamo's 606 hs5 gericht
Een paar Watt ;)
Al het opgegeven is het maximale vermogen wat je eigenlijk nooit zal gebruiken. Tevens is de HCS een home cinema set bestaande uit meer dan twee speakers waardoor je die al niet naast de opgegeven specificaties kan leggen. Hoe meer kanalen er aan worden gestuurd des te minder vermogen houd je op top over. Waarbij dan ook nog een verschil zit tussen al deze opgegeven vermogens en wat een receiver in werkelijkheid doet. Soms kunnen die twee behoorlijk dicht bij elkaar liggen, maar het kan ook heel veel schelen. Om dat te weten moet je zoeken naar sites die de output ook echt testen. Maar dan nog, al kom je "maar" op 5 x 75 Watt uit, zijn het vermogens die je in je praktijk niet snel zal gebruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.