Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 10 CRITICAL_PROCESS_DIED

Pagina: 1
Acties:

• Jochemd13
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:17
Sinds een week geleden heb ik grote problemen met mijn pc.
We beginnen bij het begin:
Ik startte de pc op en ik kreeg een BSOD met als probleem: CRITICAL_PROCESS_DIED. Ik dacht: oh, zal wel weer. Ik startte opnieuw op en alweer! Blauw scherm met hetzelfde probleem. Gelijk daarna heb ik dat probleem opgezocht maar ik kon geen duidelijke antwoorden vinden over hoe dit op te lossen valt.
Ik volgde wel een aantal van die sites maar die vertelden van alles, ik probeerde er een: Start veilige modus op: Ik krijg weer de BSOD.

Veilige modus is dus niet te bereiken.
Het is wel zo dat als ik een BSOD had dat ik daarna bij een herstelmenu kom met 6 opties:
-Systeemherstel (geprobeerd, maar het lukt niet omdat er staat dat systeembeveiliging moet aanstaan als ik de C-schijf wil kiezen)
-Herstellen met installatiekopie (Heb ik helaas niet)
-Automatisch herstellen (Vind wel een probleem, maar geeft geen informatie en zegt het zelf niet op te kunnen lossen)
-Opdrachtprompt (handig!)
-Opstartinstellingen (Heel veel opties om bijvoorbeeld in veilige modus en zonder virusscanners te starten maar net zo goed een BSOD bij opstarten)
-Teruggaan naar vorige versie (Ik ga mooi niet terug naar Windows 8, want het werkt ook niet)

Van een aardig iemand krijg ik deze linkjes
Linkje 1 en Linkje 2 maar ik kwam er helaas niet verder mee. Ook krijg ik van hem veel informatie over hoe cmd.exe werkt maar helaas heeft het niet kunnen werken ;(

Dan is mijn vraag, weet iemand nog mogelijke opties. Zijn er misschien dingen die ik vergeten ben?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:06
Download even een Linux Live CD of USB image en start daar mee op, als dat ook niet werkt heb je waarschijnlijk een hardware probleem, als dat wel werkt is je Windows installatie waarschijnlijk corrupt.

• Jochemd13
quote:
johnkeates schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:40:
Download even een Linux Live CD of USB image en start daar mee op, als dat ook niet werkt heb je waarschijnlijk een hardware probleem, als dat wel werkt is je Windows installatie waarschijnlijk corrupt.
Ik heb een Ubuntu dvd'tje gemaakt en daarmee kon ik gewoon opstarten. Ik heb via de probeerversie van Ubuntu ook geprobeerd om bestanden van Windows te kopiëren en dat lukte ook, dus ik heb een paar bestanden kunnen verplaatsen naar USB-sticks.
Hoe kan ik zeker weten dat het aan de Windowsinstallatie ligt? Ik heb voor de crash niks aan het systeem verandert

Jochemd13 wijzigde deze reactie 11-10-2015 17:43 (9%)

• donderdraak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
BSOD heeft velen oorzaken en komt meestal voor bij bad sectors op de HDD. Als je processor door hitte uitvalt dan zal de computer meestal herstarten zonder de BSOD.

De snelle checks met WinPE zijn
kijk fysiek even onder de processor koeler
booten F8 en kies last know configuration of safemode zonder netwerk
doe via command promt een chkdsk c: /r via een WinPE zoals een windows 7 cd

donderdraak wijzigde deze reactie 11-10-2015 17:49 (18%)

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:51
chkdsk :c /f bedoel je ;)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• donderdraak
quote:
-r implenteert -f parameter en verplaatst bad sectors die gevonden zijn naar een andere sector, de -f laat bad sectoren in de huidige staat

• Jochemd13
quote:
donderdraak schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:47:
BSOD heeft velen oorzaken en komt meestal voor bij bad sectors op de HDD. Als je processor door hitte uitvalt dan zal de computer meestal herstarten zonder de BSOD.

De snelle checks met WinPE zijn
kijk fysiek even onder de processor koeler
booten F8 en kies last know configuration of safemode zonder netwerk
F8 doet niks, is dat niet alleen bij Windows 8? Veilige modus kan ik niet bereiken omdat ik dan ook een BSOD krijg.
quote:
doe via command promt een chkdsk c: /r via een WinPE zoals een windows 7 cd
quote:
quote:
donderdraak schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:57:
[...]

-r implenteert -f parameter en verplaatst bad sectors die gevonden zijn naar een andere sector, de -f laat bad sectoren in de huidige staat
chkdisk wordt niet herkent als een werkend programma.
Het is wel zo dat ik in het pad X: \windows\system32> zit en niet in C: of in veilige modus omdat ik veilige modus niet kan bereiken.

• Mel33
quote:
Jochemd13 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:37:

chkdisk wordt niet herkent als een werkend programma.
Het is wel zo dat ik in het pad X: \windows\system32> zit en niet in C: of in veilige modus omdat ik veilige modus niet kan bereiken.
typ c: [enter] en probeer chkdsk c: /r nog eens (wel de i weglaten en een spatie tussen c: /r)

Mel33 wijzigde deze reactie 11-10-2015 18:47 (93%)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Jochemd13
quote:
mell33 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:42:
[...]

typ c: [enter] en probeer chkdsk c: /r nog eens (wel de i weglaten)
Dit werkt :)
"Windows has scanned the file system and found no problems"

• Mel33
Tja ik denk dat je een windows 10 instalatie dvd moet gaan downloaden en windows opnieuw moet installeren of repareren das het makkelijkste..en op een andere pc met het programma 'media creation tool' van microsoft daarmee kan je een w10 iso dvd downloaden branden of op een bootable usb zetten.
(of als je van w8.x komt, dan kan je hem met de f7 of f9 enz revovery van de pc herstellen naar 8 en weer naar 10 gooien, maar das omslachtig en kan aangezien w10 al een activatie heeft gehad ook gelijk met de w10 dvd, windows code skippen)

Mel33 wijzigde deze reactie 11-10-2015 19:02 (14%)

• donderdraak
quote:
Jochemd13 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:48:
[...]

Dit werkt :)
"Windows has scanned the file system and found no problems"
Op een cd zoals UBCD staat ook een HDD test programma zoals western digital. Het zou beste zijn als je die ook kunt testen. Je kan het programma ook installeren nadat je Windows hebt geherinstalleerd. Heb je nog gekeken of je koelpasta vervangen moest worden?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:06
sfc /scannow

• SophieEllison
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 09-03-2018
*knip* dit lijkt op deze manier puur spam.

F_J_K wijzigde deze reactie 09-03-2018 21:37 (95%)

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
quote:
SophieEllison schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:14:
Safe Mode
1.Restart the computer and keep pressing Shift + F8 when the computer starts to see the Advanced Repair Options. This screen should appear automatically after a few crashes while loading Windows 8
2.Click Troubleshoot > Advanced Options > Windows Startup Settings
3.Click Restart to restart the computer
4.Now you should be able to choose Safe Mode (or Safe ode With Networking in case you want to be able to use the internet as well.)

From when the computer starts in Safe Mode, make sure to check all device drivers for issues.Most blue screen errors are caused by faulty device drivers or hardware. You can do this by opening device manager.
OR
Solution 1: Uninstall corrupt driver
https://www.quotedanookniet
Topic start is 3 jaar oud :?

F_J_K wijzigde deze reactie 09-03-2018 21:37 (2%)

It doesn’t matter what we want, once we get it, then we want something else.

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:21
Lijkt mij simpelweg een spambot om de eigen website onder de aandacht te krijgen

• Jochemd13
Inderdaad, probleem is ook al 3 jaar geleden opgelost :P

Jochemd13 wijzigde deze reactie 09-03-2018 21:24 (6%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True