gwystyl schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:40:
Ik heb half september hetzelfde probleem gehad en omdat mijn telefoon een keer gevallen is en een krasje op de metalen rand heeft adviseerde de winkel (Castle Business in Deventer, nog redelijk in de buurt voor je) om hem niet op te sturen naar Apple omdat ze verwachtten dat die moeilijk zouden gaan doen over garantie.
Ik heb hem toen bij hun laten repareren voor ongeveer € 100 en heb een nieuw display gekregen. Helaas heeft die nu hetzelfde probleem als hierboven geschetst wordt: de lijmlaag tussen het glas en de rest van de elektronica zit niet goed vast. Omdat hij kortgeleden gerepareerd is, wordt hij binnenkort als garantie op de vorige reparatie nog een keer gemaakt (maar nu met een nieuwere batch scherm die dat probleem niet zou moeten hebben).
Haha, als er geen valschade aanwezig is dan kan je hem gerust laten omwisselen / maken door Apple of de verkoper, echter blijkt dat in deze situatie helaas wat moeilijker te zijn doordat er geen factuur aanwezig is.
Maar wat Castle Business bij jou heeft gedaan is natuurlijk ook ergens logische, zoals de naam zegt: business, als hun jou doorsturen naar apple lopen ze 100euro mis haha.
Nu hebben ze je gewoon wijs gemaakt dat Apple het hoog waarschijnlijk afkeurt en je het beter bij hun kan laten maken voor 100 euro, dat is wat ik noem business. Maar ze hebben je natuurlijk een oor aangenaaid, indien jij nog je factuur zou hebben en garantie dan had het je waarschijnlijk 0 euro gekost en had je een nieuw toestel gekregen.
Voor jou balen, maar Castle Business zal zich wel even kapot gelachen hebben.
Nu lees ik wel dat er een krasje is, maar een krasje die heb je al zeer snel daar hoeft die niet voor te vallen, stel je had een lekker deukje op die plek zitten waar die los laat dan is het andere koek. Zo'n deukje kan idd de druk op het display verhogen waardoor die omhoog komt en/of barst. Maar als het om een krasje gaat is er helemaal niks aan de hand joh en heb je gewoon 100 euro weggegeven helaas.