Glas is los van iPhone 5s

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 18:53
Ik heb al zitten zoeken maar mijn antwoord niet gevonden... Is er iemand die ervaring heeft met het laten vastzetten van het glas op de iPhone 5s?

Mijn glas zit rechts boven iets los, het komt iets om hoog en het veert als ik er op druk...

Zie wel vragen over gebroken glas e.d. te laten vervangen maar niet om vast te laten zetten.

Telefoon werkt verder gewoon 100%

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:58
ja. Niet doen.

Als je toestel niet ouder is dan 2 jaar en verder nog niet is open geweest zou ik direct terug gaan naar de winkel. dit is niet hoe het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
supersnathan94 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:14:
ja. Niet doen.

Als je toestel niet ouder is dan 2 jaar en verder nog niet is open geweest zou ik direct terug gaan naar de winkel. dit is niet hoe het zou moeten werken.
Had ik moeten vermelden , ik heb de telefoon van iemand overgenomen en heb er geen factuur bij helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
joecks schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:31:
[...]

Had ik moeten vermelden , ik heb de telefoon van iemand overgenomen en heb er geen factuur bij helaas...
Dat maakt voor Apple niet uit, zolang je maar naar Apple's eigen Apple Store gaat. Daar zitten er 3 van in NL.

Als dat niet kan: pentalobe schroevendraaier, 5 minuten werk, en het scherm zit weer. Mochten de haakjes stuk zijn, dan moet je het hele scherm vervangen want die zijn geïntegreerd in dat assembly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat maakt zeker uit voor apple, er zit maar 1 jaar fabrieks garantie op. Een eventuele europese garantieclaim kan alleen bij de winkel waar het apparaat is gekocht.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
itsme schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:35:
Dat maakt zeker uit voor apple, er zit maar 1 jaar fabrieks garantie op. Een eventuele europese garantieclaim kan alleen bij de winkel waar het apparaat is gekocht.
klopt helemaal, maar dan zijn bepaalde zaken natuurlijk not done. Een toestel zonder enige zichtbare valschade kan natuurlijk nooit een los scherm krijgen. Hier zou Apple dus wel eens wat aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
supersnathan94 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:06:
[...]

klopt helemaal, maar dan zijn bepaalde zaken natuurlijk not done. Een toestel zonder enige zichtbare valschade kan natuurlijk nooit een los scherm krijgen. Hier zou Apple dus wel eens wat aan kunnen doen.
Maar dat hoeven ze van de wet niet dus doen ze ook niet.
Het is zoals hierboven al vermeld, 1 jaar fabrieksgarantie via Apple (Waar je hebt gekocht hebt in Nederland doet er dan niet toe) en voor elke andere claim buiten deze garantie periode moet je naar de winkel van aanschaf. Ook als dit een fabricatie fout lijkt te zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683289

Donstil schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:24:
[...]

Het is zoals hierboven al vermeld, 1 jaar fabrieksgarantie via Apple (Waar je hebt gekocht hebt in Nederland doet er dan niet toe) en voor elke andere claim buiten deze garantie periode moet je naar de winkel van aanschaf. Ook als dit een fabricatie fout lijkt te zijn.
Is het dan als je bij Apple zelf koopt, ook gewoon 2 jaar garantie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Als je in de buurt van rotterdam woont kan ik er kosteloos naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
Anoniem: 683289 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:39:
[...]

Is het dan als je bij Apple zelf koopt, ook gewoon 2 jaar garantie?
Ja. Tweede jaar moet je bij punt van aankoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Donstil schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:24:
[...]

Ik weet dat het niet hoeft, maar in bepaalde gevallen zullen ze wel de uitzondering maken. Als er absoluut geen enkele vorm van zichtbare schade is gaan ze je echt niet zomaar weg sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
supersnathan94 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:04:
Ik weet dat het niet hoeft, maar in bepaalde gevallen zullen ze wel de uitzondering maken. Als er absoluut geen enkele vorm van zichtbare schade is gaan ze je echt niet zomaar weg sturen.
Spreek je uit eigen ervaring? Mijn eigen ervaring en de reacties die ik online lees is HEEL anders namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Donstil schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:12:
[...]

Spreek je uit eigen ervaring? Mijn eigen ervaring en de reacties die ik online lees is HEEL anders namelijk.
Ja. Ik regel vaak kleine dingetjes voor klanten van mij, waar dit soort dingen voorkomen. uiteraard is het beter als je toestel wel nog in de garantie zit, maar een toestel zonder enige vorm van schade hoort niet op deze manier te reageren. Het feit dat dergelijke toestellen zakelijk (als los toestel) een afschrijvingstermijn hebben van 3 jaar geeft al wel aan dat de verwachte levensduur langer is dan 1 of 2 jaar. sws kan je dus binnen die termijn aankloppen bij de originele verkoper, maar als je netjes een afspraak maakt in amsterdam kom je vaak ook een heel eind als je de bon niet meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
supersnathan94 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:23:
[...]

Ja. Ik regel vaak kleine dingetjes voor klanten van mij, waar dit soort dingen voorkomen. uiteraard is het beter als je toestel wel nog in de garantie zit, maar een toestel zonder enige vorm van schade hoort niet op deze manier te reageren. Het feit dat dergelijke toestellen zakelijk (als los toestel) een afschrijvingstermijn hebben van 3 jaar geeft al wel aan dat de verwachte levensduur langer is dan 1 of 2 jaar. sws kan je dus binnen die termijn aankloppen bij de originele verkoper, maar als je netjes een afspraak maakt in amsterdam kom je vaak ook een heel eind als je de bon niet meer hebt.
Mm oké. Mijn ervaring is een hele andere helaas.

Al een aantal keer is garantie mij geweigerd terwijl ik daar volgens de consumenten wetgeving wel recht op had.

Zakelijk merk ik hetzelfde helaas. Apple is hier niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
donderdraak schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:45:
Als je in de buurt van rotterdam woont kan ik er kosteloos naar kijken
Bedankt voor je aanbod! echter woon ik niet in de buurt...

Ik zal vanmiddag eens naar zo'n winkeltje hier in Apeldoorn gaan kijken wat zoiets kost om vast te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
Even bij de telecom winkel hier geweest, blijkt een klein stukje in de rechter bovenhoek afgebroken, is bijna niet zichtbaar, moet om te herstellen nieuw glas in . kost 100 euro...

Hoop geld helaas maar laat het binnenkort toch maar doen , de proximity sensor reageert doordat het glas iets omhoog komt ook niet goed meer waardoor het scherm actief blijft tijdens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467839

hier in maastricht liggen een paar winkeltjes die het voor 60 euro vervangen, maar je woont flink uit de buurt geloof ik (apeldoorn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
Ja klopt, in Apeldoorn.... Dus als er iemand hier is of iemand kent die het goedkoper kan dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-05 11:19
Je kan gewoon een beetje (lees; beetje) lijm tussen het glas en de bezel doen. Secondelijm werkt b.v. prima. Is een bekend probleem met de verlijming van de displays bij de 5 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
hdtracer schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:14:
Je kan gewoon een beetje (lees; beetje) lijm tussen het glas en de bezel doen. Secondelijm werkt b.v. prima. Is een bekend probleem met de verlijming van de displays bij de 5 serie.
Ja, of je doet dat gewoon niet, dat is dit nou weer voor stomme suggestie. Als je dan ooit nog je telefoon open moet maken moet je hem dus afbreken waarbij waarschijnlijk de behuizing ook beschadigt.

Verder gaat het hier niet over 'glas' maar het display assembly wat 1 stuk is.

Dat 'winkeltjes' het doen is leuk, maar betekent in 99.99% van de gevallen dat je Chinese namaak krijgt. Niks mis mee als het gewoon werkt en de 'handige jongen' hem goed uit elkaar haalt en goed in elkaar zet (en niet denkt, och, 1.2mm schroeven en 1.0mm schroeven zijn bijna hetzelfde, dus ik schroef lekker lukraak). Maar als je dan 100 euro betaalt voor een scherm van 50 euro en dus 50 euro voor de arbeid kan je je ook afvragen of je niet voor een paar tientjes meer een echte reparatie laat uitvoeren of anders de verkoper opzoekt zodat je de factuur kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
johnkeates schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:19:
[...]

Ja, of je doet dat gewoon niet, dat is dit nou weer voor stomme suggestie. Als je dan ooit nog je telefoon open moet maken moet je hem dus afbreken waarbij waarschijnlijk de behuizing ook beschadigt.

Verder gaat het hier niet over 'glas' maar het display assembly wat 1 stuk is.

Dat 'winkeltjes' het doen is leuk, maar betekent in 99.99% van de gevallen dat je Chinese namaak krijgt. Niks mis mee als het gewoon werkt en de 'handige jongen' hem goed uit elkaar haalt en goed in elkaar zet (en niet denkt, och, 1.2mm schroeven en 1.0mm schroeven zijn bijna hetzelfde, dus ik schroef lekker lukraak). Maar als je dan 100 euro betaalt voor een scherm van 50 euro en dus 50 euro voor de arbeid kan je je ook afvragen of je niet voor een paar tientjes meer een echte reparatie laat uitvoeren of anders de verkoper opzoekt zodat je de factuur kan krijgen.
Tja je hebt altijd beter weters.. Als ik je reactie zo lees dan heb je totaal geen ervaring hiermee. Een iPhone 5S display bestaat uit de volgende onderdelen: glas, lcd display, midframe. Het midframe houd het display op zijn plek in de iPhone. Het glas zit aan het LCD scherm verlijmd. En het glas zit daarna weer aan het midframe verlijmd. De verlijming tussen je glas en het midframe is losgeraakt waardoor je scherm licht naar boven komt en je dit weer terug naar beneden kan drukken. Het is een bekend probleem, en als dit slechts in de hoek is kan je dat makkelijk met wat secondelijm oplossing.

Ik heb even foto's gemaakt hoe het er in overdreven zin uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/3a6vd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/9jhmoi.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door hdtracer op 29-10-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
De constructie klopt, je foto's niet, of het zijn namaak schermpjes, want dat frame is niet een iPhone 5S display assembly frame ;) De uitsparing onder de eerste tab voor schroefbevestiging hoort namelijk door te lopen zodat hij precies in het midden onder het gat zit met z'n eigen midden.

Qua ervaring denk ik dat ik genoeg iPhones per week doe om te weten hoe ze in elkaar zitten en wat mensen vaak bedoelen als ze glas zeggen/denken. Vaak zijn het de nokjes aan de bovenkant waarmee hij in de behuizing haakt, dat daar een afgebroken of losgekomen is. Hoewel dat bij de constructie van de 5C vaker voor komt dan bij de 5 en 5S heb ik het vaak genoeg gezien.

Stel dat in dit geval het topglas stuk is, tsja, dan kan je het lijmen als je het uit elkaar haalt en de laminering niet losgekomen is (want anders kruipt je lijm gewoon tussen je LCD en digitizer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormsambeek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
Had hetzelfde probleem met mijn 5s, glas rechtsbovenin zat licht los waardoor je het 1-2mm in kon drukken, hierdoor kwam er stof in het toestel en werden de foto's slechter en slechter. Telefoon heb ik terug gebracht naar KPN (verkoper) en heeft deze binnen de garantieperiode van 2 jaar opgestuurd naar Apple die hem vervolgens heeft vervangen. Wellicht is het achterhalen van de aankoopbon bij degene van wie jij hem hebt gekocht dus de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb half september hetzelfde probleem gehad en omdat mijn telefoon een keer gevallen is en een krasje op de metalen rand heeft adviseerde de winkel (Castle Business in Deventer, nog redelijk in de buurt voor je) om hem niet op te sturen naar Apple omdat ze verwachtten dat die moeilijk zouden gaan doen over garantie.
Ik heb hem toen bij hun laten repareren voor ongeveer € 100 en heb een nieuw display gekregen. Helaas heeft die nu hetzelfde probleem als hierboven geschetst wordt: de lijmlaag tussen het glas en de rest van de elektronica zit niet goed vast. Omdat hij kortgeleden gerepareerd is, wordt hij binnenkort als garantie op de vorige reparatie nog een keer gemaakt (maar nu met een nieuwere batch scherm die dat probleem niet zou moeten hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormsambeek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
Gwystyl, ik ben voordat ik naar de KPN-winkel ben geweest eerst naar de Apple store gegaan. Hier werd ondanks enkele kleine valschades bevestigt dat dit om een fabrieksfout ging en ik kreeg hiervan een schriftelijke verklaring mee, met deze verklaring wordt het laten opsturen natuurlijk wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het moet wel in verband liggen met elkaar. Als je aan de rechter onder-achterkant een deukje hebt en linksboven laat het lcd los, staat dit los van elkaar.

Als je linksboven-voor een deuk hebt, en daar laat het lcd ook los, kan het het directe gevolg zijn van, en dan is de kans groter dat het niet onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ormsambeek schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:13:
Gwystyl, ik ben voordat ik naar de KPN-winkel ben geweest eerst naar de Apple store gegaan. Hier werd ondanks enkele kleine valschades bevestigt dat dit om een fabrieksfout ging en ik kreeg hiervan een schriftelijke verklaring mee, met deze verklaring wordt het laten opsturen natuurlijk wat makkelijker.
Ah ja dat scheelt inderdaad, dat had ik niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:26
gwystyl schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:40:
Ik heb half september hetzelfde probleem gehad en omdat mijn telefoon een keer gevallen is en een krasje op de metalen rand heeft adviseerde de winkel (Castle Business in Deventer, nog redelijk in de buurt voor je) om hem niet op te sturen naar Apple omdat ze verwachtten dat die moeilijk zouden gaan doen over garantie.
Ik heb hem toen bij hun laten repareren voor ongeveer € 100 en heb een nieuw display gekregen. Helaas heeft die nu hetzelfde probleem als hierboven geschetst wordt: de lijmlaag tussen het glas en de rest van de elektronica zit niet goed vast. Omdat hij kortgeleden gerepareerd is, wordt hij binnenkort als garantie op de vorige reparatie nog een keer gemaakt (maar nu met een nieuwere batch scherm die dat probleem niet zou moeten hebben).
Haha, als er geen valschade aanwezig is dan kan je hem gerust laten omwisselen / maken door Apple of de verkoper, echter blijkt dat in deze situatie helaas wat moeilijker te zijn doordat er geen factuur aanwezig is.

Maar wat Castle Business bij jou heeft gedaan is natuurlijk ook ergens logische, zoals de naam zegt: business, als hun jou doorsturen naar apple lopen ze 100euro mis haha.
Nu hebben ze je gewoon wijs gemaakt dat Apple het hoog waarschijnlijk afkeurt en je het beter bij hun kan laten maken voor 100 euro, dat is wat ik noem business. Maar ze hebben je natuurlijk een oor aangenaaid, indien jij nog je factuur zou hebben en garantie dan had het je waarschijnlijk 0 euro gekost en had je een nieuw toestel gekregen.
Voor jou balen, maar Castle Business zal zich wel even kapot gelachen hebben.

Nu lees ik wel dat er een krasje is, maar een krasje die heb je al zeer snel daar hoeft die niet voor te vallen, stel je had een lekker deukje op die plek zitten waar die los laat dan is het andere koek. Zo'n deukje kan idd de druk op het display verhogen waardoor die omhoog komt en/of barst. Maar als het om een krasje gaat is er helemaal niks aan de hand joh en heb je gewoon 100 euro weggegeven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
johnkeates schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:20:
De constructie klopt, je foto's niet, of het zijn namaak schermpjes, want dat frame is niet een iPhone 5S display assembly frame ;) De uitsparing onder de eerste tab voor schroefbevestiging hoort namelijk door te lopen zodat hij precies in het midden onder het gat zit met z'n eigen midden.

Qua ervaring denk ik dat ik genoeg iPhones per week doe om te weten hoe ze in elkaar zitten en wat mensen vaak bedoelen als ze glas zeggen/denken. Vaak zijn het de nokjes aan de bovenkant waarmee hij in de behuizing haakt, dat daar een afgebroken of losgekomen is. Hoewel dat bij de constructie van de 5C vaker voor komt dan bij de 5 en 5S heb ik het vaak genoeg gezien.

Stel dat in dit geval het topglas stuk is, tsja, dan kan je het lijmen als je het uit elkaar haalt en de laminering niet losgekomen is (want anders kruipt je lijm gewoon tussen je LCD en digitizer).
Het is een iPhone 5C display, er bestaan geen aftermarket displays voor de 5S met deze constructie. Het is puur om te laten zien hoe het in elkaar zit. Want dat snapte jij bij je eerste post nog niet zo goed. Ik ben blij dat de foto's dit voor je hebben verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenC schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:23:
[...]

Haha, als er geen valschade aanwezig is dan kan je hem gerust laten omwisselen / maken door Apple of de verkoper, echter blijkt dat in deze situatie helaas wat moeilijker te zijn doordat er geen factuur aanwezig is.

Maar wat Castle Business bij jou heeft gedaan is natuurlijk ook ergens logische, zoals de naam zegt: business, als hun jou doorsturen naar apple lopen ze 100euro mis haha.
Nu hebben ze je gewoon wijs gemaakt dat Apple het hoog waarschijnlijk afkeurt en je het beter bij hun kan laten maken voor 100 euro, dat is wat ik noem business. Maar ze hebben je natuurlijk een oor aangenaaid, indien jij nog je factuur zou hebben en garantie dan had het je waarschijnlijk 0 euro gekost en had je een nieuw toestel gekregen.
Voor jou balen, maar Castle Business zal zich wel even kapot gelachen hebben.

Nu lees ik wel dat er een krasje is, maar een krasje die heb je al zeer snel daar hoeft die niet voor te vallen, stel je had een lekker deukje op die plek zitten waar die los laat dan is het andere koek. Zo'n deukje kan idd de druk op het display verhogen waardoor die omhoog komt en/of barst. Maar als het om een krasje gaat is er helemaal niks aan de hand joh en heb je gewoon 100 euro weggegeven helaas.
toon volledige bericht
En castle business heeft er een imitatie scherm ingezet, aangezien apple deze niet los verkoopt. Ik heb zelf mijn 5s scherm een keer vervangen met een ebay schermpje, waarbij op het eerste gezicht geen verschil was. Tot ik er een 5s met origineel scherm naast had liggen, die imitatieschermpjes zijn echt crappy.
Pagina: 1