Irregular Click of Death?

Pagina: 1
Acties:

• OttoNL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-04-2024
Hallo,

Mijn vriendin heeft een PC die al vele jaren draait zonder back ups. Ik weet het... Niet handig.

Nou begon vanochtend opeens een Click of Death bij het booten, maar het klonk niet als alle opnames die ik kon vinden. De interval tussen de clicks varieerde. Soms kwam de click te snel leek het en soms zat de normale hoeveelheid tijd er tussen. We hebben de PC snel uit gezet. (Niet gezien of hij aan ging)

(1) Ik vroeg me af of die niet-consistente click nog relevante informatie is voor diagnostisering. Ik hoop namelijk niet dat het iets nóg catastrofalers is dan kapotte koppen. Ik zie meteen allemaal stukjes schijf rond stuiteren in gedachten. Het klonk namelijk een beetje... als Plinko? Meer als gestuiter dan als een consistente click.

Verder weet ik wel wat mijn opties zijn. Er zelf op wagen of recovery wat vele honderden kan gaan kosten.
(2) Nou vroeg ik me nog wel af wat het risico is als ik het zelf probeer. Hoe groot gokken jullie de kans dat ik het allemaal nog erger de vernieling in help als ik zelf probeer de data te back uppen? Ik wil niet riskeren dat de data helemaal niet te herstellen is.

Het is trouwens een Samsung HD103SJ 1GB

Otto

Edit:
Toen het geluid te horen was stond ik aan de andere kant van het appartement. Net even HDD los gekoppeld, wederom aan gezet en het tikte weer. Het was een voedings-fan. Geen probleem met de harde schijf dus. Topic mag gesloten, gearchiveerd of verwijderd. :)

[ Voor 10% gewijzigd door OttoNL op 11-10-2015 15:20 . Reden: Oplossing gevonden ]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-02 17:04
Backupje maken?

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 13:02
wat hij zegt... leer van je fouten _/-\o_ voordat het te laat is ;w ;w

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006