Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 17:14
Ik zoek een?
Smartphone met android.

Wat is je budget?
een paar honderd euro, heb het niet zo breed.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Chromecast - Plex Media server (streamen naar pc)
Beetje vlot surfen Chrome (iphone 4 is nu waardeloos traag)
Whatsapp
Opnames video en audio maken, en snel doorsturen naar mn pc
NU.nl
Dat is wat ik voornamelijk op de iphone gebruikte (m.u.v plex), voor de rest doe ik eigenlijk niet zoveel maar dit komt voornamelijk omdat mijn iphone niets trekt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ben naar verschillende winkels geweest en de Samsung S6 spreekt me erg aan, alleen is deze erg duur en loop ik niet graag met 600 euro plastic op zak (diefstal, schade). Is een S5 een optie, evt 2e hands?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ben helemaal nieuw met android, weet niet wat ik verder moet weten / waar op letten.
Chinese telefoons van o.a banggood.com, die zijn lijken me ook best goedkoop.
Zoek gewoon een goed (2ehands?) toestel met android, heb een hekel aan trage / vastlopende toestellen.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb hier een goed toestel (Nexus 5 ) (350 €)

pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart

Stock android ( geen extra programma's voorgeinstalleerd)

Chrome werkt hier snel op

Whatsapp kan haast ieder Android toestel wel aan

8 MP camera

Nu.nl kan er ook makkelijk op

Wil je er een uitbreidbaar geheugenslot in (SD kaart)? Want dit toestel heeft het niet .

[ Voor 3% gewijzigd door Rockvee2 op 11-10-2015 13:29 ]

• saken
Rockvee2 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:28:
Ik heb hier een goed toestel (Nexus 5 ) (350 €)

pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart

Stock android ( geen extra programma's voorgeinstalleerd)

Chrome werkt hier snel op

Whatsapp kan haast ieder Android toestel wel aan

8 MP camera

Nu.nl kan er ook makkelijk op

Wil je er een uitbreidbaar geheugenslot in (SD kaart)? Want dit toestel heeft het niet .
Wat is eigenlijk het verschil tussen al deze verschillende merken? LG, Samsung, Nexus , Htc etc...
Ben even het overzicht kwijt, deze Nexus 5 is dus ongeveer gelijk aan de Samsung S5?

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Een van de 'hete' China telefoons is momenteel de xiaomi mi4c. Voor €200 heb je dan een toestel dat zich gemakkelijk kan meten met de Nexus 5.

Wil je liever in Nederland kopen, kijk dan eens naar de moto X 2014. Die is al voor zo'n €250 te koop.

• saken
Kasj schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:24:
Een van de 'hete' China telefoons is momenteel de xiaomi mi4c. Voor €200 heb je dan een toestel dat zich gemakkelijk kan meten met de Nexus 5.

Wil je liever in Nederland kopen, kijk dan eens naar de moto X 2014. Die is al voor zo'n €250 te koop.
Ik denk dat ik voor een 2e hands mobiel ga. De Nexus 5 heeft dus geen geheugenslot, ik zou eigenlijk ook niet weten waarvoor ik die nodig zou hebben.

Heb de moto X 2015 en Nexus 5 even vergeleken, maar het enigste verschil is dus dat de processor van de Nexus 5 iets sneller is en hij android 5.1 ondersteund? (weet niet of die android 5.1 veel verschil maakt t.o.v 5.0? )

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
saken schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:42:
[...]

Ik denk dat ik voor een 2e hands mobiel ga. De Nexus 5 heeft dus geen geheugenslot, ik zou eigenlijk ook niet weten waarvoor ik die nodig zou hebben.

Heb de moto X 2015 en Nexus 5 even vergeleken, maar het enigste verschil is dus dat de processor van de Nexus 5 iets sneller is en hij android 5.1 ondersteund? (weet niet of die android 5.1 veel verschil maakt t.o.v 5.0? )
Volgens mij hebben ze dezelfde processor. De moto x 2014 heeft een amoled scherm en is ook ruim goedkoper.

• saken
Kasj schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:46:
[...]

Volgens mij hebben ze dezelfde processor. De moto x 2014 heeft een amoled scherm en is ook ruim goedkoper.
Is een amoled scherm dan beter dan het scherm van de Nexus? Waarom is hij dan goedkoper terwijl de specs beter zijn?

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:09
saken schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:18:
[...]
Is een amoled scherm dan beter dan het scherm van de Nexus?
Een amoled scherm heeft over het algemeen meer verzadigde kleuren vergeleken met telefoons met een gewoon (TFT, IPS) scherm. Ik zou het niet beter of slechter noemen maar "anders".
De populaire Samsung telefoons hebben een Amoled scherm: Galaxy S3, S4, S5, S6

Keuze is wat Android telefoons onderscheid van de iPhones want Apple brengt, 2 modellen per jaar uit geloof ik en dat is het dan. Ik ben geen Apple gebruiker.

Als ik jou was zou ik eerst een kijken wat JIJ een prettig formaat telefoon vind. 4.5 inch, 5 inch 5.5 inch of nog meer ? Het nummer in het model van de telefoon slaat niet altijd op de grootte van het scherm. BV de Nexus 6 heeft wel een 6 inch scherm maar de Samsung Galaxy S6 heeft een 5.1 inch scherm. 8)7

Bij twijfel zoek je de specs hier op
Wat de processor betreft, naar mijn mening is elke telefoon in de prijsklasse waarin jij zoekt (een paar honderd euro) snel genoeg !

Als je één van de populaire telefoons kiest en dan niet het nieuwste model maar de voorloper, bijvoorbeeld de Galaxy S4, S5, S5 mini of de Nexus 4 of 5 dan heb je volgens mij een prima telefoon voor een leuke prijs. Bedenk dat veel mensen prima uit de voeten kunnen met een telefoon van 200 Euro.

Ga bij voorkeur voor een telefoon die al Android 5.0 of nog liever 5.1 Lollipop draait of die je daarnaar kunt upgraden. De Nexus telefoons zijn altijd het eerste die de upgrade krijgen omdat ze "stock Android" draaien, dat is Android zoals het direct van Google komt zonder extra poespas. Persoonlijk heeft dat mijn voorkeur. :*)

Chinese telefoons kunnen een prima keuze zijn (ik heb er zelf één, een Oppo Find 5, een model uit 2013) maar software ondersteuning (nieuwe updates voor Android) KAN een probleem zijn. Er is een forum over Chinese telefoons hier op Tweakers.

Succes met je keuze ! :)

• saken
Op zich vond ik de galaxy S6 wel een prettig formaat hebben.
Hoe zit het trouwens met Whatsapp images die je ontvangt in Android?
Mijn iphone is nu vaak vol omdat whatsapp de images / video 's die ik ontvang opslaat als ik ze open.
Resulteert in dat ik vaak honderden images handmatig in whatsapp moet verwijderen om plaats vrij te maken, kost me best wat tijd. Kan dit in Android handiger?

• saken
Ik heb even verder gekeken, kan van mijn moeder een HTC ONE X krijgen. Maar die heeft veel problemen met wifi. Ik denk dat een 2e hands nexus 5 voor +- 150 euro dan de beste keuze is. Of is er een betere keuze?

http://versus.com/nl/google-nexus-5-vs-htc-one-x-plus-32gb

Zijn er trouwens nog dingen waar ik echt op moet letten als ik een Nexus 5 2e hands koop? Veelvoorkomende problemen etc, diagnose software om de hardware te checken?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
pricewatch: Motorola Moto X (2014) 16GB Zwart

goed merk, goede software, snelle chip.

• saken
Ja die had ik ook al bekeken, maar qua specs loopt die toch ver achter de nexus aan?

http://www.phonearena.com...a-Moto-X/phones/8148,7885

• saken
Zit nog iets te twijfelen tussen de Nexus 5 en Galaxy S5.... op verschillende websites komt de S5 qua specs hoger uit qua score, maar de Nexus 5 zou in de praktijk weer sneller zijn door de stock android.....
Ik neem aan dat beide toestellen 4g volledig ondersteunen?

[ Voor 12% gewijzigd door saken op 13-10-2015 18:27 ]

• saken
Kan ik trouwens de sim kaart uit mijn iphone 4 zo overzetten naar de nexus 5?

• 418O2
saken schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:41:
Ja die had ik ook al bekeken, maar qua specs loopt die toch ver achter de nexus aan?

http://www.phonearena.com...a-Moto-X/phones/8148,7885
Je vergelijkt hem met de oude moto xx
http://www.phonearena.com...o-X-2014/phones/8148,8897

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 13-10-2015 20:54 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

peterpv schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:49:
[...]

Een amoled scherm heeft over het algemeen meer verzadigde kleuren vergeleken met telefoons met een gewoon (TFT, IPS) scherm. ....
...

Succes met je keuze ! :)
het is een hele andere techniek, er is dus ook geen backlight, dus ook geen backlightbleeding, geen polariserende shit waardoor het beeld er in een ander hoek anders uitziet.

Ik zou het gewoon beter noemen, maar dat ben ik .

Wikipedia: Amoled

Iperf

• 418O2
Fish schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

het is een hele andere techniek, er is dus ook geen backlight, dus ook geen backlightbleeding, geen polariserende shit waardoor het beeld er in een ander hoek anders uitziet.

Ik zou het gewoon beter noemen, maar dat ben ik .

Wikipedia: Amoled
blauw slijt sneller en kleurverlopen zien er gaarder uit. Ik zou het niet per se beter noemen.
Pagina: 1