Xbox verkocht getest en geleverd, bij koper niet werkend.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom1234
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-02-2021
Mede-auteur:
  • Mauritsvdb
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 08:07

Mauritsvdb

Beste Tweakers,

ik heb een conflict met een andere tweaker,
deze heeft van mij een xbox overgenomen,
de xbox is wat verlaat aangekomen ivm een fout bij de post, 2x heb ik de verzending betaald wat uiteraard mijn verantwoording was, de bewijsjes van betaling en verzending heb ik in mijn bezit.

de xbox heeft hier thuis altijd prima zijn werk gedaan,
de tweaker in kwestie beweerd dat de xbox accupacks bij hem thuis niet werken.
Ik heb aangeboden de accupacks te vergoeden door de aanschafprijs van 2x 12,99 ( bigben ) te storten op de tweaker zijn rekening, de tweaker gaat niet akkoord en wil 2x een origineel mircosoft accupack plus lader hebben van 20 euro per stuk, het geleverde oplader station was immers ook niet origineel maar goed.

Ook heb ik de tweaker geïnformeerd dat ik de set terug wil nemen, en na testen van de set het geld terug wil storten, de tweaker gaat niet akkoord, en wil dat ik de kosten a, 81,95 plus opnieuw 6,95 eerst stort alvorens de tweaker het pakket terugstuurt. Ik ben het met deze gang van zaken niet eens vind dat ik redelijk ben in mijn aangeboden oplossingen.

Wat zijn mijn rechten als verkoper en verzender?
Het pakket is immers hier perfect werkend vertrokken, en ik ben meer dan bereid willend het netjes en in proporties op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nieuwe lader no go...
Koper wil er een slaatje uit slaan. Jij hebt 2 goede opties gegeven ( er zaten nl ook geen nieuwe accu's in). Terugmailen dat hij voor 1 van beide kan kiezen en dat het daarmee ophoudt. Daarna communicatie staken.
Lijkt me stug dat ie voor dit bedrag kosten gaat maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom1234
Ik wil de tweaker ook geen last bezorgen, maar er is geen redelijke oplossing voor deze tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
(jarig!)
Even het volledige verhaal van mijn kant.

Zaterdag 26 september heb ik voor het eerst contact gehad met ‘Tomtom1234’, Thomas. Na een korte berichtenwisseling hebben we een deal gesloten; €75,- + €6,75 = €81,75 voor het gehele pakket. Ik heb het geld gestort en er werd dinsdag 29 september belooft dat het pakket de dag er na (30 september) op de post zou gaan. Thomas is hierna op vakantie gegaan en heeft geen track en trace code aan mij gegeven.

Acht dagen later (!), op 7 oktober, krijg ik bericht dat hij de Xbox heeft verstuurd. Echter, volgens Thomas naar een verkeerd adres. Ik heb opgegeven (als straatnaam) ‘Knobben’, in plaats van ‘De Knobben’. Verder helemaal compleet met huisnummer, postcode en plaatsnaam. Bij PostNL, DHL en alle andere postorder bedrijven, wordt beide geaccepteerd. Ook bij TomTom, Google Maps, enzovoorts wordt beide geaccepteerd. Tevens heb ik mijn huisnummer, postcode en plaatsnaam ook genoemd. Derhalve snap ik niet wat er fout gegaan is .. ? De achteraf gegeven track en trace code laat ook niks weten.

Eenmaal het pakket thuis heb ik het uitvoerig geinspecteerd. Thomas adverteert met ‘in goede staat’ verkerende producten;

- Controllers erg vies. Groen spul tussen de randen, onder de knopjes;
- Doosje van Fifa2011 mist;
- Accu’s werken niet van de controllers.

Het blijkt dus niet in goede staat te verkeren. Toen ik dit bij Thomas meldde, gaf hij direct een oplossing in de vorm van geld voor nieuwe accu’s. Dit gaf mij al het gevoel dat Thomas voor het verzenden al wist dat de accu’s niet werkten.

Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan met het retourneren van het gehele pakket. Ik heb het pakket alweer helemaal ingepakt en staat klaar voor verzending.

Het enige wat ik nu wil, is dat Thomas de kosten van het verzenden vergoedt. Na 11 dagen van spanning, aangezien Thomas 8 dagen van de aarde verdwijnt en mij het gevoel geeft dat ik ben opgelicht, plus het feit dat alles absoluut niet in de staat verkeerd waar Thomas mee adverteert, vind ik dat ik recht heb ik die €6,95. Ik wil graag vooraf mijn geld, zodat ik niet wéér het risico loop dat ik minstens een week moet wachten op reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom1234
Ik heb direct aangeboden de accus te vervangen omdat floppus de moderator mij erop wees. Heeft niets te maken met jou suggesties. Ook kan ik aantonen dat het pakket netjes is verstuurd maar er iets mis is gegaan met de post. Dat ik vervolgens op vakantie ga en bij terugkomst merk dat post nl een fout heeft gemaakt daar kan ik niets aan doen..en sommige mensen lopen niet de gehele vakantie met hun mobiel rond maar zoeken echte rust. Vervolgens bied ik je een aantal heel nette oplossingen waarmee je niet akkoord gaat want maurits wil meer. Op de verkoopprijs van 75 euro is 40 euro voor 2 accupacks niet reel dat weet je zelf best. De games heb ik samen in een hoes gedaan om het pakket netjes in 1 doos te verzenden. Dus inderdaad mis jij een hoesje van fifa 2011 en die zend ik met alle redelijkheid gewoon kosteloos op. De controllers waren gebruikt maar zeker niet ongehoord vies. Je koopt immers een tweedehands product en geen nieuw product. Anders had ik wel in nieuwstaat omschreven. Bij deze trek ik mij ook terug van het terugnemen van het product en sta ik alleen nog open voor een terugstorting van 25 euro. Niet mee eens dan stop ik de communicatie.
Mvg Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
(jarig!)
tomtom1234 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:47: Vervolgens bied ik je een aantal heel nette oplossingen waarmee je niet akkoord gaat want maurits wil meer.
Nee. Ik wil niet meer, ik wil waar ik voor betaald heb. Dit is Tweakers hé, geen marktplaats.
tomtom1234 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:47:Dus inderdaad mis jij een hoesje van fifa 2011 en die zend ik met alle redelijkheid gewoon kosteloos op.
tomtom1234 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:47:sta ik alleen nog open voor een terugstorting van 25 euro. Niet mee eens dan stop ik de communicatie.
Een topic als deze openen vond ik toch al wat overbodig. Mee eens dus. Graag zie ik je €25.- tegemoet, evenals het hoesje van Fifa.

Met vriendelijke groet,
Maurits van der Brug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou opgelost dus, lijkt me handig dat je vraagt of dit topic gesloten mag worden om onnodig moddergooien te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
(jarig!)
Ik laat et topic sluiten zodra ik alles in huis heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn visie op de situatie ook even schetsen :)

Dat het geleverde verlaat was, waardoor dan ook is jammer, maar kan gebeuren. Dat verandert niets aan de staat van het geleverde en is daarmee ook niet relevant.

Koper koopt een tweedehands product, geadverteerd in goede staat. Daarbij wordt niet geadverteerd dat alles origineel is. Een missend hoesje van een spel is nauwelijks te beschouwen als een manco in de staat van het product, ook al was het netjes geweest het te vermelden. hetzelfde voor een niet-originele lader.
Dat er wat vuil onder knopjes zit bij een tweedehands product zegt ook niet veel over de staat; een vieze auto kan ook in prima staat verkeren.

Dat de accu's niet werken is wél een manco, waarvan koper mag verwachten dat het zou werken. Bij het aangeven daarvan, moet verkoper dan ook zorg dragen dat het in een staat komt die past bij de beschrijving goede staat. Dat betekent echter niet dat koper recht heeft op nieuwe en originele accu's. Een tweedehands of ander merk is prima te bezien als iets wat bij een gebruikt product kan horen.

De geboden oplossing, om de kosten voor een alternatief te vergoeden, is dan ook redelijk, en brengt het geleverde weer in een staat waarbij je mag adverteren als "goede staat".
Dat aangeboden wordt het geheel terug te nemen is aardig; verkoper heeft namelijk de plicht het in de geadverteerde staat te brengen en wil dat doen. Koper heeft helemaal niet zomaar het recht om te ontbinden. Het dan ook claimen van ook de verzendkosten kan niet als redelijk worden gezien.

Al met al lees ik het zo dat de koper te hoge eisen stelt. Dat het vertraagd was en dat de accupacks niet werken is vervelend, maar allerminst een reden om van oplichting te spreken. De genoemde andere problemen zijn geenzins onredelijk bij een tweedehands product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
(jarig!)
Ik heb één keer geopperd dat een accu €20,- per stuk is. Daarna heeft Thomas mij vriendelijk doch dringend er op gewezen dat het niet zo duur hoeft te zijn ;). Die redenering vond ik dan ook prima.

Vervolgens bood hij zelf aan om de gehele set weer terug te nemen. Hier ging ik mee akkoord Het enige wat ik wenste; vooraf betaling. Waarom? Puur om het feit dat ik niet wéér op mijn geld/goederen wil wachten. Gelukkig zijn we nu tot een consensus gekomen.

That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom1234
Het geld is overgemaakt en zou op de tweaker zijn rekening moeten staan ( euro 25,-)

het FIFA hoesje gaat deze week op de post.

mvg thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Modbreak:Beide partijen hebben het hier al met elkaar opgelost. Het is weinig zinvol de opgeloste zaak nog eens over te gaan doen.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 21:55 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Pagina: 1