Toon posts:

ASUS R9 280x probleem!

Pagina: 1
Acties:

• WesselDev
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 24-04 12:57
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een ASUS R9 280x in mijn systeem.

Als ik een nieuwe game speel, in dit geval starwars battlefront, krijg ik een zwart scherm en komt er in beeld te staan dat er geen signaal is, dit beeld krijg je ook als er helemaal geen kabel in de monitor zit.

Ook gaat het ledje bij de aan/uit knop knipperen.
Om de PC weer te kunnen gebruiken moet ik dan de power-button ingedrukt houden om hem uit te zetten.

De temperatuur blijft normaal, de laatste keer dat het gebeurde zat de GPU op zo'n 50 graden.

Wat kan dit zijn?

Mvg Wessel

EDIT:

Hierbij mijn specs:

AMD Athlon x4 760k Black Edition
500GB HDD
ASUS R9 280x 3GB
530W PSU

EDIT EDIT
8GB RAM

[Voor 9% gewijzigd door WesselDev op 11-10-2015 13:09]

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Post je specs eens...

• aminam
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:31
WesselDev schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:06:
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een ASUS R9 280x in mijn systeem.

Als ik een nieuwe game speel, in dit geval starwars battlefront, krijg ik een zwart scherm en komt er in beeld te staan dat er geen signaal is, dit beeld krijg je ook als er helemaal geen kabel in de monitor zit.

Ook gaat het ledje bij de aan/uit knop knipperen.
Om de PC weer te kunnen gebruiken moet ik dan de power-button ingedrukt houden om hem uit te zetten.

De temperatuur blijft normaal, de laatste keer dat het gebeurde zat de GPU op zo'n 50 graden.

Wat kan dit zijn?

Mvg Wessel

EDIT:

Hierbij mijn specs:

AMD Athlon x4 760k Black Edition
500GB HDD
ASUS R9 280x 3GB
530W PSU

EDIT EDIT
8GB RAM
graag meer informatie over de voeding, merk model?

B550 | R5 3600 | Vega 64 LE | Formd T1

• WesselDev
aminam schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:31:
[...]

graag meer informatie over de voeding, merk model?
Het is een Thermal Take Hamburg 530W

• Puddi Puddin
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 10:05
De voeding is inprincipe niet brak slecht. Ik ken wel eem paar pc zaakjes die deze heel veel gebruiken en nooit van Antec of Seasonic hebben gehoord hoe zo professioneel? Probeer is met DDU de drivers te de installeren en nieuwe te herinstalleren die kunnen nogal slechte invloed hebben. Wat zijn je CPU temps is het alleen als je gamed dan lijkt hrt meer op de thermal beveiliging van je cpu.

• WesselDev
CPU temperatuur blijft rond de 60-70 graden onder heavy load.

• nexhil
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:22

nexhil

BAM!

Heb je al games geprobeerd die uit de BETA zijn?
en de laatste BETA driver van AMD al geprobeerd:
http://support.amd.com/en...atalyst-windows-beta.aspx ?

[Voor 57% gewijzigd door nexhil op 13-10-2015 15:53]

• WesselDev
Dit probleem doet zich voor bij CS:GO, BF4, Starwars Battlefront, en andere spellen die ik nog niet getest heb sinds ik de GPU heb.
Ik heb de beta driver van AMD al geprobeerd, zonder succes.'

EDIT: Nog even iets wat ik erbij wou zeggen, dit probleem deed zich niet voor toen mijn oude GPU (GTX 650 1GB) in het systeem zat.
Ligt dit nou daadwerkelijk aan de kaart of..?

[Voor 32% gewijzigd door WesselDev op 13-10-2015 15:58]

• nexhil

nexhil

BAM!

Misschien kun je nog een tool gebruiken om oude divers op te ruimen.
Ik denk dat dan een PSU (stroom kabel ook op de GPU aangesloten? ) probleem is of je kaart is niet 100%

• Recrush
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 29-11 23:21
Met de melding dat er geen signaal is krijg ik het idee dat je pc bij het starten van een game je oude videokaart probeert aan te spreken die er niet meer is. Wat nexhil zegt, verwijder de oude drivers 100%.

• WesselDev
Recrush schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:06:
Met de melding dat er geen signaal is krijg ik het idee dat je pc bij het starten van een game je oude videokaart probeert aan te spreken die er niet meer is. Wat nexhil zegt, verwijder de oude drivers 100%.
Ik heb een nieuwe install van Windows 8 gedaan dus alle oude drivers zouden weg moeten zijn.

• WesselDev
nexhil schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:03:
Misschien kun je nog een tool gebruiken om oude divers op te ruimen.
Ik denk dat dan een PSU (stroom kabel ook op de GPU aangesloten? ) probleem is of je kaart is niet 100%
Ik heb een 6+2 pin en een 6 pin op de GPU aangesloten, deze kabels komen rechtstreeks uit de PSU.

EDIT: Ik heb net weer geprobeerd om CS:GO op te starten, het probleem lijkt zich bij elke game voor te doen wanneer je daadwerkelijk een game ingaat.
Ik kan gewoon in lobbys etc. zitten maar zodra ik daadwerkelijk spelen wil valt de PC in slaap/hybernate mode.

[Voor 25% gewijzigd door WesselDev op 13-10-2015 16:18]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:08

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Is de kaart nieuw, of 2e hands overegenomen?
Heb je al eens de kaart er eens fysiek eruit gehaald, en nog eens opnieuw in het slot geplaatst?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• WesselDev
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:24:
Is de kaart nieuw, of 2e hands overegenomen?
Heb je al eens de kaart er eens fysiek eruit gehaald, en nog eens opnieuw in het slot geplaatst?
De kaart is 2e hands, en ja, ik heb gisteren de kaart uit de pci-e slot gehaald en hem er opnieuw ingeplaatst.
Hetzelfde verhaal geldt voor de 6+2 pin connector en de 6 pin connector.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Das vervelender, wrs de kaart dus, de makkelijkste manier is om deze in een ander systeem te testen, mogelijk de snelste manier om deze uit te sluiten.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• WesselDev
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:35:
Das vervelender, wrs de kaart dus, de makkelijkste manier is om deze in een ander systeem te testen, mogelijk de snelste manier om deze uit te sluiten.
Die optie zit er helaas voor mij niet in, aangezien ik geen vrienden/kennissen heb die een desktop PC hebben.

Enige andere opties?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Overdrive inschakelen binnen de driver, clocks van Core en Mem flink omlaag zetten, kijken of hij dan wel door wil gaan, maar als hij naar 3D state inschakelt gaat het mis, lijkt me niet meer te redden.

• WesselDev
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:38:
Overdrive inschakelen binnen de driver, clocks van Core en Mem flink omlaag zetten, kijken of hij dan wel door wil gaan, maar als hij naar 3D state inschakelt gaat het mis, lijkt me niet meer te redden.
Ik heb inderdaad ondervonden dat als ik de game settings op low/medium zet dat de game gewoon wil runnen, maar zodra ik de settings omhoog zet blijft de FPS wel mooi maar valt de PC binnen enkele minuten uit.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat is wel weer apart, je zou hem eventueel op een andere voeding kunnen testen, dat deze op zijn laatste adem loopt, en zodra hij nog meer te verduren krijgt er mee ophoudt, hoewel me de kaart ook niet helemaal koosjer lijkt.

• WesselDev
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:41:
Dat is wel weer apart, je zou hem eventueel op een andere voeding kunnen testen, dat deze op zijn laatste adem loopt, en zodra hij nog meer te verduren krijgt er mee ophoudt, hoewel me de kaart ook niet helemaal koosjer lijkt.
Als ik met dit probleem naar een PC-winkel ga, zouden ze de kaart daar kunnen testen?

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 29-11 15:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

SAiN ONeZ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:41:
Mijn 280X had ook deze soort klachten, alhoewel niet zo sterk als de kaart van OP.
Bij mij was alles na een half uur spelen nog koek en ei, totdat er een GSOD optrad waarna de kaart alleen nog een vervormd POST plaatje liet zien.

Nog 2 maanden in de garantie en men heeft hem kosteloos gerepareerd. Ik heb later de koeler er even af gehad om de thermalpaste te vervangen (dit was niet gedaan maar wel zéér nodig) en hier bleek dat 1 memorychip vervangen was. Dit was te zien aan het typenummer dat anders is, bij navraag blijken er inderdaad "enkele onderdelen opnieuw gesoldeerd" te zijn. Kaart loopt nu weer zeer stabiel, maar hij is nu reservekaart.

Lang verhaal kort, ik zou eerst nog eens naar je voeding kijken en als je dat min of meer uitgesloten hebt kun je de kaart altijd opsturen mits de garantiesticker niet doorbroken is en je nog in de periode zit. Dit laatste moet zo ongeveer wel zijn aangezien ik de kaart kort na release had gekocht.

R7 5800X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• WesselDev
kuusj98 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:49:
[...]

Mijn 280X had ook deze soort klachten, alhoewel niet zo sterk als de kaart van OP.
Bij mij was alles na een half uur spelen nog koek en ei, totdat er een GSOD optrad waarna de kaart alleen nog een vervormd POST plaatje liet zien.

Nog 2 maanden in de garantie en men heeft hem kosteloos gerepareerd. Ik heb later de koeler er even af gehad om de thermalpaste te vervangen (dit was niet gedaan maar wel zéér nodig) en hier bleek dat 1 memorychip vervangen was. Dit was te zien aan het typenummer dat anders is, bij navraag blijken er inderdaad "enkele onderdelen opnieuw gesoldeerd" te zijn. Kaart loopt nu weer zeer stabiel, maar hij is nu reservekaart.

Lang verhaal kort, ik zou eerst nog eens naar je voeding kijken en als je dat min of meer uitgesloten hebt kun je de kaart altijd opsturen mits de garantiesticker niet doorbroken is en je nog in de periode zit. Dit laatste moet zo ongeveer wel zijn aangezien ik de kaart kort na release had gekocht.
Hoe kan ik uitsluiten dat mijn voeding niet de boosdoener is?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Je zou wat overige apparaten kunnen ontkoppelen om de piekspanning op te vangen, dvdrom wat casefans, fancontroller, cardreader, the usual.. maar zoals gezegd even op zoek gaan naar iemand in de omgeving die ook gamet zoeken en vragen of je kan testen, een winkel waar je hem niet gekocht hebt zal vaak niet daartoe bereid zijn of een fixe som in rekening brengen, en daar word je ook niet blij van.

Zet dan een gevraagd ad in de V&A van Tweakers, om te peilen of er aardige Tweakers in de buurt zitten, je zult versteld staan hoe boven gemiddeld sociaal de Tweakers zijn ;)

• WesselDev
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:02:
Je zou wat overige apparaten kunnen ontkoppelen om de piekspanning op te vangen, dvdrom wat casefans, fancontroller, cardreader, the usual.. maar zoals gezegd even op zoek gaan naar iemand in de omgeving die ook gamet zoeken en vragen of je kan testen, een winkel waar je hem niet gekocht hebt zal vaak niet daartoe bereid zijn of een fixe som in rekening brengen, en daar word je ook niet blij van.

Zet dan een gevraagd ad in de V&A van Tweakers, om te peilen of er aardige Tweakers in de buurt zitten, je zult versteld staan hoe boven gemiddeld sociaal de Tweakers zijn ;)
Bedankt voor je hulp, ik zal even rondkijken!

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 29-11 15:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

WesselDev schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:53:
[...]

Hoe kan ik uitsluiten dat mijn voeding niet de boosdoener is?
Tja, dat is een beetje moeilijk gezien je geen andere "zware" hardware in bezit hebt of kunt gebruiken van bekenden.

Je zou met OCCT een power supply test kunnen doen, deze belast je hele systeem maximaal. Als hij dan uitvalt weet je natuurlijk nog niet of het de voeding of de GPU is, maar kun je wel een confirmatie krijgen of het inderdaad op hardwareniveau mis is of niet.

Moeilijk, dat wel...

R7 5800X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• WesselDev
kuusj98 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:04:
[...]

Tja, dat is een beetje moeilijk gezien je geen andere "zware" hardware in bezit hebt of kunt gebruiken van bekenden.

Je zou met OCCT een power supply test kunnen doen, deze belast je hele systeem maximaal. Als hij dan uitvalt weet je natuurlijk nog niet of het de voeding of de GPU is, maar kun je wel een confirmatie krijgen of het inderdaad op hardwareniveau mis is of niet.

Moeilijk, dat wel...
Ik heb net de OCCT PSU test gedaan en het systeem viel weer uit, als ik nu een nieuwe PSU koop, heb ik dan een grote kans dat het probleem verholpen is?

• WesselDev
Bump.

• defiantxtc
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-11 18:45
Kan... maar kan ook het moederbord zijn (dit heb ik gehad met een gigabyte bordje), maar ik zou altijd bij de voeding beginnen bij dit soort problemen.

• WesselDev
defiantxtc schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:06:
Kan... maar kan ook het moederbord zijn (dit heb ik gehad met een gigabyte bordje), maar ik zou altijd bij de voeding beginnen bij dit soort problemen.
Oké, ik zal binnenkort een 600W voeding aanschaffen.
Bedankt iedereen voor de suggesties!

• defiantxtc
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-11 18:45
WesselDev schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:58:
[...]

Oké, ik zal binnenkort een 600W voeding aanschaffen.
Bedankt iedereen voor de suggesties!
Haal er wel een van een goed merk ! en denk hierbij aan efficiency / (bonze/zilver/gold) / en wel of niet modulair, het type connector die op je vga kaart zit en het aantal jaren garantie!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:53

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

WesselDev schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:56:
Dit probleem doet zich voor bij CS:GO, BF4, Starwars Battlefront, en andere spellen die ik nog niet getest heb sinds ik de GPU heb.
Ik heb de beta driver van AMD al geprobeerd, zonder succes.'

EDIT: Nog even iets wat ik erbij wou zeggen, dit probleem deed zich niet voor toen mijn oude GPU (GTX 650 1GB) in het systeem zat.
Ligt dit nou daadwerkelijk aan de kaart of..?
Heb je voor het instaleren van je drivers wel alle oude drivers goed in veilige modus met DDU verwijdert? Als je overstapt van fabrikant dan is dat aan te raden. Wat je dus kan proberen is zowel de Nvidia als AMD drivers via DDU te verwijderen en daarna nieuwe drivers instaleren.

@WesselDev
Inderdaad dan is dat geen probleem :P.

[Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 15-10-2015 12:38]

Battle.net tag

• WesselDev
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:25:
[...]

Heb je voor het instaleren van je drivers wel alle oude drivers goed in veilige modus met DDU verwijdert? Als je overstapt van fabrikant dan is dat aan te raden. Wat je dus kan proberen is zowel de Nvidia als AMD drivers via DDU te verwijderen en daarna nieuwe drivers instaleren.
Ik heb een nieuwe installatie van Windows 8.1 gedaan, dus die drivers zouden geen probleem moeten zijn.

• nexhil

nexhil

BAM!

Misschien zou je eventueel je kast mee kunnen nemen naar een computer shop?.

Het enige wat wij nu nog kunnen doen is gissen. Ik gok het nog steeds op de voeding. Maar zonder testen kan niemand je hier voor de volle 100% garanderen dat dat het ook echt is.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee