Wensenlijsten, toevoegen eigen/toekomstige artikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 16:01
Ik weet niet of het hier precies thuishoort (Zijn wensenlijsten onderdeel van de pricewatch?), zo niet mag het gerust in de juiste categorie geplaatst worden.

Een mooie functionaliteit voor de pricewatch lijkt mij het toevoegen van "eigen artikelen" aan wensenlijsten. Nóg mooier zou het zijn als er vervolgens suggesties worden gegeven als er nieuwe(!) artikelen in de pricewatch staan die enigzins overeenkomen qua naamgeving.

[ Voor 189% gewijzigd door etienno op 11-06-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

etienno schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:56:
Ik weet niet of het hier precies thuishoort (Zijn wensenlijsten onderdeel van de pricewatch?), zo niet mag het gerust in de juiste categorie geplaatst worden.

Een mooie functionaliteit voor de pricewatch lijkt mij het toevoegen van "eigen artikelen" aan wensenlijsten. Nóg mooier zou het zijn als er vervolgens suggesties worden gegeven als er nieuwe(!) artikelen in de pricewatch staan die enigzins overeenkomen qua naamgeving.
Zonder Pricewatch, geen producten, zonder producten, geen wenslijsten :P Maar hier mag de productmanager naar kijken, dus krijgt dit topic een tikje naar Mooie Features :)
Een voorbeeld
De opkomende Ratchet & Clank game is (nog) niet terug te vinden in de pricewatch, maar ik wil deze toch graag kunnen toevoegen. Het zou helemaal mooi zijn als ik in ~begin 2016 dan een notificatie krijg als deze terug te vinden is in de pricewatch.
In dit geval opgelost, heb deze nu toegevoegd aan de Pricewatch: pricewatch: Ratchet and Clank, PlayStation 4. Voor de volgende keer kan je een nieuw product aandragen via http://tweakers.net/pricewatch/addproduct/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 16:01
Glaanie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:57:
Zonder Pricewatch, geen producten, zonder producten, geen wenslijsten :P Maar hier mag de productmanager naar kijken, dus krijgt dit topic een tikje naar Mooie Features :)
Uiteraard, dat snap ik :). Om het nog iets te verduidelijken, ook met wat meer technische achtergrond:

Het idee is eigenlijk niets anders dan het zelf kunnen invoeren van producten, in een wenslijst. Om de zoveel tijd zou er automatisch gezocht kunnen worden op (delen van) de naam in de pricewatch, om te zien of het product beschikbaar is. Mochten er zoekresultaten zijn, kan er aan de gebruiker een suggestie worden gegeven om het "eigen" product (in de wenslijst) te vervangen door het pricewatch artikel.

De kwaliteit van deze suggesties zou verbeterd kunnen worden door bij het zelf ingevoerde product een categorie te selecteren, daarnaast filters zou helemaal geweldig zijn.

In het voorbeeld van Ratchet & Clank, zou ik dan bijvoorbeeld de "Games" categorie selecteren en daarnaast het "platform"-filter met als waarde de PS4. Zodoende kan ik alleen suggesties krijgen voor de aankomende PS4 game, zodat suggesties voor de oude PS2/PS3 games zijn uitgesloten.

PS: Bij het zoeken spreekt het voor zich dat er alleen wordt gezocht op producten die zijn toegevoegd ná de laatste keer zoeken. Dat voorkomt dat een product twee keer gesuggereerd kan worden.

TL/DR
Je definieert in je wensenlijst niets anders dan de parameters voor de zoekfunctie, die om de zoveel tijd bekijkt of er een resultaat is. Eigenlijk klinkt het zodoende technisch niet eens erg ingewikkeld :P
Glaanie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:57:
In dit geval opgelost, heb deze nu toegevoegd aan de Pricewatch
Thanks ;)

[ Voor 9% gewijzigd door etienno op 11-10-2015 21:56 ]