Pioneer VSX-922 HDMI kijken Tuner luisteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 13:32
Hallo!
Ik heb sinds een tijdje een Pioneer VSX-922. Nu wil ik tv kijken (alles loopt via de receiver, dus DVD kanaal in dit geval) en tuner als sound input. Ik kan het niet vinden, iemand een idee?
Martijn

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik je goed begrijp wil je dus TV kijken met het geluid van de radio.
Dat is vrij simpel: TV aanzetten, juiste kanaal kiezen, geluid op mute zetten. Radio aan op het juiste kanaal en gaan
En ja, dan krijg je meestal geluid dat niet synchroon loopt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Hahaha no offense maar dit had ik zelf ook kunnen bedenken :p

Alles loopt via de receiver, dus als ik mijn receiver op HDMI zet gaat het geluid en beeld via de receiver naar de tv.
Als ik nu de receiver op tuner zet ipv HDMI dan valt mijn beeld weg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan schakel je je TV toch weer terug naar de juiste bron :?

Maar even voor de goede orde: je kijkt naar een TV kanaal. Is dat via de TV zelf (CI+ module) of is dat een decoder als bron, die al dan niet via HDMI aangesloten zit? En hoe zit dat spul dan aangesloten, decoder rechtstreeks op je TV of via je receiver? Ik vermoed het laatste, correct? :)

If so, Dan heb je de boel dus net niet handig aangesloten. Maar om dan een zinnig advies te kunnen geven hebben we wel een overzicht van al je apparatuur en de manier waarop het nu aangesloten is nodig :)

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 11-10-2015 12:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Ik heb de decoder op de receiver aangesloten en vanaf daar gaat er 1 kabel naar de tv. Lijkt mij dat je een andere geluid input kan kiezen naast het HDMI beeld

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Je kunt dan het beste je decoder rechtstreeks aansluiten op je tv en dan geluid via Toslink. Volgens mij is er geen andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DarkPino schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:57:
Ik heb de decoder op de receiver aangesloten en vanaf daar gaat er 1 kabel naar de tv. Lijkt mij dat je een andere geluid input kan kiezen naast het HDMI beeld
En hoe had je bedacht dat als je een uitgang afschakelt, het signaal van je decoder naar je TV had moeten gaan? ;) Als zou kunnen hoe jij het bedacht had dat het signaal zou werken, dan zou je een decodersignaal en een blueraysignaal door elkaar heen over je HDMI gaan versturen. Dat gaat hem niet worden ;)

De hierboven genoemde toslink is een optie. Maar waar het om gaat is in deze dat je TV signaal blijft krijgen. Ergo: decoder rechtstreeks op je TV aansluiten en van daar af naar de receiver.
Mijn steltegel is dat alles waar je altijd de receiver bij gebruikt, via de receiver moet lopen. En een decoder gebruik je niet standaard met een receiver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:51
The Eagle schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 07:30:
[...]

En hoe had je bedacht dat als je een uitgang afschakelt, het signaal van je decoder naar je TV had moeten gaan? ;)
Ik moet je toch even corrigeren, mijn Onkyo NR828 kan prima naar de tuner schakelen en de huidige HDMI input actief houden. Mac Mini even snel aanslingeren om wat te doen en radio luisteren, doe het dagelijks.

Dus wat de TS wil is niet heel vreemd, de vraag is echter, kan zijn Pioneer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb naast een Onkyo ook deze Pioneer, maar naar mijn weten kan deze niet los de inputs schakelen zoals de TS wenst.

Klein gokje: voetbal kijken met ander commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Sorry voor de late reactie, wat privé problematiek.

Bedankt voor de hulp en idd dat was de bedoeling: het los schakelen. Auto radio's kunnen het ook vaak dus zodoende. En nee het ging niet om voetbal :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb je HDMI CEC op je TV aan staan? Hoe het heet verschilt per TV producent, maar zet het eens uit :)

Pagina: 1