Ik heb nog een oudere HP desktop. Gezien deze wel een I7 2600 bevat zit ik ernstig te twijfelen of ik deze nog kan upgraden of het beter is om een nieuw systeem te gaan bouwen.
Gebruik
De pc word op dit moment eigenlijk alleen maar gebruikt voor internetten en office. De upgrade wil ik doen zodat er een aantal games op gespeeld kunnen worden met de nadruk op de nieuwe rollercoaster tycoon die uitkomt.
Budget
300 - 400
Hardware tevens in bezit
Zelf gevonden upgrade
Gekozen componenten
Een ander moederbord om de CPU een klein beetje te kunnen overklokken.
Een andere kast omdat deze toch wel erg veel stof aantrekt en gebrek heeft aan 2,5 inch bracket voor de SSD.
Een andere voeding omdat de aanwezige HP voeding geen aansluitingen heeft voor een stevige videokaart.
Dilemma
Mijn dilemma is dan ook vooral of ik voor het budget niet beter kan beginnen aan het bouwen van een nieuw systeem. Ik lees erg verschillende meningen over of een I7 2600 S1155. Deze gaan van het kan nog prima even mee tot het is echt niet meer om mee te gamen.
Gebruik
De pc word op dit moment eigenlijk alleen maar gebruikt voor internetten en office. De upgrade wil ik doen zodat er een aantal games op gespeeld kunnen worden met de nadruk op de nieuwe rollercoaster tycoon die uitkomt.
Budget
300 - 400
Hardware tevens in bezit
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 2600 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | HP x23LED (WS233AA) Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 90,70 | € 90,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 90,70 |
Zelf gevonden upgrade
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus H61M-K | € 44,35 | € 44,35 |
1 | MSI Radeon R9 270X HAWK | € 169,- | € 169,- |
1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 38,95 | € 38,95 |
1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 314,25 |
Gekozen componenten
Een ander moederbord om de CPU een klein beetje te kunnen overklokken.
Een andere kast omdat deze toch wel erg veel stof aantrekt en gebrek heeft aan 2,5 inch bracket voor de SSD.
Een andere voeding omdat de aanwezige HP voeding geen aansluitingen heeft voor een stevige videokaart.
Dilemma
Mijn dilemma is dan ook vooral of ik voor het budget niet beter kan beginnen aan het bouwen van een nieuw systeem. Ik lees erg verschillende meningen over of een I7 2600 S1155. Deze gaan van het kan nog prima even mee tot het is echt niet meer om mee te gamen.