Kan geen reservekopie meer maken op iPhones, iPads werkt wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik krijg ineens een melding dat er al 3 weken geen reservekopie meer is gemaakt van mijn iPhone.

Laatste kopie is van 16-9-15 01:19
Bij mijn vrouw is dat 20:9-15 13:49

Van onze iPads wordt wel keurig een kopie gemaakt elke dag.

Nu heb ik even snel zitten goochelen en de laatst gemaakte reservekopie verwijderd. Dit zou het probleem moeten verhelpen...Niet dus.

Elke keer als ik op reservekopie druk lijkt ie een kopie te gaan maken, maar dan ineens 'klapt ie eruit'.
met de melding maken van reservekopie mislukt.

laatste iOS versie op alle devices.
Geen beta's.
Nog 600GB vrije ruimte op iCloud.
Alle andere iCloud onderdelen lijken wel te werken (foto's, keychain, bestanden, zoek iPhone, etc...)

Wat ik nog wel weet:
Rond die periode heb ik mijn primaire Apple ID adres veranderd (ter info: 1 Apple ID voor alle devices). Maar ik kan niet bedenken waarom dit alleen voor het maken van de backup problemen zou geven op de iPhones en dus niet op de iPads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Heb hetzelfde mee gemaakt.

Verwijder alle reservekopieën die je in iCloud hebt staan en probeer het daarna opnieuw. Was voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:20
turkeyhakan schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:28:
Heb hetzelfde mee gemaakt.

Verwijder alle reservekopieën die je in iCloud hebt staan en probeer het daarna opnieuw. Was voor mij de oplossing.
Dat zijn toch wel linke oplossingen 'alles weggooien'
Ik zou het via itunes eens proberen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Op het iCulture forum staat een topic over het probleem.

Bij mij en alle andere mensen heeft het wel gewerkt. Mijn iDevices maken weer handmatig en automatisch een reservekopie (iPad deed het al maar de iPhone niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Alle apps afsluiten, afmelden bij instellingen - app store en itunes store, afmelden bij iCloud. Herstart je apparaat, inloggen bij iCloud en aan de stroom leggen. Controleer later of je met het juiste Apple ID bent aangemeld bij de app store en/of GameCenter.

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dus alle reservekopieën verwijderen? Ik had alleen die van de iPhone verwijderd.
Kan je die reservekopieën niet tijdelijk ergens anders naartoe verplaatsen? Mocht het niet werken heb ik die van de iPad tenminste nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nee, verplaatsen kan helaas niet. Je moet de reservekopieën verwijderen inderdaad en wel alle. Het kan zijn dat je een reservekopie van je iDevice niet kan verwijderen, dan moet je dit even doen vanaf een andere iDevice. De reservekopie van mijn iPad heb ik vanaf mijn iPhone verwijderd en de reservekopie van mijn iPhone weer via mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik heb dit zelfde probleem..
Is het probleem helemaal opgelost na het verwijderen van de backups of komt het weer terug?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Na het verwijderen van alle iCloud reservekopieën is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 797419

reserve kopie verwijderd, uitgelogd van itunes en icloud,, iphone uit en weer aan, ingelogd op icloud en geprobeerd een reserve kopie te maken maar het is niet gelukt, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19
Anoniem: 797419 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 07:14:
reserve kopie verwijderd, uitgelogd van itunes en icloud,, iphone uit en weer aan, ingelogd op icloud en geprobeerd een reserve kopie te maken maar het is niet gelukt, wat nu?
Welk OS, wat voor fout melding, gekeken of je kopie niet groter is dan de ruimte die je hebt, wel of geen WiFi, kan je via iTunes wel een backup maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 797419

Bedankt voor de reactie. Inmiddels ben ik achter gekomen waarom ik geen reserve kopie kon maken. De fotobibliotheek stond aan (3,5 giga). Dat is gebeurt omdat ik een email voor mijn appleid heb gewijzigd en blijkbaar de default is dat de foto's worden meegenomen in de reserve kopie. Fotobibliotheek is uitgeschakeld en nu heb ik weer een reserve kopie.
Pagina: 1