Online buurtplatform?

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:20
Voor een zaak die een hele wijk aanbelangt communiceren we momenteel via mail. Dat is niet heel erg efficiënt.

Zijn er eenvoudige platformen waar je prikbordgewijs de communicatie kan op plaatsen?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:16
Gewoon iets als wordpress? Wat heb je zelf al gevonden?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:52
Een Facebook Group?

Of een eigen forum? Neem phpbb en en draai je eigen forum. Moet je uiteraard wel zelf hosting regelen. De makkelijkste optie is om een Facebook Group te maken.

[ Voor 65% gewijzigd door oohh op 11-10-2015 09:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meest voor de hand liggende lijkt me een facebookgroep, maar dan moet je natuurlijk wel gebruik willen maken van facebook (en kan me goed voorstellen dat je dat niet wilt).

Een simpel forumpje opzetten kan dan ook altijd, phpbb of smf is erg eenvoudig te installeren.

Er even vanuitgaande dat mensen zelf ook daar moeten kunnen reageren.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals gezegd, een Facebookgroep ligt het meest voor de hand, volgens mij is dat wat de meeste wijken doen (hier wel, in ieder geval).
Ook eventueel een Whatsapp-groep voor snellere communicatie.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Met bovenstaande tips zul je wel eerst uit de voeten kunnen, maar een volgende keer zul je wel wat meer eigen inzet moeten tonen. Wat heb je zelf zoal gevonden, en waarom voldoet dat wel/niet. Op deze manier wordt het niet meer dan een opsomtopic. Slotje dus.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.