Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste medetweakers

Ik heb vandaag mijn Nexus 7 (2012) verkocht aan een medetweaker, omdat ik wil sparen voor een ipad en zo Apple's ecosysteem wil gaan gebruiken. Zover niets aan de hand met internet, zowel op kot als thuis niet. Het toestel werd volledig gereset verkocht.

De medetweaker ging hier direct mee aan de slag, en liep plots tegen een aantal problemen aan. Hieronder een overzicht van de problemen:

wifi werkt, hij kan iets opzoeken, maar geen links openen. Bij Youtube kan hij filmpjes laden en afspelen, maar het inloggen mislukt. ook krijgt hij telkens een melding (zowel bij het instellen van de tablet, als via Google Play Store) "No reliable connection", ...

Hij heeft zelf ook al gegoogled en kwam op oplossingen als het toestel te rooten en een server adres van google in een host file aan te passen, omdat de beschrijvingen overeenkomen met dit probleem.

Blijkbaar kan ook het al geroot hebben van het toestel en vervolgens het terugflashen naar het originele systeem kan deze problemen ook veroorzaken. Gek genoeg heb ik dit nooit gedaan omdat ik er de kennis niet voor hem en omdat ik bang was dat de garantie zou vervallen (tot volgende maand geldig)

Vervolgens vroeg hij of ik het toestel ooit geroot had, maar dat heb ik niet gedaan. De medetweaker heeft onder andere een andere router geprobeerd, de router en modem van de stroom afgekoppeld en dus de wifi onderbroken, de tablet hard gereset, instellingen van de router veranderd, hij is zelfs opnieuw bij mij thuis geweest, waar alles wel weer gewoon werkte.

Mijn broer en ik hebben totaal geen idee meer wat dit nog kan zijn. Hebben jullie ideeën???

Alvast bedankt!

Groetjes Sanne

P.S.: Als dit hier niet mag, waar dien ik dit dan wel te plaatsen? Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 11:50
Hij zou kunnen proberen een stock firmware te zoeken en deze te flashen en anders een full wipe? (dit was trouwens een van de eerste dingen die hij het best kon doen naast een factory reset)