Kan mijn moederbord de cooler wel houden?

Pagina: 1
Acties:

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-11 10:26
Hallo,

Ik heb de volgende vraag.
Ik ben bezig met het samenstellen van een pc, maar nu kreeg ik van een kennis te horen dat het door mij gekozen Moederbord niet sterk genoeg zou zijn voor de cooler. (Het moederbord zou kunnen kromtrekken)
Het moederbord wordt verticaal in een kast gemonteerd.
Het gaat om:

-Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

-ASRock B85M Pro4 of GA-B85M-D3H (gigabyte)

Is het overigens ook aan te raden om een moederbord en GPU van het zelfde merk te nemen?

Alvast bedankt!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

P.C_N00B schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:49:
Hallo,

Ik heb de volgende vraag.
Ik ben bezig met het samenstellen van een pc, maar nu kreeg ik van een kennis te horen dat het door mij gekozen Moederbord niet sterk genoeg zou zijn voor de cooler. (Het moederbord zou kunnen kromtrekken)
Het moederbord wordt verticaal in een kast gemonteerd.
Het gaat om:

-Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

-ASRock B85M Pro4 of GA-B85M-D3H (gigabyte)

Is het overigens ook aan te raden om een moederbord en GPU van het zelfde merk te nemen?

Alvast bedankt!
Nah, dat gaat prima.
Je krijgt er een verstevigende backplate bij, en hij is lichter dan sommige andere koelers die geen gebruik maken van een backplate. (Scythe Ninja2 bijvoorbeeld, 800-900gram met fan aan praktisch standaard plastic pushpin clips)

Kromtrekken doet het moederbord bijna altijd trouwens. Alleen de spanning van de montage trekt al hard genoeg, zelfs met de stock Intel koeler.

Merk van mobo en GPU is vrij onbelangrijk. Kan je gewoon zelf kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 10-10-2015 23:56 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 10:24
Is echt helemaal geen probleem. Die Gelid Tranquillo is een koeler met een heel goede naam. De backplates die je erbij krijgt zijn stevig en zorgen er heus voor dat het allemaal veilig bevestigd zit en niks beschadigt.

(Goeie keuzes voor moederborden trouwens! Ik heb ze toevallig ook allebei op het oog.)

[ Voor 17% gewijzigd door Chotto Toire op 11-10-2015 13:22 ]

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-11 10:26
@Chotto Toire

Al je keuze kunnen maken wat betreft de moederborden?
-Ik twijfel nog een beetje :)