Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 701875

Topicstarter
Ik ben een 23 jarige meid met weinig verstand van telefoons en zoek daarom mensen met verstand van telefoons en dit leek mij de juiste plek haha. Alvast bedankt voor de hulp:)

Ik zoek een?
Mobiele telefoon met android of windows met mogelijkheid tot het toevoegen van een sd-card. In combinatie met een abonnement dus oude telefoons zijn denk ik daarom geen optie. Mijn samsung galaxy s2 plus loopt regelmatig vast of valt zomaar uit en ook aan de 8gb geheugen heb ik te weinig, daarom zoek ik een nieuwe

Wat is je budget?
-200- 300/350 ongeveer, iets erover heen mag ook nog wel meer zijn maar 400 is echt de grens (zolang ik er ook wat voor terug krijg in het prijs verschil qua kwaliteit)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Ik wil er op kunnen internetten, genoeg apps kunnen installeren (whatsapp, lichte spelletjes, 9292, NS, foto apps van alles, ik wil lekker veel of grote apps er op kunnen zetten) en redelijk leuke foto's maken (als ik onderweg ben of een weekendje weg zonder fotocamera). Ook luister ik offline muziek met spotify premium dus kost ook wel ruimte qua gbs en ook is t fijn als het geluid wel beetje mooi is.

Eisen:
-Geen samsung omdat beide vorige samsung telefoon last hadden van uitvalproblemen
-mogelijkheid tot 4G, voordat opeens 3G verdwijnt ofzo.
-Minimaal 16 gb geheugen, uitbreidbaar
-werkgeheugen van 2 gb of meer
-Beetje goede camera en megapixels. Ik heb er nu een van 8 megapixel voor en dat is wel goed. maar ik heb geen verstand van camera's en wat belangrijk is.
-Een goede batterij, want mijn telefoon moet ik nu bijna zo 2 keer per 1,5 dag opladen als ik een spelletje speel of whatsapp.

En:
- Liefst tot 5,5 inch
-het liefst passend in de broekzak
-ik doe er een hoesje om heen met een bookcase het liefste maar als nog zou het fijn zijn als hij redelijk schokbestendig/krasbestendig is want ik laat nog wel eens dingen vallen: sleutels, afstandsbedieningen en mobiels... helaas.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben al een beetje op zoek gegaan bij coolblue naar telefoons met 16 gb:
-Motorola Moto G 4G (Gen 3) 239,99
-Wiko Ridge fab 235,-
-LG G3 341,-
- Motorola Moto X play 379,-
- Huawei p8 lite 249,-
-Huawei ascend G7 250,-
-Honor 6 plus 399,-
- Honor 7 349,-
-Honor 6 299,-

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
-Ik vind het kinderlijke uiterlijk van de interface van Honor en Honor heeft 3gb werkgeheugen wat ook wel lekker is.
-Moto G 4G (Gen 3) is voor prijs onder 250 euro en is krasbestendig, waterbestendig (handig voor als ik hem in een plas laat vallen) en heeft een lichtsensor volgens coolblue. Alleen iets minder werkgeheugen dan Honor ('maar' 2gb).
-Honor 7 heeft 20 megapixel achter en 8 voor dus dat is best wel cool vind ik, beter dan de camera van Moto G 4 G Gen3 met 13 achter en 5 voor, maar telefoon is ook wel duurder.

Welke vragen heb je hier nog over?
-Heeft iemand nog andere telefoons die misschien een goede zouden zijn voor mij? Of goede ervaringen met een bepaalde telefoon die ik heb genoemd? Welke telefoon heeft de beste batterij? Welke telefoon heeft een goed scherm voor gewoon spelletjes doen, internetten en wat whatsappen? (ik kijk af en toe youtube filmpjes maar geen hele films op mijn mobiel).

Zoals je al merkt ik ben slecht in keuzes 8)7 maken en heb weinig kennis over technische dingen dus het zou fijn zijn als jullie met jullie kennis en ervaringen mij zouden kunnen helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 701875 op 11-10-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ten eerste: Wat een voorbeeldige startpost, daar kunnen heel wat tweakers van leren _/-\o_

Je hebt al een goede selectie gemaakt. Ik zou het bij de Motorola, LG, Huawei en Honor houden. Die wiko is volgens mij een wat onbekendere toestel.
In de reviews hier op tweakers staat dat de p8 lite snel door zijn batterij heen is, dus die zou ik overslaan.

Heb je al reviews gelezen en/of bekeken? Van de Motorola is volgens mij wel een videoreview hier op tweakers. Krijg je gelijk been beeld van zaken als het scherm, de camera en de grootte van het toestel.

Ik weet niet of je per se bij coolblue wil bestellen, maar voor de laagste prijzen kun je het beste terecht in de pricewatch.

Overigens heeft elk toestel een lichtsensor en zegt het aantal megapixels vrij weinig over de kwaliteit van de camera. Dus: check de reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje haha.

En dank je voor het meedenken.
Ik heb al review gelezen op coolblue vooral en ook naar video reviews van coolblue en all about phones youtube kanaal. Geeft een betete indruk dan alleen foto's die meestal gephotoshopt zijn. Maar als nog blijft de keuze moeilijk haha.
Ik hoef niet per se bij coolblue mobiel te kopen maar ik wil een mobiel met een abonnement kopen en dat kan via coolblue (in combinatie van verschillende providers). Vandaar dat ik daar nu ook aan het kijken ben, dan kan ik ook gelijk kijken hoe duur een abonnement bij de telefoon is. En ze hebben wat nieuwere merken als honor wiko en zte (voor mij nieuw iniedergeval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Je kan ook nog even naar de moto x 2014 of de Sony m4 aqua kijken.

De Motorola x play heeft in ieder geval een flinke accu, dus de batterij duur zal daarvan goed zijn.

De lg g3 is ook een heel goed toestel. Ook een behoorlijke accu.

Ik zou voor de lg of een van de motorola's gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje voor je reactie.

Alleen de interface van Motorola vind ik niet zo heel.mooi. Zoals t icoontje van het bellen. Maar ik.weet.niet hoezeer je dat kan veranderen, zulke dingen?
Daarom heb ik lichte voorkeur voor LG (vind ik wat mooier daarin) en Honor (vanwegr juist het kinderlijke aan de interface). Al vind ik de buitenkant van moto g 4g gen3 wel mooi, zon lekkeee stevige achterkant van het toestel als mijn samsung galaxy ace vroeger.

LG G3 las ik ook als min punten bij verschillende reviews (door klanten) dat de telefoon redelijj warm wordt. Weet niet of hier dezelfde ervaringen zijn?