Ik kom er even niet meer uit hoe ik onderstaande nu het beste aan kan sluiten.
Situatie nu:
- internetprovider Ziggo
- Ubee 3200 modem in bridged modus
- Asus AC-66U Wifi-router
- ik bel nu met Ziggo maar dat is nogal duur.
- ik heb te weinig UTP poorten (2x NAS, 1x mediastreamer (video), 1x mediastreamer (audio), 1x printer, 1x VOIP oplossing)
Nu heb ik een Zyxel P2812HNU-F1 geregeld waar ik alleen het VOIP deel van wil gebruiken.
Vraag 1: is dit slim?
Ik wil een switch kopen. Ik weet alleen niet of het in mijn geval slim is om een managed switch te kopen.
Vraag 2: wat kan ik het beste kopen (ik denk aan een 8-poorts switch).
Vraag 3: hoe sluit ik dit allemaal nou het beste aan?
Ubee <---> nieuwe switch en daarop al het vast spul, de AC66U en de Zyxel P2812HNU-F1? Of...?
En dan de reguliere poorten of de WAN poorten?
NB: alle kabels naar de NAS en de mediaspelers liggen er al en de printer staat bij de netwerkapparatuur (in de meterkast).
Situatie nu:
- internetprovider Ziggo
- Ubee 3200 modem in bridged modus
- Asus AC-66U Wifi-router
- ik bel nu met Ziggo maar dat is nogal duur.
- ik heb te weinig UTP poorten (2x NAS, 1x mediastreamer (video), 1x mediastreamer (audio), 1x printer, 1x VOIP oplossing)
Nu heb ik een Zyxel P2812HNU-F1 geregeld waar ik alleen het VOIP deel van wil gebruiken.
Vraag 1: is dit slim?
Ik wil een switch kopen. Ik weet alleen niet of het in mijn geval slim is om een managed switch te kopen.
Vraag 2: wat kan ik het beste kopen (ik denk aan een 8-poorts switch).
Vraag 3: hoe sluit ik dit allemaal nou het beste aan?
Ubee <---> nieuwe switch en daarop al het vast spul, de AC66U en de Zyxel P2812HNU-F1? Of...?
En dan de reguliere poorten of de WAN poorten?
NB: alle kabels naar de NAS en de mediaspelers liggen er al en de printer staat bij de netwerkapparatuur (in de meterkast).
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)