Aanschaf nieuwe grafische kaart, hulp voor een n00b?

Pagina: 1
Acties:

• chippedwood
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Ik zoek een?
Grafische kaart, AMD of Geforce

Wat is je budget?
+- 240 euro

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Huidige systeem is heeft o.a

CPU: AMD 6100 Six-core
16 GB RAM
1TB HDD + 240 GB SSD
Asus Sabertooth 990 FX Moederbord
en een Radeon 6800 Kaart

Ik wil om o.a fallout 4 enz te spelen iets hebben van ongeveer 2/4 RAM, wat zouden jullie aanraden wat op mijn moederbord past enz? Het lijkt misschien alsof ik geen n00b ben maar heb al deze hardware info uit de systeem info gekopieerd en weet er echt de ballen niet van.. :/

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
We gaan hier op GoT wel uit van enige zelfondernomen actie...

Je had bijvoorbeeld in de prijsvergelijker al kunnen vinden met jouw budget:
pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G
of
pricewatch: MSI R9 380 Gaming 4GB.

De 380 kaart presteert wat beter, maar wordt ook warmer en slurpt meer stroom. Bijkomend voordeel is wel de 4GB VRAM.
De GTX960 daarentegen presteert iets minder, maar blijft wel stiller en verbruikt minder. Hierbij krijg je ook de mogelijkheid om GeForce Experience (Shadowplay) te gebruiken, erg handig!

Informaticus of vakkundig Googler?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02 12:14
AMD heeft voor streaming ook een programma die hetzelfde doet als shadowplay, maar dan minder bekend.

Maar om terug te komen op relevante info: Gezien je CPU zou ik niet meer dan een r7 370 of een GTX 960 in het systeem stoppen. Bij meer gaat je cpu toch wel de grootste bottleneck zijn.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Ik zou willen adviseren dat je nog even doorspaart en dan het volgende koopt;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,50€ 178,50
1ASRock B85M Pro4€ 61,95€ 61,95
1Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro€ 228,95€ 228,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 469,40

Uit je huidige systeem neem je dan het geheugen, de SSD en HDD mee.

Overigens is het wel even verstandig als je het merk, model en wattage van je voeding post. Een slechte voeding kan je systeem met gemak slopen, en dat zou zonde zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-02 17:57
Ik zou mooi een R9 380 of GTX 960 kopen en daarna kijken of een CPU upgrade direct nodig is (of lekker hard overclocken >:)). Ik heb zelf ook een FX6100, en de enige game die ik speel waarbij hij echt bottleneckt is ArmA 3 8)7

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-02 09:25
Wat hierboven staat :)

Ondanks de leeftijd van de FX-6100 is het een cpu die nog best kan meekomen zolang je niet te veeleisend wordt, icm met een de genoemde videokaarten zal je absoluut nog leuk kunnen gamen zeker gezien je tot nu toe met een HD68xx draaide zal het verschil absoluut zeer positief uitvallen. Je zal met die videokaarten uiteindelijk met een betere cpu nog wel betere prestaties kunnen halen, maar als voorlopige upgrade van alleen de videokaarten zal je er zeer zeker flink op vooruit gaan.

Daarna kan je altijd nog sparen voor een upgrade van cpu en moederbord, maar noodzakelijk is het dus nog niet.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:46

Esumontere

Floep, banaan.

NitroX infinity schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:24:
Ik zou willen adviseren dat je nog even doorspaart en dan het volgende koopt;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,50€ 178,50
1ASRock B85M Pro4€ 61,95€ 61,95
1Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro€ 228,95€ 228,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 469,40

Uit je huidige systeem neem je dan het geheugen, de SSD en HDD mee.

Overigens is het wel even verstandig als je het merk, model en wattage van je voeding post. Een slechte voeding kan je systeem met gemak slopen, en dat zou zonde zijn.
Dikke onzin, de FX6100 kan nog prima mee.

Het is inderdaad wel nuttig om even te posten welke voeding je hebt?

• chippedwood
Wow! bedankt voor alle snelle reacties :) hoe ik het nu dus ongeveer hoor kom ik met alleen een grafische kaart al een hoop verder (ik hoef niks op ultra te spelen, ben al lang blij met medium vloeiend spelen..)

Ik heb een foto gemaakt van de voeding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NJsqcVU.jpg

Gaaf om te zien dat dit forum zo actief is, much appreciated!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02 12:14
Wat ik 123 over je voeding kan vinden toont mij dat het in ieder geval geen rampvoeding is, dus ik zou die nog gebruiken. Je hebt een pci-e 6 pins en 1 pci-e 8 pins aansluiting, dus de meeste gpu's ga je hier wel mee kunnen voeden.

• chippedwood
goed nieuws!!
Pagina: 1