Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 23:07
Hallo,

Ik heb een Samsung SH-S223B dvd-speler die sinds anderhalve maand zichzelf elke keer opent.
Ik ben aan het zoeken geweest op het www en daar lees ik dat het een virus zou kunnen zijn. Nu had ik eerst AVG. Die kon niets vinden. Daarna Avast geprobeerd: ook niets. Malwarebytes... Ook niets.

Dan maar hardware matig bezig geweest: Sata eruit, spanning eraf. In apparaatbeheer de dvd-speler verwijderd. Opnieuw geïnstalleerd, officiële drivers van Samsung geïnstalleerd...

Helaas, nog steeds hetzelfde.

Mijn systeem: gallery: BvZwolle

Wie heeft er een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Opstarten vanaf een livecd van ubuntu, is het nu weg? Ja, dan ligt het aan windows/virus.spyware.
Kan natuurlijk ook gewoon software zijn, verwijder eens de laatst geinstalleerde software.

Of dvd speler uitwisselen, om te testen of het aan je hardware ligt.

[ Voor 21% gewijzigd door jan99999 op 11-10-2015 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Kan ook een mechanisch defect zijn natuurlijk, een sensor die denkt dat er iets verkeerd in de la ligt, sommige spelers gaan dan automatisch weer open.

Deze drive heeft een sensor. Als deze sensor kapot is, of er zit stof op/in (volgens mij een fotocel maar kan ook mechanisch zijn), dan gaat de la automatisch weer open.

[ Voor 36% gewijzigd door Wim-Bart op 11-10-2015 06:52 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:19
Start eens in de bios. Gaat hij daar al open dan gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Het kan ook zijn dat een programma steeds verwijst naar de letter van je DVD drive. Zoek eens op in het register op de schijfletter van je DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
jimh307 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:43:
Het kan ook zijn dat een programma steeds verwijst naar de letter van je DVD drive. Zoek eens op in het register op de schijfletter van je DVD.
Hoe kan ik dat bekijken? Ben een registernoob... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:35
.Maarten schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:33:
Start eens in de bios. Gaat hij daar al open dan gewoon vervangen.
Als je nu gewoon dit doet ben je in 1 keer klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
MEN-O schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:39:
[...]

Als je nu gewoon dit doet ben je in 1 keer klaar..
Top! Terwijl jij dit intypte, was ik er mee bezig: in het BIOS gaat hij ook open... Dus ik begrijp dat hij kadoek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:35
Helaas wel, wel vreemd dat het ineens gebeurt, misschien dat je iets hoort rammelen oid als je em er eenmaal uit hebt.

Overigens nadat m'n DVD speler de geest gaf, niet meer de moeite genomen om een nieuwe te kopen, de meeste software installeer je toch niet meer van DVD (zo niet alle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
MEN-O schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:54:
Helaas wel, wel vreemd dat het ineens gebeurt, misschien dat je iets hoort rammelen oid als je em er eenmaal uit hebt.

Overigens nadat m'n DVD speler de geest gaf, niet meer de moeite genomen om een nieuwe te kopen, de meeste software installeer je toch niet meer van DVD (zo niet alle)
Ik brand nog regelmatig materiaal op DVD en cd, dus maar een nieuwe besteld: pricewatch: Asus DRW-24F1ST Zwart.

Bedankt voor de hulp en slotje!
Pagina: 1