Beste mensen,
Mijn huidige systeem is nodig aan vervanging toe. (i5-2500, Radeon 5800 HD, Gigabyte PH67-UD3-B3). Na vele keren een OEM systeem (dell) te hebben gekocht, wil ik voor het eerst zelf een systeem bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er games mee spelen, op dit moment voornamelijk GTA V, Counterstrike GO, League of Legends, Diablo 3. Met een nieuw systeem wil ik wel zeker 5 jaar verder games op hoge kwaliteit spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1600 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een muis, toetsenbord, headset en één monitor neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basis onderdelen, en ik wil nog een monitor kopen. Ik wil ook mee doen met de dual monitor setup hype, wat inhoud dan mijn huidige Samsung SyncMaster T220 wordt gedegradeerd tot een secundaire monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een 144 hz BenQ monitor omdat ik daar om me heen veel positieve verhalen over heb gehoord en ik nogal gevoelig ben voor hun product placement / reclame
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een mooie compacte kast. Een normaal niveau van geluid is gewenst. Verder geen specifieke eisen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies over het systeem dat ik heb samengesteld aan de hand van de best buy guide en reviews.
Zijn er betere componenten waar ik meer voor m’n geld kan krijgen?
Zijn er compatibiliteit problemen?
Is dit systeem te bouwen aan de hand van een goede youtube bouw guide door iemand met middelmatige hardware kennis?
Dank voor je tijd / hulp / kennis / meedenken / advies,
Jochem
Mijn huidige systeem is nodig aan vervanging toe. (i5-2500, Radeon 5800 HD, Gigabyte PH67-UD3-B3). Na vele keren een OEM systeem (dell) te hebben gekocht, wil ik voor het eerst zelf een systeem bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er games mee spelen, op dit moment voornamelijk GTA V, Counterstrike GO, League of Legends, Diablo 3. Met een nieuw systeem wil ik wel zeker 5 jaar verder games op hoge kwaliteit spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 1600 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een muis, toetsenbord, headset en één monitor neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basis onderdelen, en ik wil nog een monitor kopen. Ik wil ook mee doen met de dual monitor setup hype, wat inhoud dan mijn huidige Samsung SyncMaster T220 wordt gedegradeerd tot een secundaire monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een 144 hz BenQ monitor omdat ik daar om me heen veel positieve verhalen over heb gehoord en ik nogal gevoelig ben voor hun product placement / reclame
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een mooie compacte kast. Een normaal niveau van geluid is gewenst. Verder geen specifieke eisen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies over het systeem dat ik heb samengesteld aan de hand van de best buy guide en reviews.
Zijn er betere componenten waar ik meer voor m’n geld kan krijgen?
Zijn er compatibiliteit problemen?
Is dit systeem te bouwen aan de hand van een goede youtube bouw guide door iemand met middelmatige hardware kennis?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 265,49 | € 265,49 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 347,- | € 347,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw | € 63,- | € 63,- |
| 1 | BenQ XL2430T Zwart | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2K4G4D240FSA | € 61,65 | € 61,65 |
| 1 | Asus SDRW-08D2S-U Zwart | € 23,- | € 23,- |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 83,95 | € 83,95 |