Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies kleine laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Mijn huidige Asus laptop moet helaas terug naar de fabrikant voor reparatie. Nu wilde ik al een tijdje een kleinere laptop om mee te nemen naar school zodat ik niet iedere dag die zware Asus mee hoefte te slepen. Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer...

Wat ga je met je laptop doen?
Naast een beetje surfen en mailen moet hij ook Adobe Photoshop aankunnen

Wat is je budget?
Een echt budget heb ik niet, het liefste onder de 400 omdat het een laptop voor erbij is. Ik ben alleen bang dat dat niet haalbaar is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet vaak mee naar school. Vandaar dat ik er het liefste een heb van onder de 15.6 inch (hoe kleiner hoe beter)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zolang het naar behoren werkt en de prijs/kwaliteit verhouding goed is zal het merk me een worst wezen ;) . Het hoeft geen geweldige laptop te zijn, zolang hij photoshop maar een beetje soepel draait O-)

Zelf heb ik er helaas de ballen verstand van, maar pricewatch: Lenovo IdeaPad S21e-20 is zoiets misschien een mogelijkheid?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 20:58 ]

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Zelf moet ik ook nog steeds een knoop hakken over een klein laptopje voor in het OV. Veel verder als het teksten kloppen en browsen wil ik met een dergelijk apparaat niet gaan. De Lenovo die je aangeeft heeft deel uitgemaakt van een Tweakers test van vier laptops, waaruit ze niet als hoogvlieger uit kwam. Mechanisch zat ze niet zo stevig in elkaar.Een beter alternatief zou zijn: pricewatch: Asus EeeBook F205TA-BING-FD018BS, alleen de verschillende versies die in de Pricewatch staan geven geen actuele prijzen meer.

Waar ikzelf mijn zinnen op heb gezet is de nieuws: Asus brengt Transformer Flip TP200 voor 329 euro uit. Dit ding is eigenlijk geen laptop, maar een convertible, een tablet met een toetsenbord dock. Het scherm van dit laptopje is wat helderder, en de behuizing is mooi stevig.

Maar voordat je voor iets dergelijks kiest: deze klasse laptopjes ademen mobiel. Ze zijn klein en compact, met weinig opslaggeheugen en werkgeheugen. Voldoende voor browsen en een beetje office, met een vette knipoog maar cloudgebruik en een huur office (office 365) Naar mening echter te beperkt voor iets als Photoshop. Is Photoshop iets wat je ook mobiel (school) moet doen? Je hebt het zelf ook al over een laptop voor erbij. Deze laptops zie ik zelf ook als een tweede laptop naast een andere laptop. Als die Asus uit de reparatie terug komt, kan je daarop blijven Photoshoppen? Zo kan je de besproken kleine aanwinst uitsluitend voor mobiel gebruik, teksten en browsen inzetten.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is een beetje dat ik zelf echt de komende x aantal weken photoshop nodig heb voor school. Vandaar dat ik graag wil dat ik die wat kleinere laptop daar eventueel voor zou kunnen gebruiken. Zodra de Asus weer naar behoren werkt is het de bedoeling dat ik die kleine gewoon ga gebruiken om een beetje te browsen etc.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik weet niet hoe zwaar het Photoshop werk is, maar kleinere projecten zijn goed te doen met een beetje geduld op low end processors. Ik kon me aardig goed redden op mijn Surface 3 en die had maar een Intel Atom processor.

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:44

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Voor tijdelijk kan ik mij nog wel voorstellen dat je met zo'n kleintje in ieder geval kan blijven fladderen. Na de reparatie heb je mooi ene tweede laptop. De configuratie van de besproken laptopjes is zeker niet beter dan die van de Surface 3, die bijna 2 keer duurder is dan de besproken apparaten. Opslagcapaciteit van 64/128 GB tegenover 32 GB voor de besproken laptopjes. Ook is de processor van de Surface 3 nog iets krachtiger dan de Atoms en Celerons van deze budget laptopjes.

Voor Photoshop is een IPS scherm wel prettig (helderder). Die TP200 heeft dat, de Asus F205 niet. De Asus is door het TN scherm en de Atom processor wel weer een stukje zuiniger, Een TN scherm is vaak wat minder helder, en heeft minder goede kijkhoeken. Als je moet Photoshoppen zou een IPS scherm mijn voorkeur hebben.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Frietsaus
  • Niet online
IPS is ook een ruim begrip hoor, low end IPS panels zijn niet veel beter dan de betere TN panels om maar wat te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is tot nu toe nog niet veel bijzonders, heb binnenkort wel de deadline van een wat grotere opdracht, maar ik hoop dat ik die nog even met mijn Asus kan afmaken (hij doet het nog wel, alleen niet zo heel geweldig meer) Die surface tablets lijken me wel wat, heb alleen niet dat geld voor een "bijlaptop" over ;)
Bedankt voor jullie hulp in ieder geval, het heeft me weer een stuk wijzer gemaakt.

• Frietsaus
  • Niet online
Nou ja, uiteindelijke conclusie: Photoshop start op, alles zal werken maar het zal allemaal wat trager zijn. Voor noodgevallen is een dergelijk apparaat bruikbaar, maar uiteindelijk zal je terug willen gaan naar je Asus.
Pagina: 1