Toon posts:

FPS dropt bij gebruik van Xbox One Controller?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik heb een beetje last van het volgende: wanneer ik een spel speel en dan met mijn controller wil spelen, heb ik last van een heel zware, onspeelbare FPS drop. Telkens wanneer ik een knop van de controller indruk of de joystick beweeg dropt alles zo laag dat het spel gewoonweg niet meer speelbaar is!

Weten jullie hier wat op? Google levert me ook geen raad..

Specs:
Windows 10 Pro
i7-6700K
16GB RAM (Corsair Vengeance)
500GB SSD (Samsung)
MSI GTX 970
Wireless Limited Edition Advance Warfare Xbox One Controller (uiteraard gebruikmakend van een usb-kabeltje)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:41

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Heb je de controller al eens verwijderd (in apparaatbeheer) en opnieuw laten installeren?

Edit: En is de firmware van je moederbord up to date?

[ Voor 24% gewijzigd door Meelobee op 10-10-2015 21:04 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, nog niet, dat zal ik eens doen. Ook misschien nuttig om er bij te vermelden dat de driver een apart bestand is en niet uit zichzelf wordt gedownload via apparaatbeheer/Windows Update.

En ik heb hem enkele weken geüpdate, maar er is blijkbaar al een nieuwe versie verschenen; die zal ik morgenavond of maandagavond wel updaten dan!

Bedankt voor je hulp! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Kill XboxStat.exe eens en kijk of het dan nog gebeurt. XboxStat is onderdeel van de driver, maar niet nodig om gebruik te maken van de controller.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even nog snel de BIOS update gedaan, de driver volledig verwijderd (zowel in Programma's en onderdelen als in Apparaatbeheer), ik heb dan Apparaatbeheer gerefreshed en hij stond er meteen terug in, dus ik neem aan dat hij zichzelf terug geïnstalleerd heeft dan.
D4NG3R schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:33:
Kill XboxStat.exe eens en kijk of het dan nog gebeurt. XboxStat is onderdeel van de driver, maar niet nodig om gebruik te maken van de controller.
Bedankt voor je reactie! Zodra ik dit probleem nog eens voor heb zal ik dit proberen en laat ik iets weten. Het kan ook zijn dat het probleem ondertussen al wel opgelost is dankzij Meelobee, wie weet, hopelijk :D

Ik zal dit morgenavond of maandagavond wel testen en dan houd ik jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuseer dat ik zo laat antwoord, maar ik heb het gisterenavond pas kunnen testen.

Het probleem is jammer nogsteeds niet opgelost.. :(

Nog tips?
Pagina: 1