Gaming headset - welke?!

Pagina: 1
Acties:

• Rens_E
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07-2021
Goede dag Tweakers!

Ik zoek al een tijdje een gaming headset. Heb de Vraag & Aanbod sectie al 1.001 keer bekeken, maar er is zo veel keuze! Ik weet niet welke headset ik aan moet schaffen, dus dacht ik: "Waarom rijd ik niet even naar een winkel om wat headsets uit te testen?" Na, door een hoop omleidingen, anderhalf uur rijden kwamen we eindelijk bij de Mediamarkt aan, konden we alleen wat Trittons testen... :F :X |:(
vandaar dat ik nu dit topic wil openen.

Wat zoek ik?
Ik zoek dus een gaming headset, zo simpel is het. Voornamelijk speel ik Battlefield 4, maar af en toe speel ik ook Metal Gear Solid, Witcher 3 and so on.

Natuurlijk zou ik het ook fijn vinden als de headset fatsoenlijk klinkt bij het beluisteren van muziek (ik luister van alles, van jazz tot pop tot metal tot funk tot punk tot rock etc). Momenteel gebruik ik Apple's Earpods, dus alles wat beter klinkt is wat dat betreft een verbetering :P.

Comfort is best belangrijk. Zoals mede gamers weten, kunnen sommige game sessies best wel even duren, en omdat ik een bril draag is het belangrijk dat de headset comfortabel is en mijn oren niet in mijn hoofd drukt.

Een Microfoon van minstens redelijke kwaliteit is ook een must.

Wat is mijn budget?
Ga uit van een kleine 100€. Eventueel wil ik wachten tot ik de headset op V&A of Marktplaats o.i.d. tegen kom.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al gekeken naar de Steelseries Siberia lijn die me is aangeraden door een vriend, maar wat mij betreft mag het elk merk zijn.

Bedankt voor het lezen van mijn vraag en super bedankt voor jullie suggesties!

De keuze is gemaakt. Bedankt iedereen!

Beste Tweakers,

Ik weet niet of er nog mensen zijn die dit topic lezen of wat dan ook, maar ik wilde dit bericht toch plaatsen zodat mensen die nog naar een headset zoeken mijn eerstehands-ervaring kunnen horen.

Steelseries Siberia Elite Prism
Laten we beginnen bij de duurste headset: De Steelseries Siberia Elite Prism,
Een headset met alles er op en er aan; lichtjes en ongelofelijk goede software. De Prisms klinken fantastisch al had ik het ongeluk dat er een exemplaar met een kapotte sound-card ben gestuurd waardoor de Prisms een stuk zachter klonken dan gewenst. Het geluid bij games is veruit het beste van alle geteste headsets en de presets in de software zijn fantastisch. Volgens mijn vrienden in TS klinkt de mic erg goed, al klinkt mijn stem wat aan de hoge kant.

Er hangt dan wel een aardig prijskaartje aan...

Voor de brildragers onder ons: ze zijn niet comfortabel. Hoe graag ik het ook zou willen, na een half uur tot een uur gamen begon het pijn te doen aan mijn oren en hoofd en dan houdt het al snel op.

Steelseries Elite V3
Het eerste wat mij opviel is de "feel" van de headset. Hij is gemaakt van plastic en dat kan je voelen. Hij voelt erg goedkoop aan. Hij zat wat mij betreft niet erg lekker, wat wederom een dealbreaker was. Het geluid is oké, maar straalt wat mij betreft nergens in uit. Wederom klinkt de mic goed, maar klinkt mijn stem wat hoog.

Logitech G35
De software is wel grappig, zo kan je je stem "morphen" naar bijvoorbeeld "Space Squirrel". Niet echt zinvol, maar wel grappig. Mij zat hij redelijk comfortabel, maar wederom had ik een defect exemplaar bemachtigd; explosies in games als Battlefield 4 klinken "kapot", een krakend geluid, zo hoort het gewoon niet. Ik heb deze dan ook het minst getest en heb er dus het minst ervaring mee.

HyperX Cloud II
Wat mij betreft de winnaar, de HyperX. De earcups die er standaard opzitten zaten mij niet zo lekker en mijn oren werden al snel erg warm en rood. De earcups die er los in de doos bijzitten zaten mij veel beter. Ik kan uren met de headset op zitten om te gamen, YouTube te kijken of muziek te luisteren zonder door te hebben dat ik überhaupt iets op mijn oren heb zitten. Het enige wat voelbaar is/wordt is de headband, maar daar ben ik al aan gewend.

Muziek klinkt erg goed (hiervoor gebruikte ik Apple Earbuds, dus mijn definitie van erg goed vertaald is waarschijnlijk redelijk goed) voor een gaming headset. Het zijn geen headphones voor audiophiles, maar dat kan je ook niet verwachten voor deze prijs. Bij een hoop liedjes klinkt de 7.1 surround erg goed, in tegenstelling tot de andere headsets in Surround modus, het boost de trebble een beetje en maakt de soundstage wat groter.

Ik moet toegeven dat de Surround weinig voorstelt tijdens het gamen, maar dat was ik toch al gewend en ik ben geen echte competitieve gamer die het per se nodig heeft.

De mic klinkt goed, vinden mijn vrienden in TS. Het is niet de beste mic van de headsets, maar hij heeft wel de meest accurate weergave van mijn stem.

Hopelijk kan ik iemand nog helpen met mijn meningen en hopelijk tot ziens op Tweakers.

Nogmaals ontzettend bedankt iedereen!

P.S.
Heb je een vraag, stel me die gerust via een pm, ik help je graag!

[ Voor 49% gewijzigd door Rens_E op 03-11-2015 15:08 ]

Verwijderd

Zelf heb ik geen ervaring met de duurdere headsets, maar voor mij werkt de pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset prima. Ik had kort geleden ook een bril (nu lenzen), maar de headset zat wel prima voor zo'n 2 tot 2 en een half uur. Daarna begon je een beetje druk te voelen op je hoofd van je brillenstangen.

De microfoon is, volgens mijn vrienden, prima tijdens een skypesessie bij het gamen. Ook de geluidsweergave is prima, al ligt de nadruk misschien wel wat meer op de bass dan op de hogere tonen.

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:13
Deze steelseries ben ik heel erg tevreden over, zit goed op je hoofd gaat niet pijn doen, goed laag midden en hoog. Microfoon klinkt ook kraakhelder. Ik ben zelf een brildrager en totaal geen last van deze headset, zit niet te strak en niet te los.

[ Voor 17% gewijzigd door Mizojojo op 10-10-2015 22:38 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
De hyper X is een goede headset, maar die kan ik je helaas ook meteen afraden aangezien die erg strak op je hoofd zit: rampzalig dus voor brildragende mensen.

Turtlebeach headsets worden ook vaak aangeraden. Miscshien ook het overwegen waard.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:11
De Logitech g430 is ook een goeie

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:31:
Zelf heb ik geen ervaring met de duurdere headsets, maar voor mij werkt de pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset prima. Ik had kort geleden ook een bril (nu lenzen), maar de headset zat wel prima voor zo'n 2 tot 2 en een half uur. Daarna begon je een beetje druk te voelen op je hoofd van je brillenstangen.

De microfoon is, volgens mijn vrienden, prima tijdens een skypesessie bij het gamen. Ook de geluidsweergave is prima, al ligt de nadruk misschien wel wat meer op de bass dan op de hogere tonen.
Hou op man, drama ding. Letterlijk die valt na enkele maanden uit elkaar met bagger geluid. Heel vroeger deze ook gehad, en dat is gewoon niet wat je moet hebben.

Prima headsets voor dit budget :
pricewatch: Logitech G35 Gaming Headset
pricewatch: Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset
pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart
pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Gun metal
pricewatch: Steelseries Siberia V2 Zwart

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:11

D4NG3R

kiwi

:)

rolandos582 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:17:
[...]

Hou op man, drama ding. Letterlijk die valt na enkele maanden uit elkaar met bagger geluid. Heel vroeger deze ook gehad, en dat is gewoon niet wat je moet hebben.
Bij dat bedrag krijg je erg veel headset voor je geld. De mic is van prima kwaliteit en de audio kan er voor de meeste games ook gewoon mee door.

De TS heeft echter een veel groter budget, dus waarom de Fatal1ty überhaupt word aangehaald is mij een raadsel.
Over uit elkaar vallend met baggergeluid gesproken.. Buiten het feit om dat 5.1 en 7.1 audio fysiek niet mogelijk zijn in een headset (maar dit wel gesimuleerd kan worden) wil je voor games liever een fatsoenlijke stereo headset halen.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 11-10-2015 00:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Rens_E
rolandos582 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:17:
[...]

Prima headsets voor dit budget :
pricewatch: Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset
pricewatch: Kingston HyperX Cloud Zwart
pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Gun metal
pricewatch: Steelseries Siberia V2 Zwart
Bedankt voor je suggesties! Het lastige van jouw suggesties is dat ik nu nog steeds aardig wat keuze heb... Nou weet ik nog niet welke ik moet kiezen :P
Welke van de bovenstaande headsets zijn naar jouw mening het beste en waarom?

Alvast bedankt :)

• rolandos582
Rens_E schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:24:
[...]

Bedankt voor je suggesties! Het lastige van jouw suggesties is dat ik nu nog steeds aardig wat keuze heb... Nou weet ik nog niet welke ik moet kiezen :P
Welke van de bovenstaande headsets zijn naar jouw mening het beste en waarom?

Top ding, jarenlang gebruikt en helaas na 3.5 jaar goede dienst gebroken :( Toen overgestapt op een hoger segment. 95 reviews en 5 sterren zegt genoeg lijkt me.

Alleen hoor ik ook goede verhalen over de hyper x usb of normaal.
Iedereen maakt een keuze voor eigen headset en eigen voorkeuren.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De G35 ben ik zelf ook erg over te spreken qua audiokwaliteit, het enige wat ik zelf niet prettig vind is dat de knoppen op de headset zitten ipv op de kabel zoals je bij veel headsets ziet.

Ik gebruik zelf de Fatal1ty omdat ik op het moment van aankoop even snel wat moest hebben en de lokale electronicaboer er toevallig eentje had. Daarnaast een losse headset voor films/series/muziek. Als jij gewoon zoekt naar 1 headset voor beide doeleinden dan zou ik goed opletten dat de bass niet te veel word geboost. Daar doen de meeste gamingheadsets aan namelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 11-10-2015 00:47 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:22

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Werkt de G35 ook op de PS4?

• Rens_E
Over plaatselijke electronicaboer gesproken... Is er tegenwoordig nog een winkel regio 's-Hertogenbosch waar ik wat headsets kan testen? Ik vind het super moeilijk om te kiezen omdat ik pas 16 jaar ben en +- 100€ voor mij veel geld is... Ik wil niet iets kopen, en er dan thuis achter komen dat het niet lekker zit of dat het geluid bagger is etc.

@D4NG3R @IedereenDieDenktHetAntwoordTeWeten (:P), denk/weet jij of de Logitech G35, Steelseries Siberia lijn en HyperX Cloud II last hebben van de door jou besproken te veel gebooste bass? Ik denk dat ik tussen een van die drie moet kiezen.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Rens_E schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:03:
Over plaatselijke electronicaboer gesproken... Is er tegenwoordig nog een winkel regio 's-Hertogenbosch waar ik wat headsets kan testen? Ik vind het super moeilijk om te kiezen omdat ik pas 16 jaar ben en +- 100€ voor mij veel geld is... Ik wil niet iets kopen, en er dan thuis achter komen dat het niet lekker zit of dat het geluid bagger is etc.

@D4NG3R @IedereenDieDenktHetAntwoordTeWeten (:P), denk/weet jij of de Logitech G35, Steelseries Siberia lijn en HyperX Cloud II last hebben van de door jou besproken te veel gebooste bass? Ik denk dat ik tussen een van die drie moet kiezen.
Hyper X schijnt een neutrale geluidsweergave te hebben. Bas is aanwezig als de muziek erom vraagt, maar niet overdreven aanwezig. Toch vind ik het vreemd dat mijn advies tov cloud en brildragen niet opgevolgd wordt: Momenteel heb ik deze headset op met bril en kan het alleen maar afraden. (normaal draag ik lenzen, maar de laatste paar uur van de dag niet meer)

• Rens_E
Ardjee schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:06:
[...]

Hyper X schijnt een neutrale geluidsweergave te hebben. Bas is aanwezig als de muziek erom vraagt, maar niet overdreven aanwezig. Toch vind ik het vreemd dat mijn advies tov cloud en brildragen niet opgevolgd wordt: Momenteel heb ik deze headset op met bril en kan het alleen maar afraden. (normaal draag ik lenzen, maar de laatste paar uur van de dag niet meer)
Ik heb zeker wel naar je advies geluisterd! Ik heb ook op YouTube een aantal reviews gekeken, en daar zegt men dat de headset juist erg licht is en als een "wolkje" om je oren voelt. Wederom een reden voor mij om ze een keer uit te willen proberen...

• rolandos582
Ardjee schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:06:
[...]

Headsets zijn per persoon verschillend, wat de een fijn vind, vind de ander vervelend. Testen gaat dit tegen. Maar de G35 is in mijn ogen gewoon geen miskoop. Jaren gebruikt, en nooit geen spijt van gehad.
Hmm, heb het wel eens geprobeerd maar de genoemde headsets zijn eigenlijk alleen geschikt voor PC.
Rens_E schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:03:

Gewoon bestellen bij een winkel als Coolblue, test hem en bevalt hij niet. Stuur hem terug in dezelfde doos en binnen 3 werkdagen heb je je geld terug. Of je moet geluk hebben dat een zaak als MediaMarkt ze heeft. De G35 hebben ze vaak wel.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

rolandos582 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:37:Of je moet geluk hebben dat een zaak als MediaMarkt ze heeft. De G35 hebben ze vaak wel.
Nouwja, geluk? De MM is relatief duur en is qua voorwaarden natuurlijk minder/niet voordelig als de headset na een paar uurtjes gebruik toch niet echt wat blijkt te zijn.

• Rens_E
Bij de Mediamarkt ben ik dus geweest. Conclusie: Tritton betaalt Mediamarkt om hun producten door de consument te laten testen en andere merken doen dat niet. Wellicht betaalt Tritton ook om Mediamarkt de andere merken in de dozen te laten. Helaas is dat dus geen optie.

Zou ik bij Coolblue bij wijze van spreken 3 headsets kunnen kopen en ze eventueel allemaal terug kunnen sturen mochten ze niet bevallen? Iets dergelijks heb ik bij de Mediamarkt geprobeerd met 2 headsets, maar daar werd ik verteld dat het zogenaamde hygiene producenten (o.i.d.) zijn waardoor je ze niet terug kan brengen (omdat de winkel ze dan niet terug in het schap kan zetten voor de verkoop)...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Rens_E schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:43:
Zou ik bij Coolblue bij wijze van spreken 3 headsets kunnen kopen en ze eventueel allemaal terug kunnen sturen mochten ze niet bevallen? Iets dergelijks heb ik bij de Mediamarkt geprobeerd met 2 headsets, maar daar werd ik verteld dat het zogenaamde hygiene producenten (o.i.d.) zijn waardoor je ze niet terug kan brengen (omdat de winkel ze dan niet terug in het schap kan zetten voor de verkoop)...
Hygiëne producten? Laat me niet lachen. Maar ik kan wel snappen dat ze dit liever niet doen.

Nee als je online besteld heb je dit probleem niet, headsets vallen gewoon onder elektronica.

• rolandos582
D4NG3R schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:42:
[...]

Nouwja, geluk? De MM is relatief duur en is qua voorwaarden natuurlijk minder/niet voordelig als de headset na een paar uurtjes gebruik toch niet echt wat blijkt te zijn.
Je hoeft hem ook niet te kopen maar te testen 8)7
Bij de Mediamarkt ben ik dus geweest. Conclusie: Tritton betaalt Mediamarkt om hun producten door de consument te laten testen en andere merken doen dat niet. Wellicht betaalt Tritton ook om Mediamarkt de andere merken in de dozen te laten. Helaas is dat dus geen optie.

Yep, ook gedaan met mijn Astro A40's. Doen ze niet heel moeilijk over, probeer wel alles in de verpakking te laten en alleen de headset en benodigdheden eruit te halen. En verpakking zo goed mogelijk uiteraard.

Je hebt 14 dagen bedenktijd, maar probeer hem niet 14 dagen want dan doen ze wel moeilijk. :P

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

rolandos582 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:46:
[...]

Je hoeft hem ook niet te kopen maar te testen 8)7
Ik quote zeker niet voor niets berichten? ;w

• Rens_E
Super idee @rolandos582! Dan ga ik ze op die manier testen! Ga ik waarschijnlijk de HyperX Cloud II, Logitech G35, Steelseries Siberia V3 en Steelseries Siberia Elite bestellen en er dan 3 (of in het ergste geval 4 :P) van terug sturen. De laatste ligt wat buiten m'n budget, maar Sinterklaas komt er binnenkort weer aan (de pepernoten liggen al in de schappen) en met jonge neefjes en nichtjes betekent dat altijd een kleine financiële bijdrage :)

Eventueel kan ik dan via de V&A de Elite aanschaffen.

Moet ik over zoiets van te voren mailen om de situatie uit te leggen?

Niet eens met de 4 uitgekoze headsets? Laat het me weten met jouw argumenten, wellicht verander ik mijn keuze dan.

• rolandos582
Rens_E schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:59:
Super idee @rolandos582! Dan ga ik ze op die manier testen! Ga ik waarschijnlijk de HyperX Cloud II, Logitech G35, Steelseries Siberia V3 en Steelseries Siberia Elite bestellen en er dan 3 (of in het ergste geval 4 :P) van terug sturen. De laatste ligt wat buiten m'n budget, maar Sinterklaas komt er binnenkort weer aan (de pepernoten liggen al in de schappen) en met jonge neefjes en nichtjes betekent dat altijd een kleine financiële bijdrage :)

Eventueel kan ik dan via de V&A de Elite aanschaffen.

Niet eens met de 4 uitgekoze headsets? Laat het me weten met jouw argumenten, wellicht verander ik mijn keuze dan.
Als je dat van te voren aangeeft en je gaat ze terug sturen zijn ze daar niet zo blij mee. Logisch, extra werk zonder dat het hun veel oplevert. Gewoon even KS mailen, en vragen als de headset niet bevalt, of het dan geen probleem is om ze terug te sturen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Rens_E schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:59:
Nee, gewoon kopen en daarna kan je ze eventueel terugsturen met de Wet kopen op afstand.
Bij Coolblue bijvoorbeeld: https://www.coolblue.nl/retouraanvraag met de keuze "voldoet niet aan verwachtingen".

Houd er wel rekening mee dat je eventuele kosten voor het terugsturen zelf moet betalen.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 22:25

The Chosen One

Zie signature!

Heb zelf de Hyper X Cloud II. Me hoofd wordt niet fijn geplet zoals ik bij een Turtle Beach headset had die ik eerst probeerde/kocht.
Ook retour gedaan, ook gezeur gehad over hygiëne. Duidelijk gemaakt dat het niet specifiek op de pagina stond en het alleen algemeen vermeld was in de voorwaarden en dat er ook in stond dat je producten naar gebruik kan testen. Headset = geluid = aanzetten = opzetten.

Werkt ook prima met Alien Isolation etc.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik kan begrijpen dat de topic starter hier ook niets wijzer van wordt. Er wordt vanalles geroepen.
Als oud 'pro-ESL-er' zweer ik zelf bij de Steelseries Siberia.

• Rens_E
Squ1zZy schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 08:44:
Ik kan begrijpen dat de topic starter hier ook niets wijzer van wordt. Er wordt vanalles geroepen.
Als oud 'pro-ESL-er' zweer ik zelf bij de Steelseries Siberia.
Ik weet nu in ieder geval hoe ik wat headsets kan testen, maar de keuze is inderdaad nog aardig groot. Gelukkig is dat op deze manier van testen niet zo'n probleem. De Steelseries Siberia's zijn mij ook door een online vriend van mij - ook oud ESL-speler - aangeraden, maar ook binnen die lijn is aardig wat keuze... Zou je aan kunnen geven welke headset je bedoelt en waarom die naar jouw mening het beste is?

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-02 08:59

Secsytime

Automagisch

Jammer dat je in Den Bosch woont (beetje ver weg), anders mocht je men Kingston Hyper X wel testen.

Deze heb ik afgelopen jaar aangeschaft omdat men 6-7 jaar oude turtlebeach het begeven had. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit en de bijgeleverde accessoires van de Hyper X.

Maar zoals eerder aangegeven door een andere tweaker, hij zit wel redelijk strak.Ik heb zelf een bril en lenzen, ik vind het zelf niet heel hinderlijk..

Het enige minpunt, van de overstap van een turtle beach (MET feedback) was dat ik heel erg moest wennen aan het feit dat deze headset geen feedback gaf. Uiteindelijk ben ik er nu gewend aan geraakt.

• Squ1zZy
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:25:
Jammer dat je in Den Bosch woont (beetje ver weg), anders mocht je men Kingston Hyper X wel testen.

Deze heb ik afgelopen jaar aangeschaft omdat men 6-7 jaar oude turtlebeach het begeven had. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit en de bijgeleverde accessoires van de Hyper X.

Maar zoals eerder aangegeven door een andere tweaker, hij zit wel redelijk strak.Ik heb zelf een bril en lenzen, ik vind het zelf niet heel hinderlijk..

Het enige minpunt, van de overstap van een turtle beach (MET feedback) was dat ik heel erg moest wennen aan het feit dat deze headset geen feedback gaf. Uiteindelijk ben ik er nu gewend aan geraakt.
Ik speel nu met de Steelseries Siberia V3 Wit. Mede omdat ik deze gewonnen heb op een LAN-Party :)

Edit: Waarom? Ruisonderdrukking is goed, kussentjes zijn comfortable, kan de headset lang dragen en het geluid is voor pro-gamers heel belangrijk. Speel alleen CS:GO, maar een goede headset qua geluid is cruciaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Squ1zZy op 11-10-2015 10:30 ]

• Rens_E
Nogmaal bedankt voor jullie hulp iedereen! Het wordt erg gewaardeerd!!!

Suggesties zijn nog steeds van harte welkom als je duidelijk aan kunt geven welke headset beter is dan ... en waarom dat zo is.

Alvast bedankt!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-02 08:59

Secsytime

Automagisch

Squ1zZy schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:28:
[...]

Ik speel nu met de Steelseries Siberia V3 Wit. Mede omdat ik deze gewonnen heb op een LAN-Party :)

Edit: Waarom? Ruisonderdrukking is goed, kussentjes zijn comfortable, kan de headset lang dragen en het geluid is voor pro-gamers heel belangrijk. Speel alleen CS:GO, maar een goede headset qua geluid is cruciaal.
Denk dat je op de verkeerde reageert?

• Squ1zZy
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:53:
[...]

Denk dat je op de verkeerde reageert?
Euhm, ja :D

Excuses...

• hidjedewitje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-01 12:43
Heb je al eens gekekent naar een open hoofdtelefoon en losse microfoon? Als je per se een headset zou ik een hyper X cloud proberen.
De siberia V2 vind ik wel fijn zitten, maar klinkt helemaal nergens naar (veelste overdreven bas). Bovendien is de bouwkwaliteit niet de beste.
De logitech G430 is OK, ik vind hem alleen niet zo comfortabel. Maarja dat is een kwestie van smaak.

• Rens_E
hidjedewitje schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:03:
Heb je al eens gekekent naar een open hoofdtelefoon en losse microfoon? Als je per se een headset zou ik een hyper X cloud proberen.
De siberia V2 vind ik wel fijn zitten, maar klinkt helemaal nergens naar (veelste overdreven bas). Bovendien is de bouwkwaliteit niet de beste.
De logitech G430 is OK, ik vind hem alleen niet zo comfortabel. Maarja dat is een kwestie van smaak.
Zoals ik al zei, sta ik open voor suggesties. Kan ik binnen mijn budget een open hoofdtelefoon en een losse mic kopen? Wat zouden daar de 'benefits' van zijn? Ik geloof niet dat er nog een hoop winkels zijn die de V2's verkopen. Weet je of het bass probleem bij de V3's is opgelost?

Thanks!

• Baseballnuts
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-08-2025
hidjedewitje schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:03:
Hier zeggen ze dat er veel bas is, maar op een prettige manier. Ik ben het daar mee eens (ik heb ook deze headset). Ik gebuik hem een beetje voor alles, en ik vind hem bij alles wat ik tot nu toe heb gebruikt goed klinken.

[ Voor 8% gewijzigd door Baseballnuts op 11-10-2015 11:14 ]

• Squ1zZy
  • Niet online
Baseballnuts schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:14:
[...]

Hier zeggen ze dat er veel bas is, maar op een prettige manier. Ik ben het daar mee eens (ik heb ook deze headset). Ik gebuik hem een beetje voor alles, en ik vind hem bij alles wat ik tot nu toe heb gebruikt goed klinken.
Blijven wel gamers-headsets. Mensen die zeuren over teveel bas bij het luisteren van RAP moeten deze headset niet kopen :P

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 18:48

dawofl

?

Persoonlijk zocht ik een degelijke headset voor gamen / muziek luisteren en deze bevalt mij erg goed. omdat er nog niet genoeg keuze was dacht ik ik voeg hem even toe :).

pricewatch: Roccat Kave XTD Stereo

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

• Rens_E
dawofl schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:32:
Persoonlijk zocht ik een degelijke headset voor gamen / muziek luisteren en deze bevalt mij erg goed. omdat er nog niet genoeg keuze was dacht ik ik voeg hem even toe :).

pricewatch: Roccat Kave XTD Stereo
Ik heb over deze allemaal negatieve verhalen gehoord betreffende het gewicht en eventuele nekklachten na lange gamesessies... Wat is jouw ervaring daarmee?

• Rens_E
Over de bass, kan je die niet aanpassen met software, of bij sommige headsets op de headset zelf? Bijvoorbeeld bij gamen zet je de bass vol volume en bij het luisteren van muziek kan je het eventueel zachter zetten?

Is dat het geval bij de Logitech G35, Steelseries Siberia Elite, Steelseries Siberia V3 en HyperX Cloud, weet iemand dat?

• hidjedewitje
Rens_E schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:00:
Over de bass, kan je die niet aanpassen met software, of bij sommige headsets op de headset zelf? Bijvoorbeeld bij gamen zet je de bass vol volume en bij het luisteren van muziek kan je het eventueel zachter zetten?

Is dat het geval bij de Logitech G35, Steelseries Siberia Elite, Steelseries Siberia V3 en HyperX Cloud, weet iemand dat?
Ik weet niet welk programma je gebruikt om muziek af te spelen, maar de meeste hebben wel een equalizer waar je frequenties harder/zachter kan zetten.

Ik zou deze video eens bekijken: YouTube: Gaming Headsets Suck - Make Your Own For $50 or Less
Het probleem bij geluid is dat de ene persoon veel bas juist mooi vind en de andere totaal niet. Het beste wat je kan doen is gewoon naar wat winkels gaan en proberen. Misschien hebben vrienden ook wel headsets waar je in geinteresseerd bent.
Ik zou een losse hoofdtelefoon met microfoon toch zeker als een optie houden.
Kijk anders eens naar een http://tweakers.net/price...eiser-hd-518-(zwart).html met een http://tweakers.net/pricewatch/88698/zalman-zm-mic-1.html

• Rens_E
hidjedewitje schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:00:
[...]

Ik weet niet welk programma je gebruikt om muziek af te spelen, maar de meeste hebben wel een equalizer waar je frequenties harder/zachter kan zetten.
Hebben de headsets daar zelf geen software voor? Meeste wel toch?

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 18:48

dawofl

?

Rens_E schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:57:
[...]

Ik heb over deze allemaal negatieve verhalen gehoord betreffende het gewicht en eventuele nekklachten na lange gamesessies... Wat is jouw ervaring daarmee?
Rens_E , daar kan ik me niet echt in vinden ik game redelijk lange sessie (Ca 2uur) en heb nergens last van. Hiervoor had ik een pricewatch: Steelseries Steelsound 5H V2 waar ik na een tijd gamen last van mijn oren kreeg omdat de rand knelde (gelukkig brak mijn zoontje die door midden :))

Toen ik deze bestelde heb ik met name door deze review laten inspireren en kan me daar nu bij aansluiten : productreview: Roccat Kave XTD Stereo review door Foritain

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

• hidjedewitje
Rens_E schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:22:
[...]

Hebben de headsets daar zelf geen software voor? Meeste wel toch?
Het zal me niet verbazen als ze daar een of ander onzin programmaatje voor hebben. Het lijkt me alleen fijner als je headset meteen goed klinkt ipv dat je met allerlei dingen moet gaan prutsen.

• Rens_E
hidjedewitje schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:43:
[...]

Het zal me niet verbazen als ze daar een of ander onzin programmaatje voor hebben. Het lijkt me alleen fijner als je headset meteen goed klinkt ipv dat je met allerlei dingen moet gaan prutsen.
Is ook zo, maar dan is te veel bass dus geen probleem, dan kan je dat gewoon aanpassen :)

Verwijderd

Zelf heb ik een Logitech g35 en een Hyper x cloud maar die hyper x klinkt qua geluidskwaliteit veel beter maar de g35 is weer veel beter in positionering.

• rolandos582
Rens_E schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:46:
[...]

Is ook zo, maar dan is te veel bass dus geen probleem, dan kan je dat gewoon aanpassen :)
http://support.logitech.com/software/gaming-software

http://gaming.logitech.co...ound-sound-gaming-headset

Kan je alles zo mee aanpassen, zelfde met een tv van 4k. Moet je eerst nog even finetunen zodat hij perfect naar jouw smaak werkt. :)

Verwijderd

g35 gaat nooit zo goed klinken als een hyper x ook niet met aanpassingen.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-02 13:32
Sennheiser + losse mic zou mijn voorkeur naar toe gaan:

Zoiets:
pricewatch: Sennheiser HD 518 (Zwart)
pricewatch: Zalman ZM-MIC 1

• Rens_E
Ladies and gentlemen,

Ik denk dat ik morgen de headsets (G35, V3, V3 Elite Prism, Cloud II) ga bestellen om ze dan uit te testen. Als je nog suggesties hebt, hoor ik ze graag zodat ik nog wat 'final tweaks' kan maken.

Iedereen ontzettend bedankt voor al jullie tips, het wordt onwijs gewaardeerd!

Edit: de Sennheisers HD 518 vallen voor mij ook af omdat ze openback zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Rens_E op 12-10-2015 08:15 ]

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
pricewatch: Sennheiser PC 333D

Als je niks geeft om blije lampjes, maar wel om degelijk geluid, dan raad ik deze aan. Gebruik m zelf nu n aantal maanden en zeer tevreden.

Geluid aanpassen op rechterschelp, microfoon op mute als je m omhoog klapt, en de rechter schelp kun je naar voor klappen zodat hij niet over je oor zit en gewoon mensen kan verstaan, ideaal op lan party's.

[ Voor 29% gewijzigd door Devin19 op 12-10-2015 00:20 ]

• Rens_E
Devin19 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 00:19:
pricewatch: Sennheiser PC 333D

Als je niks geeft om blije lampjes, maar wel om degelijk geluid, dan raad ik deze aan. Gebruik m zelf nu n aantal maanden en zeer tevreden.

Geluid aanpassen op rechterschelp, microfoon op mute als je m omhoog klapt, en de rechter schelp kun je naar voor klappen zodat hij niet over je oor zit en gewoon mensen kan verstaan, ideaal op lan party's.
Beter dan bovenstaande Sennheiser oplossing met losse mic? Zo ja, waarom?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Edit: ik zie net dat deze Sennheisers on-ear zijn en lees slechte dingen over de comfort in reviews, weet niet of deze voor mij als brildrager zo goed is...

[ Voor 10% gewijzigd door Rens_E op 12-10-2015 08:12 ]

• Rens_E
Ik wil eigenlijk ook graag een Sennheiser uitproberen. Ze zijn zo goed als beroemd op het internet en ik wil wel weten waarom. Dit is de enige keer dat ik headsets kan testen, want ik kan natuurlijk geen headsets blijven kopen en terugsturen.

Zijn er binnen mijn prijs range (±100€) goede over-ear Sennheisers met closed back?

Zo niet zou ik graag een gewone koptelefoon, dus geen specifiek gaming model, proberen (en daarbij een losse mic aanschaffen). Iemand een idee welke ik dan zou moeten testen? Of een suggestie voor een losse mic die samen met koptelefoon binnen mijn budget passen?

Alvast bedankt!

[ Voor 52% gewijzigd door Rens_E op 12-10-2015 19:26 ]

• Rens_E
Beste Tweakers,

Ik weet niet of er nog mensen zijn die dit topic lezen of wat dan ook, maar ik wilde dit bericht toch plaatsen zodat mensen die nog naar een headset zoeken mijn eerstehands-ervaring kunnen horen.

Steelseries Siberia Elite Prism
Laten we beginnen bij de duurste headset: De Steelseries Siberia Elite Prism,
Een headset met alles er op en er aan; lichtjes en ongelofelijk goede software. De Prisms klinken fantastisch al had ik het ongeluk dat er een exemplaar met een kapotte sound-card ben gestuurd waardoor de Prisms een stuk zachter klonken dan gewenst. Het geluid bij games is veruit het beste van alle geteste headsets en de presets in de software zijn fantastisch. Volgens mijn vrienden in TS klinkt de mic erg goed, al klinkt mijn stem wat aan de hoge kant.

Er hangt dan wel een aardig prijskaartje aan...

Voor de brildragers onder ons: ze zijn niet comfortabel. Hoe graag ik het ook zou willen, na een half uur tot een uur gamen begon het pijn te doen aan mijn oren en hoofd en dan houdt het al snel op.

Steelseries Elite V3
Het eerste wat mij opviel is de "feel" van de headset. Hij is gemaakt van plastic en dat kan je voelen. Hij voelt erg goedkoop aan. Hij zat wat mij betreft niet erg lekker, wat wederom een dealbreaker was. Het geluid is oké, maar straalt wat mij betreft nergens in uit. Wederom klinkt de mic goed, maar klinkt mijn stem wat hoog.

Logitech G35
De software is wel grappig, zo kan je je stem "morphen" naar bijvoorbeeld "Space Squirrel". Niet echt zinvol, maar wel grappig. Mij zat hij redelijk comfortabel, maar wederom had ik een defect exemplaar bemachtigd; explosies in games als Battlefield 4 klinken "kapot", een krakend geluid, zo hoort het gewoon niet. Ik heb deze dan ook het minst getest en heb er dus het minst ervaring mee.

HyperX Cloud II
Wat mij betreft de winnaar, de HyperX. De earcups die er standaard opzitten zaten mij niet zo lekker en mijn oren werden al snel erg warm en rood. De earcups die er los in de doos bijzitten zaten mij veel beter. Ik kan uren met de headset op zitten om te gamen, YouTube te kijken of muziek te luisteren zonder door te hebben dat ik überhaupt iets op mijn oren heb zitten. Het enige wat voelbaar is/wordt is de headband, maar daar ben ik al aan gewend.

Muziek klinkt erg goed (hiervoor gebruikte ik Apple Earbuds, dus mijn definitie van erg goed vertaald is waarschijnlijk redelijk goed) voor een gaming headset. Het zijn geen headphones voor audiophiles, maar dat kan je ook niet verwachten voor deze prijs. Bij een hoop liedjes klinkt de 7.1 surround erg goed, in tegenstelling tot de andere headsets in Surround modus, het boost de trebble een beetje en maakt de soundstage wat groter.

Ik moet toegeven dat de Surround weinig voorstelt tijdens het gamen, maar dat was ik toch al gewend en ik ben geen echte competitieve gamer die het per se nodig heeft.

De mic klinkt goed, vinden mijn vrienden in TS. Het is niet de beste mic van de headsets, maar hij heeft wel de meest accurate weergave van mijn stem.

Hopelijk kan ik iemand nog helpen met mijn meningen en hopelijk tot ziens op Tweakers.

Nogmaals ontzettend bedankt iedereen!

P.S.
Heb je een vraag, stel me die gerust via een pm, ik help je graag!
Pagina: 1