Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:19

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter

Microsoft Surface Book.

Microsoft heeft zijn eerste laptop aangekondigd: de Surface Book. Het 13,5"-scherm van het model is volledig om te klappen en los te koppelen van het toetsenbord. De laptop is van een Intel Skylake-processor en een Nvidia-gpu voorzien.

De aankondiging van zijn eerste laptop volgde op de introductie van de Surface Pro 4. Om het scherm 260 graden te kunnen draaien is een soort buigbaar scharnier aanwezig.Het scherm heeft met een diagonaal van 13,5" een afwijkend formaat dan de 13,3" die gebruikelijk is. De pixeldichtheid bedraagt 267ppi, wat bij een 3:2-beeldverhouding duidt op een schermresolutie van 3000x2000 pixels.

De behuizing van het apparaat is van een magnesiumlegering gemaakt. Het toetsenbord heeft achtergrondverlichting en de toetsen bieden een travel van 1,6mm. Het trackpad ondersteunt gesture-bediening met vijf vingeraanrakingen.

Enkele hardwareonderdelen zitten in het scherm verwerkt voor een tabletmodus maar in combinatie met het toetsenbord is er langere accuduur en meer grafische rekenkracht. Microsoft voorziet de laptop van Core i5- en Core i7-processors van Intels Skylake-generatie en de accuduur zou 12 uur bedragen, als is niet bekend bij welk scenario. De gpu komt uit de stal van Nvidia en wordt gecombineerd met 1GB gddr5-geheugen, maar details over de gpu zijn er nog niet. Er zijn twee usb 3.0-poorten en een fullsize-sd-kaartlezer. Verder rust de fabrikant het model uit met maximaal 16GB ddr4 en 1TB ssd-opslag.

De Surface Book komt 26 oktober in de VS beschikbaar voor een startprijs van 1499 dollar. Microsoft laat weten dat de Surface book vooralsnog alleen beschikbaar is in de VS en Canada, en zegt dus niets over beschikbaarheid en prijzen buiten die gebieden.

BRON: nieuws: Microsoft brengt zijn eerste laptop 'Surface Book' uit

Technical specs

Software: Windows 10 Pro • Office 30-day trial
Exterior: Casing: Magnesium • Color: Silver • Physical buttons: Volume, Power
Dimensions: Laptop: 9.14 x 12.30 x 0.51- 0.90 in ( 232.1 x 312.3 x 13 -22.8 mm)
Clipboard: 8.67 x 12.30 x 0.30 in (220.2 x 312.3 x 7.7 mm)
Weight: 3.48 pounds (1576 grams)
Storage: Solid state drive (SSD) options: 128GB, 256GB, or 512GB
Display: Screen: 13.5” PixelSense™ display
Resolution: 3000 x 2000 (267 PPI)
Aspect ratio: 3:2 • Touch: 10 point multi-touch
Battery Life: Up to 12 hours of video playback1
Processor: 6th Gen Intel Core i5 or i7
Graphics: i5: Intel HD graphics (non-GPU) • i5/i7: NVIDIA GeForce graphics (GPU)
Security: TPM chip for enterprise security
Memory: 8GB or 16GB RAM
Wireless: 802.11ac Wi-Fi wireless networking; IEEE 802.11a/b/g/n compatible
Bluetooth: 4.0 wireless technology
Ports: Two full-size USB 3.0 / Full-size SD card reader / Surface Connect / Headset jack / DisplayPort
Sensors: Ambient light sensor • Accelerometer • Gyroscope • Magnetometer
Cameras, video and audio: 5.0 megapixel front-facing camera / 8.0 megapixel rear-facing camera with autofocus, with 1080p HD video recording / Dual Microphones, front and rear facing / Front-facing stereo speakers with Dolby audio

What's in the box: Surface Book / Surface Pen / Power Supply / Quick Start Guide / Safety and warranty documents

Warranty: 1-year limited

Prijzen

128 GB - i5 6300U - HD520 - 8GB = $1499
256 GB - i5 6300U - HD520 - 8GB = $1699
256 GB - i5 6300U - HD520 - 8GB - dGPU = $1899
256 GB - i7 6600U - HD520 - 8GB - dGPU = $2099
512 GB - i7 6600U - HD520 - 16GB - dGPU = $2699

BRON: http://www.microsoftstore...S/pdp/productID.325716000

Als de prijzen voor Europa bekend worden dan zal ik ze hier toevoegen

Video

[YouTube: https://youtu.be/XVfOe5mFbAE]

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 11-10-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:21
Helaas is er nog niets bekend wanneer hij te koop zal zijn nederland. Ik zelf verwacht januari 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mooi topic. (>‿◠)✌

Zie ook de vergelijking die ik heb gemaakt met de Surface Pro in Microsoft Surface Book Specs

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn om er ook hier, een topic over te hebben.
Ik hoop echt dat hij naar Nederland komt. Hopelijk gaan we dat snel horen.

Had de mogelijkheid hem mee te laten nemen door familie die naar de US gaat, maar dat ga ik toch niet riskeren. Dan wacht ik wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:40:
Had de mogelijkheid hem mee te laten nemen door familie die naar de US gaat, maar dat ga ik toch niet riskeren. Dan wacht ik wel.
Wat is het risico dan? Geen garantie in NL?
Zit er serieus aan te denken om er een uit de VS te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:46:
[...]

Wat is het risico dan? Geen garantie in NL?
Zit er serieus aan te denken om er een uit de VS te halen.
De vraag is inderdaad of hij in NL uitkomt. Garantie zal waarschijnlijk wel over te nemen zijn met een US variant, in NL, want ik las dat MS daar niet zo moeilijk mee is.

Maar aangezien het best nog wel eens 6 maanden kan duren tot hij hier uit zou komen (als hij komt), en er zit maar een jaar garantie op ofzo denk ik? Geen adapter, etc.

Heb er nog weinig positiefs aan kunnen vinden. Maar misschien zit ik er naast. Het klinkt vooralsnog niet heel erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik heb mijn Surface Pro 1 ook uit de VS laten komen, gewoon via eBay. De stekker is inderdaad een VS-model, maar omdat er gewoon een 8-aansluiting op de adapter zit kan je er gewoon een andere muurstekker insteken. Verwacht niet dat dat met de Surface Book ineens anders zal zijn.

Maargoed sowieso eerst even de reviews afwachten ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben ook zeer benieuwd wanneer hij in NL te koop is. Mooie vervanger voor mijn surface pro 3. Hopelijk is de dock straks ook op andere lijnen en generaties te gebruiken. Ik ben al vanaf de surface pro bezig met docks kopen en kan ze telkens maar een generatie houden..

16 gb werkgeheugen lijkt me wel wat en ik hoop dat ze goed over de hitte nagedacht hebben. Iets wat bij de surface pro 3 i7 variant wel een probleempje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Teknix1982 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:06:
Ik ben ook zeer benieuwd wanneer hij in NL te koop is. Mooie vervanger voor mijn surface pro 3. Hopelijk is de dock straks ook op andere lijnen en generaties te gebruiken. Ik ben al vanaf de surface pro bezig met docks kopen en kan ze telkens maar een generatie houden..

16 gb werkgeheugen lijkt me wel wat en ik hoop dat ze goed over de hitte nagedacht hebben. Iets wat bij de surface pro 3 i7 variant wel een probleempje was.
16GB geheugen lijkt mij ook wel wat, maar als ik de prijs zie dan zegt me hart toch echt nee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Teknix1982 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:06:
Dat vind ik ook wel een nadeel. Maar de Surface Dock is bruikbaar van de SP3 t/m de Surface Book, dus het lijkt erop dat ze nu wel een standaard voor zichzelf hebben ontwikkeld...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:25:
[...]

16GB geheugen lijkt mij ook wel wat, maar als ik de prijs zie dan zegt me hart toch echt nee....
Je bedoelt je verstand. Je hart zal vast ja zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 20:09
Swerfer schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:04:
[...]

Dat vind ik ook wel een nadeel. Maar de Surface Dock is bruikbaar van de SP3 t/m de Surface Book, dus het lijkt erop dat ze nu wel een standaard voor zichzelf hebben ontwikkeld...
Volgens mij is de Surface Pro 3 dock ook nog bruikbaar voor je Pro 4. (niet de Book formaat)

Wel zit ik nu te overwegen op m'n oudere desktop weg te doen en die helemaal te vervangen met een Book samen met die nieuwe dock. Opslag zou dan nog een issue kunnen zijn, iets wat makkelijk op te lossen is met een externe schijf.

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
TheNightbringer schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

Volgens mij is de Surface Pro 3 dock ook nog bruikbaar voor je Pro 4. (niet de Book formaat)

Wel zit ik nu te overwegen op m'n oudere desktop weg te doen en die helemaal te vervangen met een Book samen met die nieuwe dock. Opslag zou dan nog een issue kunnen zijn, iets wat makkelijk op te lossen is met een externe schijf.
Precies wat ik ook zit te denken. Desktop weg, SP3 weg, beide vervangen voor een Surface Book met GPU.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Ramon schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Precies wat ik ook zit te denken. Desktop weg, SP3 weg, beide vervangen voor een Surface Book met GPU.
Op deze manier hou ik alles ook op 1 device en kan ik de andere dingen wel op m'n telefoon doen. Voor gaming gebruik ik m'n pc zelden en dan speel ik moba games iets wat ook prima speelbaar is op de Book. Met de Dock kan ik m'n monitors nog gewoon goed gebruiken (2 1080p schermen) iets wat prima te doen valt .

Sterker nog, ik zie eigenlijk (nog) geen nadeel om dit niet te doen, al zou ik dan misschien eerder voor 16 gig ram gaan i.p.v. 8 en met GPU lijkt me wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zou een AMA op Reddit komen met de makers van de SB deze week. Hopelijk meer info, indien sommige dingen nog niet duidelijk zijn.

Ik hoop snel te horen of hij wel of niet naar Nederland komt. Ik wil hem toch wel erg graag hebben. Weet eigenlijk niet hoe je daar achter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:05:
Er zou een AMA op Reddit komen met de makers van de SB deze week. Hopelijk meer info, indien sommige dingen nog niet duidelijk zijn.

Ik hoop snel te horen of hij wel of niet naar Nederland komt. Ik wil hem toch wel erg graag hebben. Weet eigenlijk niet hoe je daar achter komt.
Dat is nog niet duidelijk, er gaan geruchten de ronde dat wij hem pas 4 tot 6 maand later krijgen, al zijn het geruchten dus we moeten gewoon even op een duidelijk bericht wachten. Al kan ik me herinneren dan de Surface Pro 1 ook bijna een jaar later hier uitkwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basman2nd
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:22
Ik heb hem vandaag besteld dit loopt via een www.usa2you.nl , ik verwacht hem met een beetje mazzel 30 oktober.
Het is de 2100 dollar versie en die heb ik nu voor 2145 E ex de btw (koop hem zakelijk)

ben echt benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
basman2nd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:43:
Ik heb hem vandaag besteld dit loopt via een www.usa2you.nl , ik verwacht hem met een beetje mazzel 30 oktober.
Het is de 2100 dollar versie en die heb ik nu voor 2145 E ex de btw (koop hem zakelijk)

ben echt benieuwd !
Schrijf AUB een review als je hem binnen heb :)
P.S Is dit niet een beetje heel erg riskant via zo'n site?
En heb je uitgezocht hoe het zit met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jesper86 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:54:
Mooi topic. (>‿◠)✌

Zie ook de vergelijking die ik heb gemaakt met de Surface Pro in Microsoft Surface Book Specs

:)
En daar kunnen we ook verder. Want dit is een laptop, en geen tablet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.