Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste mensen,
Ik heb webspace bij kpn.
En een domein naam bij Strato.
Weet iemand hoe ik de domein naam kan koppelen aan de webspace van Kpn ?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !
Gr max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 23:07
Ik denk niet dat je een domain kan koppelen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 17:57
Inloggen naar je strato control panel. DNS instellingen, en daar de doorverwijzing maken naar je kpn webspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Je KPN webspace is waarschijnlijk iets als http://www.knp.nl/~max.schollen/ denk ik. In dit geval kun je niet (eenvoudig) je domein eraan koppelen. De enige oplossing is om een tweede hosting te nemen welke de eerste in frames inlaad. Maar als je dat gaat doen kun je eigenlijk net zo goed enkel de tweede hosting gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Xudonax schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:23:
Je KPN webspace is waarschijnlijk iets als http://www.knp.nl/~max.schollen/ denk ik. In dit geval kun je niet (eenvoudig) je domein eraan koppelen. De enige oplossing is om een tweede hosting te nemen welke de eerste in frames inlaad. Maar als je dat gaat doen kun je eigenlijk net zo goed enkel de tweede hosting gebruiken ;)
Je kan een Cloudflare-account aanmaken, bij Strato de DNS-servers naar Cloudflare laten verwijzen en bij Cloudflare een redirect instellen en de verbinding "accelerated" maken waardoor er gewoon een redirect komt. Dat werkt zonder problemen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 10:48
Probeer anders hostinger.nl Dat gebruik ik. Het is gratis hosting en het werkt relatief goed. Eerst had ik nog maandelijk downtime van een uurtje ofzo. Maar de laatste maanden gaat het heel goed en heb ik nergens last van.
Verder is dit geen reclame of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 16:28

WoBBeL

*zwaai*

F.West98 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:25:
[...]

Je kan een Cloudflare-account aanmaken, bij Strato de DNS-servers naar Cloudflare laten verwijzen en bij Cloudflare een redirect instellen en de verbinding "accelerated" maken waardoor er gewoon een redirect komt. Dat werkt zonder problemen.
Dit dus, als je namelijk je domeinnaam gaat verwijzen naar dat IP van KPN zal die het domeinnaam/vhost niet herkennen :)

Of eng met frames / redirects

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Ik weet dat dit een oud topic is, maar voor het geval iemand hier via de search terecht komt.

Bij Strato kan dit toevallig wèl, ik heb zelf namelijk ook zo'n constructie: homepage bij een ISP, domein bij Strato. Zonder vieze frames of redirect. Hiervoor moet je bij Strato de optie "proxy" kiezen. (in plaats van frames/redirect) Een server van Strato download de pagina van jouw webspace en geeft hem zo weer door aan de bezoeker. Geen frames of redirect (die optie hebben ze ook though), voor de bezoeker is de werkelijke locatie van de pagina niet te achterhalen.

Hier zit als ik me goed herinner wel een datalimiet op. Er staat me iets van bij dat die zelfs dubbel telde voor de proxy-optie omdat Strato de pagina van je webspace download èn aan de bezoeker moet serveren. Desalniettemin, als je dataverkeer beperkt is (en dat zal wel als je website bij KPN staat..) is het een nette oplossing. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 11:27
Het mag dan een oud topic zijn, maar je geeft precies het antwoord op een probleem dat ik momenteel heb!

Ik wil nl. twee domeinen bij Strato tijdelijk redirecten naar een paar eigen servers, zonder dat de bezoekers
de werkelijke locatie kunnen achterhalen.

Dus bedankt ;-)
Pagina: 1