Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intel Atom Z3735F of Intel Celeron N2840

Pagina: 1
Acties:

• gm11221
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-10-2015
Hallo,

Ik wil voor school een kleine, compacte en lichte laptop kopen, om bijvoorbeeld Word documenten te typen en op internet te kunnen.

Ik heb op internet twee laptops gevonden waar ik over twijfel, namelijk:
- Asus X205TA-FD0061TS
of
- Toshiba Satellite CL10-B-103

Het grootste verschil zit hem in de processor (Intel Atom Z3735F of Intel Celeron N2840).

Graag wil ik weten wat het beste is voor normaal 'schoolgebruik'.

MVG!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:55

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

De Celeron heeft een tikje meer single core performance (hogere kloksnelheid), maar de Atom is zuiniger. dit laatste kan van belang zijn als je een hele schooldag met de laptop moet kunnen uithouden.

De Celeron is trouwens een Dual core processor, de Atom een Quad core processor. Staar jezelf op dit laatste niet blind. Single core performance is nog altijd heel belangrijk als het gaat om hoe vlot je de laptop ervaart. Moderne besturingssystemen zijn wel wat beter in staat om meerdere cores in te zetten voor een taak, al gaat deze laatste ontwikkeling maar met kleine stapjes.

Als je schooldagen van 8 uur hebt, dan is dat misschien bepalend voor de keuze van je processor, en kom je op de Atom uit. Volgens de Tweakers test zou de Celeron het maar 5 uur volhouden.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)