WiFi probleen houdt aan in El Capitan, of is er wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De WiFi problemen lijken na een clean install van El Capitan toch niet helemaal opgelost. De connect blijft om de zoveel tijd droppen. Herconnecten met 2,4 of 5 GHz levert zo nu en dan een error (kan niet verbinden) op.

Net weer een poging gedaan de smc en pram te resetten en nu kan ik wel verbinden maar zegt ie geen internet te hebben (in Safari: server dropped connection).
Dit tik ik nu op mijn iPad waar er geen problemen zijn.

Is dit nog een software probleem of kan een WiFi chip half kapot zijn? Ik wordt er moedeloos van... want nu heb ik helemaal geen internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Het kan aan je Mac liggen, het kan ook aan de wifi apparatuur liggen. Wat gebruik je aan wifi router/access point en heb je hiervan al eens de software geupdate? Gebruik je nog iets van software in de vorm van firewall, security, antivirus op je Mac?

[ Voor 21% gewijzigd door ppl op 10-10-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel speedtest ik doe maakt niet uit, altijd een drop na een paar seconden. Hij staat nu op 5Ghz.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4764959338.png

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Daar test je alleen je internetsnelheid mee en dat is bij wifi problemen alles behalve handig want je maakt het er alleen nog complexer mee. Snelheid test je binnen je netwerk dus tussen 2 apparaten (liefst eentje bedraad, ander op wifi) en wel met normale filetransfers (via ftp, smb, afp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 13:26

page404

Website says no

Welke router heb je? En hebben je 2.4 en 5GHz dezelfde naam of verschillend?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
page404 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:16:
Welke router heb je? En hebben je 2.4 en 5GHz dezelfde naam of verschillend?
ppl schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:24:
Het kan aan je Mac liggen, het kan ook aan de wifi apparatuur liggen. Wat gebruik je aan wifi router/access point en heb je hiervan al eens de software geupdate? Gebruik je nog iets van software in de vorm van firewall, security, antivirus op je Mac?
Een TP-link Archer c7. Ze hebben niet de zelfde naam.
Heb verder niets draaien behalve little snitch. Maar daarvoor (op yosemite) maakte dat niet uit.

[ Voor 48% gewijzigd door iAR op 30-10-2015 20:30 ]

Pagina: 1