Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een vreemd internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik zit met een zeer bizar internet probleem en ik heb zowat van alles geprobeerd maar krijg dit niet opgelost daarom dat ik het hier even vraag in de hoop dat iemand mij ermee kan helpen.
Het is allemaal begonnen toen mijn kamergenoot de router (een fritzbox 7390) een firmware update wou geven.
Dit zorgde blijkbaar voor problemen waardoor hij gewoon weer de oude firmware terug heeft opgezet.
Toen is het probleem opgedoken, ik kon niet op het internet geraken terwijl mijn kamergenoot geen enkel probleem ondervindt.
Na even zoeken merkte ik op dat als ik mijn switch eruit haalde en rechtstreeks een kabel van de router naar mijn computer verbind dat het wel werkt, Maar bijna elke dag tussen 13 & 18 uur verliest hij zijn verbinding willekeurig waardoor ik niet kan surfen (de boodschap is simpelweg kan geen verbinding maken err_connection kan pagina niet vinden...) maar volgens mijn computer zegt dat de verbinding in orde is(ik kan tussen die tijd ook niet de router contacteren), als ik met mijn laptop/smartphone op wifi zit ondervind ik geen problemen en als ik dan met die kabel verbind aan mijn ps4 kan die ook op internet zonder problemen geraken.
Nog een vreemd punt is dat ik enkel maar op 1 port van de router internet kan krijgen, steek ik de kabel in een andere port en ik heb volledig geen internet meer. Alle hardware heb ik al eens vervangen (kabels, de switch) maar het probleem blijft bestaan.
Ik heb de router settings al meermaals onderzocht maar vind nergens waar het probleem zou ontstaan.
Nu als ik internet op een console wil of op mijn pc moet ik altijd een andere kabel in de netwerkport steken zodat ik internet kan krijgen op dat toestel alsook maak ik bijna dagelijks mee dat voor meerdere uren het internet gewoon niet deftig werkt endit is dan enkel voor mijn pc een probleem (en nogmaals mijn kamergenoot heeft dit probleem niet en ik wel :s).
Dit is uiteraard enorm vervelend maar ik weet niet aan wat het zou kunnen liggen.
Kan er iemand mij tips geven voor dit te troubleshooten? Want ik zou het niet meer weten.

Verwijderd

Zou je eens een ipconfig /all willen posten van een apparaat die wel verbinding kan krijgen en van een apparaat dat geen verbinding kan krijgen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 16:26 ]