Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop ~1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:20
Wat ga je met je laptop doen?
De Laptop zal vooral gebruikt worden voor studie gerelateerde zaken, voornamelijk lichte taken zoals Office, PDF etc. Denk aan het maken van aantekeningen tijdens colleges, en het schrijven van papers. Ook zal de laptop gebruikt gaan worden voor Films en muziek.

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan rond de 1200 euro, mag eventueel iets meer zijn als het veel meerwaarde heeft, maar minder is ook altijd mooi meegenomen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dit is voor mij het belangrijkste onderdeel, de laptop zal dagelijks meegenomen worden naar Colleges/seminars. Ook is door het gebrek aan stopcontacten in de UB een lange accuduur belangrijk..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb momenteel een Microsoft Surface 2, en ben erg tevreden over de bouwkwaliteit. Daarom heb ik gekeken naar de nieuwe Surface Pro 4: pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 4GB, 128GB) Zilver Alleen weet ik niet of de Typecover comfortabel genoeg is om veel op te typen, ook is de Surface inc de Typecover aardig aan de prijs.

Verder heb ik gekeken naar de Dell XPS 13, deze krijgt overal lovende reviews, maar de nieuwe versie heeft maar 4gb RAM en een 128GB SSD voor 1150 euro.: http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9350-laptop Ook is er op dit moment geen mogelijkheid om studentenkorting aan te vragen, wat dit model ook vrij prijzig maakt.

Ook kwam ik de HP Envy 13 nog tegen: http://store.hp.com/Nethe...H&sel=NTB#merch-marketing deze is inclusief studentenkorting 1080 euro, en heeft prima specificaties, wel ben ik wat huiverig voor de bouwkwaliteit van HP

Een tweedehands Surface Pro 3 zou eventueel ook nog tot de mogelijkheden kunnen behoren, maar ik denk dat het scherm wat aan de kleine kant is. En de Typecover blijft waarschijnlijk inferieur aan een echt toetsenbord.

Wat denken jullie dat de beste optie is? Eventueel nog wachten op de Skylake update van Asus?

EDIT: De HP Spectre x360 lijkt me ook een mooie optie : http://store.hp.com/Nethe...=c-spectre-x360-producten

[ Voor 4% gewijzigd door triesvan op 01-11-2015 00:03 ]

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:22
Ik zit in de dezelfde situatie en heb ook dezelfde wensen.

Surface valt voor mij af vanwege het typen. Klasgenootje heeft er 1. Maar ik blijf er maar niet aan wennen..
Touchpad werkt ook niet lekker, al is die nu wel iets groter gemaakt.
Natuurlijk zijn er mensen die het wel fijn vinden, maar dat is en blijft persoonlijk!

Dell XPS is ook een leuk speeltje, maar als je hem vergelijkt met de Envy (in dezelfde configuraties).

Dell XPS: 1394 incl. studentenkorting (extra kortingen niet tegengekomen)
i7
8GB RAM
256 SSD
QHD

HP Envy: 1079 incl. studentenkorting+ 5% extra deelkorting + 5% cashback = €982,70
i7
8GB RAM
256GB SSD
QHD

Scheelt je toch zo'n leuke €400. En dat alleen voor een scherm tot aan de randjes..

Plus dat ik het, ook persoonlijk, niet echt chill vind dat de XPS 13 een 11" formaat heeft.
Ga al van 15" naar 13", is al klein genoeg eerlijk gezegd.

En ja, ASUS moet nu toch wel gaan opschieten anders ga ik voor de Envy.

• triesvan
@Marijn65

Ik kwam deze ook nog tegen: http://store.hp.com/Nethe...d=P1E17EA&opt=ABH&sel=NTB i5 ipv i7 en Full HD ipv QHD, maar wel touchscreen.
Er zijn ook nog nergens reviews te vinden, dat maakt het kiezen niet makkelijker..

• marijn65
Jaa, ook zeker een goede optie!
Al heb ik dan de i7 editie op mn lijstje staan.

Ik vraag me alleen af hoe vaak ik touch ga gebruiken, lijkt me wel chill in de trein en op de bank enzo, maar vooral ook of ik me niet dood ga ergeren aan spiegelend glas.. Voorheen altijd mat gehad.
Helaas heeft de Envy ook geen matte afwerking icm met i7.. :(

Ga dus even informeren bij HP of ze de Envy ook met FullHD i7 kunnen leveren.

• triesvan
@Marijn65

Laat hier even weten wat het antwoord is, daar zou ik namelijk ook wel interesse in hebben!

• marijn65
Kan niet. punt.
Meneer ging het navragen maar kwam met een keiharde 'nee' terug helaas..

Blijft dus geven en nemen. Of i5 mat, of i7 glanzend.
Of wachten en hopen op andere configuraties elders

• triesvan
Heeft iemand onderhand al ervaring met een van de genoemde laptops? Ik vind het aanbod op dit moment nog steeds wat karig.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De ENVY 13 is nog niet echt populair en de XPS 13 Skylake wordt nog niet uitgeleverd, dus ervaringen zullen er nog niet zijn. ;)

• Fristicake
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:34
Wat ik niet helemaal snap is het volgende: er wordt aangegeven dat de laptop gebruikt gaat worden voor voornamelijk lichte taken zoals Office, PDFs, aantekeningen, films, muziek. Dan is 1200 euro echt bijzonder veel geld!

Als je dan toch zo veel geld gaat uitgeven voor een laptop waarbij processorsnelheid allerminst belangrijk is, zou ik de prioriteiten echt anders leggen. Veel RAM en een snelle processor zijn echt niet nodig. Een i5 is al bijna overkill en 4GB ram moet ruim zijn. Een goed/mooi scherm en een SSD zijn echter belangrijker aangezien dat voornamelijk je gebruikerservaring bepaald. Een afweging tussen een snellere processor en een mooier scherm lijkt me dan ook niet echt een afweging -> met normaal huis-tuin-en-keuken gebruik ga je de volledige kracht van een i5 nooit benutten.

• triesvan
Fristicake schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:16:
Wat ik niet helemaal snap is het volgende: er wordt aangegeven dat de laptop gebruikt gaat worden voor voornamelijk lichte taken zoals Office, PDFs, aantekeningen, films, muziek. Dan is 1200 euro echt bijzonder veel geld!

Als je dan toch zo veel geld gaat uitgeven voor een laptop waarbij processorsnelheid allerminst belangrijk is, zou ik de prioriteiten echt anders leggen. Veel RAM en een snelle processor zijn echt niet nodig. Een i5 is al bijna overkill en 4GB ram moet ruim zijn. Een goed/mooi scherm en een SSD zijn echter belangrijker aangezien dat voornamelijk je gebruikerservaring bepaald. Een afweging tussen een snellere processor en een mooier scherm lijkt me dan ook niet echt een afweging -> met normaal huis-tuin-en-keuken gebruik ga je de volledige kracht van een i5 nooit benutten.
Er zijn verschillende redenen voor het budget. Ten eerste is het gewicht van belang, omdat de laptop elke dag mee naar college meegenomen zou worden. Ook is de bouwkwaliteit van belang, omdat de laptop elke dag gebruikt gaat worden, en vervoerd gaat worden in een tas. Ik snap dat de eisen op dit moment overkill zouden kunnen zijn, maar als het goed is houd een ultrabook met deze specs het een aantal jaren vol.

Ik ben wel benieuwd naar wat jou suggestie zou zijn voor mijn situatie? Want minder uitgeven is natuurlijk nooit erg :)
Pagina: 1