Welke resolutie kan de Geforce 740M gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Binnenkort ga ik een scherm aanschaffen, om via de laptop aan te sluiten.
De laptop heeft een Geforce 740M videokaart.
Daarbij horen de volgende specificaties.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hLXJfLM.png

Wat ik bij de laptop zie is een VGA en HDMI poort.
Daarnaast zit er een Intel HD4000 in, en het eigenlijk de vraag of ik die zal gebruiken, voor desktop of dat ik van beide kaarten gebruik kan maken. Voor games zal dat de Nvidia moeten zijn.

• VGA is duidelijk, maar is dat de 740M of HD4000 kaart?
• Overige gegevens uit het plaatje van hierboven zijn me totaal niet duidelijk.

...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

HD4000 zit in de CPU, die is er altijd, maar is eigenlijk nooit aangesloten als er een dedicated videokaart beschikbaar is.
Dus kortgezegd: je hebt een 740M, geen HD4000 want die staat uitgeschakeld en is niet aangesloten.
Je kan dan ook gewoon er vanuit gaan dat die gegevens kloppen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Luxicon
McKaamos schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:34:
HD4000 zit in de CPU, die is er altijd, maar is eigenlijk nooit aangesloten als er een dedicated videokaart beschikbaar is.
Dus kortgezegd: je hebt een 740M, geen HD4000 want die staat uitgeschakeld en is niet aangesloten.
Je kan dan ook gewoon er vanuit gaan dat die gegevens kloppen.
Bedankt, dat over de gegevens geloof ik zeker, maar het is voor mij de vraag of ik gebruik kan maken van een 2560 x 1440 resolutie. Dat zou fijn zijn als het om Photoshop gaat. Als dat niet kan neem ik 1920 x 1080. Gezien ik naast VGA (max 1920 x 1080) enkel HDMI heb, vraag ik me af of HDMI wel aangegeven staat in dat plaatje (de specificaties van de 740M).

In desktop (bureaublad en dergelijke) maakt de laptop gebruik van de HD4000 (energiebesparing). Voor zwaardere applicaties (gaming en Photoshop dacht ik) wordt de 740M aangesproken.

• Kan ik op een extern scherm gebruiken maken van 2560 x 1440?
• Zal ik via de externe monitor gebruiken maken van de HD4000, de 740M, of allebei?

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 10-10-2015 15:47 ]

...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoek uit welke versie HDMI het betreft en je hebt je antwoord:
Wikipedia: HDMI
1.2 1920×1200p/60 Hz
1.3 2560×1600p/60 Hz
1.4 4096×2160p/24 Hz
Let op dat de device aan andere kant van de HDMI ook minimaal 1.3 aan moet kunnen voor de monitor die je noemt.

Oslik blyat! Oslik!

• Luxicon
dion_b schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:59:
Zoek uit welke versie HDMI het betreft en je hebt je antwoord:
Wikipedia: HDMI

[...]

Let op dat de device aan andere kant van de HDMI ook minimaal 1.3 aan moet kunnen voor de monitor die je noemt.
Oke, bedankt! De laptop komt uit 2013, dus dat zal sowieso HDMI versie 1.4 moeten zijn lijkt me.
Is LCD - eDP 1.2 support of Displayport Multimode Support dan HDMI?
Voor de monitor zal ik er op letten, maar ik zie de HDMI versies eigenlijk nooit aangegeven. Ook die van de laptop kan ik op geen website terugvinden.

...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:39
Wat hier ook nog kan spelen is:

1) Leuk dat de specs van de Intel zus zijn en van de Nvidea zo, maar dat zijn maxima: wat heeft de fabrikant van de laptop gebruikt om de aansluitingen te maken?

2) je kunt zonder specs van de laptop niet zeggen dat omdat er een Nvidea-kaart inziet, dus de Intel niet meer meedoet. Het is goed mogelijk dat de Intel het normale werk doet en de Nvidea ingeschakeld wordt als er gegamed wordt (optimus). De Nvidea schrijft zijn gegevens rechtstreeks in de buffer van de Intel, je kunt dan stellen dat het maximum wat je kunt gamen, In ieder gaval door beiden moet worden ondersteund. En dan nog ligt het aan de fabrikant.

Maar omdat wij geen specs van de laptop hebben, valt daar weinig over te zeggen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Luxicon schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:11:
[...]

Oke, bedankt! De laptop komt uit 2013, dus dat zal sowieso HDMI versie 1.4 moeten zijn lijkt me.
Ga daar niet vanuit, dat een standaard in een bepaald jaar vastgesteld is zegt allerminst dat alles erna ook de nieuwe gebruikt.
Is LCD - eDP 1.2 support of Displayport Multimode Support dan HDMI?
Nee, dat is embedded DisplayPort 1.2, wat 1) onderdeel van DP is, niet HDMI en 2) dat 'e' slaat op embedded, dus verbinding tussen GPU en panel van de laptop.
Voor de monitor zal ik er op letten, maar ik zie de HDMI versies eigenlijk nooit aangegeven. Ook die van de laptop kan ik op geen website terugvinden.
Altijd een uitdaging als specs onvolledig zijn. Wat ik meestal doe is user manual bekijken. Daar staat vaak eea uitgebreider in, ofwel exacte versie, danwel impliciet (ondersteunde resoluties per connector enzo).

Oslik blyat! Oslik!

• Luxicon
White Feather schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:20:
Wat hier ook nog kan spelen is:

1) Leuk dat de specs van de Intel zus zijn en van de Nvidea zo, maar dat zijn maxima: wat heeft de fabrikant van de laptop gebruikt om de aansluitingen te maken?

2) je kunt zonder specs van de laptop niet zeggen dat omdat er een Nvidea-kaart inziet, dus de Intel niet meer meedoet. Het is goed mogelijk dat de Intel het normale werk doet en de Nvidea ingeschakeld wordt als er gegamed wordt (optimus). De Nvidea schrijft zijn gegevens rechtstreeks in de buffer van de Intel, je kunt dan stellen dat het maximum wat je kunt gamen, In ieder gaval door beiden moet worden ondersteund. En dan nog ligt het aan de fabrikant.

Maar omdat wij geen specs van de laptop hebben, valt daar weinig over te zeggen.
Oke bedankt. Het lijkt me opzich logisch dat de specificaties van de grafische kaarten erbij te pakken, anders kan ik misschien direct stellen dat 1920 x 1080 de max zou kunnen zijn voor een extern scherm.

Ik hoop echt dat beide videokaarten gebruikt worden (net als nu > energiebesparing), maar ik dacht dat een aansluiting (VGA / HMDI) altijd connectie met één videokaart heeft. Ik bedoel, bij een desktop zit de VGA direct op de videokaart. Het lijkt me in dat geval niet dat een extern gebruik kan maken van beide videokaarten.

Overigens, ik heb geprobeerd de HMDI specificatie te achterhalen, maar daar kom ik niet uit.
Het gaat om de Asus N76V T4046H. Naast VGA en HMDI, kan er via WiDi aangesloten worden, maar dat lijkt me niet echt snel werken.

...

• Luxicon
dion_b schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:24:
[...]

Ga daar niet vanuit, dat een standaard in een bepaald jaar vastgesteld is zegt allerminst dat alles erna ook de nieuwe gebruikt.

[...]

Nee, dat is embedded DisplayPort 1.2, wat 1) onderdeel van DP is, niet HDMI en 2) dat 'e' slaat op embedded, dus verbinding tussen GPU en panel van de laptop.

[...]

Altijd een uitdaging als specs onvolledig zijn. Wat ik meestal doe is user manual bekijken. Daar staat vaak eea uitgebreider in, ofwel exacte versie, danwel impliciet (ondersteunde resoluties per connector enzo).
Helaas geeft de handleiding geen uitgebreide technische specificaties weer.
Overigens snap ik nog steeds niet of de 740M of HD4000 zal worden aangesproken bij een externe monitor. Evenens of HMDI wel in het rijtje voorkomt van de 740M specificaties, gezien Display Port geen HDMI is (wel een concurrent als ik Wiki mag geloven).
HDMI :
Intel HD4000 Max Pixel Clock supported on HDMI is 225Mhz. So max supported is 1920 x 1080 (60p, 85p) On HDMI
Note : 2560 x1440_ (60 Hz) is not supported on HDMI as it Exceeds the max Pixel Clock supported by our Intel 4000 Hardware ( 225Mhz)
Driver will enable and support 225Mhz based on HDMI Panel’s (HDMI Registration ID supplied by panel )

DispalyPort :
Intel HD4000 Max Pixel Clock supported on DisplayPort is 348 Mhz
So, 2560 x1440_ 60 and 2560 x1600_ 60 is supported on DisplayPort Interface only.
Als ik het zo lees, kan ik het best voor een 1920 x 1080 gaan, gezien HDMI niet wordt ondersteund door de 740M en de HD4000 maximaal 1920 x 1080 ondersteund. Ik denk dat de VGA poort voor de 740M is, en de HDMI voor de HD4000, maar ik kan het ook mis hebben.

Had ik maar Display Port in plaats van HMDI. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Luxicon op 10-10-2015 16:50 ]

...

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De 740M GT chip van Nvidia beschikt over HDMI 1.4a en kan dus maximaal een resolutie aan van 3840x2160p (4K @ 30 Hertz). Verder heeft de chip de potentie om 4 schermen tegelijkertijd aan te sturen. Als je even je Hongaars wat oppoetst: http://techkalauz.hu/lapt...gt750m-es-gt-750m-sli-156

Ik heb net de user manual van je laptop bekeken maar daar wordt geen woord gerept over welke HDMI versie er in je laptop zit. Je zal het alleen zeker weten door deze vraag aan Asus te stellen, maar ik vind het wel vreemd dat ze het niet bij de specs zetten :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Luxicon
stin00 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:04:
De 740M GT chip van Nvidia beschikt over HDMI 1.4a en kan dus maximaal een resolutie aan van 3840x2160p (4K @ 30 Hertz). Verder heeft de chip de potentie om 4 schermen tegelijkertijd aan te sturen. Als je even je Hongaars wat oppoetst: http://techkalauz.hu/lapt...gt750m-es-gt-750m-sli-156

Ik heb net de user manual van je laptop bekeken maar daar wordt geen woord gerept over welke HDMI versie er in je laptop zit. Je zal het alleen zeker weten door deze vraag aan Asus te stellen, maar ik vind het wel vreemd dat ze het niet bij de specs zetten :)
Dat heb je goed gevonden! :) Dan snap ik niet waarom HDMI niet op de officiële website aangegeven wordt, als het gaat om aansluitingen. Daar staat Display Port. Ook bij de HD4000 wordt HDMI ondersteuning aangegeven (en DP)... Dan kan ik daaruit niet opmaken welke aansluiting op de laptop bij welke videokaart hoort. Vervolgens snap ik niet waar de DP is, want ik heb toch echt enkel VGA en HDMI.

Oh trouwens, dat zeg ik verkeerd, op de NVIDIA website er staat HMDI: Yes. Zonder dat daar speciaal een resolutie bij aangegeven is. Dat lijkt me toch niet onbelangrijk om aan te geven..

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 10-10-2015 17:35 ]

...

Pagina: 1