PHP Instellingen pagina bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:41

DFY

Sja...

Topicstarter
Dag,

ik heb een Windows gebaseerde VM gemaakt met daarin alle mogelijke software gerelateerd aan het downloaden van media (Couchpotato, Sickrage, Headphones en nog zo'n 15 web gebaseerde software).
Werkt fantastisch en alles werkt perfect samen. (het is een soort appliance geworden).

Nu ben ik van plan om deze VM aan wat vrienden te distribueren maar voordat ik dat wil en kan doen wil ik graag een instelingen, web gebaseerde pagina maken waarin men alle variabelen kan (moet) gaan invullen (API keys, username/password, eigen Windows license key enz. )
Het meeste heb ik al uitgezocht, ik weet precies welke instellingen er nodig zijn, deze variëren van waardes die terecht moeten komen in MySQL, SQLite, MongoDB, registry en text gebaseerde files (.ini, .config etc).

Hier komt de uitdaging, ik kan niet programmeren :)
Maar ik ben wel creatief, heb in het verleden eens wat zaken in PHP "geprogrammeerd" vooral door veel Googlen, proberen en geduld maar dat is jaren geleden. Aangezien dit de enige web gebaseerde programmeer taal is die ik een beetje kan volgen denk ik dat dit de beste keus is.

Zonder een hele cursus te gaan volgen, hebben jullie tips om het werk dat ik wil verrichten makkelijker te maken?

Uiteraard heb ik al het e.e.a. gezocht (voornamelijk form builders) maar er is zoveel te vinden en veel wat ik gewoonweg niet snap vanwege ontbrekende kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

De beste manier om iets te kunnen programmeren is door iets te leren programmeren.

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mijn nichtje heeft een hersentumor. Ik wil die graag verwijderen. Hier komt de uitdaging, ik ben geen chirurg. Maar ik ben wel creatief, heb in het verleden wel eens een pleister geplakt, maar dat is jaren geleden. Zonder een hele cursus te gaan volgen, hebben jullie tips om het werk dat ik wil verrichten makkelijker te maken?

Hou hetzelfde verhaaltje dat jij hierboven deed eens voor een chirurg, een automonteur of een piloot en je vraag wordt meteen belachelijk. Waarom zou programmeren anders zijn?

Je kan geen skill leren zonder daadwerkelijk dingen te leren. Dat betekent een goed boek erbij pakken en tijd investeren. Veel tijd. Zomaar wat aankloten met setting files die bovendien allemaal erg anaal zullen zijn in wat je erin stopt en héél makkelijk te corrupten zijn doet weliswaar niet héél veel schade gezien wat je ermee wil doen, maar kan zomaar eens heel erg irritant zijn voor iedereen die gebruik maakt van je systeem, most of all jezelf.

Ik ga dit topic sluiten omdat het te algemeen is. De enige richtingen waar we hiermee uit kunnen gaan is "leer mij programmeren" of "design/schrijf de tool voor me" en beide insteken zijn hier ongewenst. Pak er gerust een cursus bij, alles wat je nodig hebt is waarschijnlijk wat formuliertjes bouwen en van/naar files lezen/schrijven, maar zonder een gedegen basiskennis kom je nergens.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.