Sinds kort heb ik een iPhone maar het valt me op dat foto's gemaakt worden op een 3:4 verhouding. Is het mogelijk om dit om te zetten naar 16:9? Wel heb ik gelezen dat ze de huidige verhouding kiezen omdat de beeldsensor ook 3:4 is. Maar video's worden wel in 16:9 gemaakt.
Hou je je iPhone wel horizontaal? Ik let er niet echt op als ik foto's maak, maar zover ik weet is het zo als je je telefoon horizontaal houd dat je ook 16:9 foto's krijgt.Boost9898 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:06:
Sinds kort heb ik een iPhone maar het valt me op dat foto's gemaakt worden op een 3:4 verhouding. Is het mogelijk om dit om te zetten naar 16:9? Wel heb ik gelezen dat ze de huidige verhouding kiezen omdat de beeldsensor ook 3:4 is. Maar video's worden wel in 16:9 gemaakt.
Nee, als je hem horizontaal houdt krijg je geen 16:9 foto's.dennis_rsb schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:13:
[...]
Hou je je iPhone wel horizontaal? Ik let er niet echt op als ik foto's maak, maar zover ik weet is het zo als je je telefoon horizontaal houd dat je ook 16:9 foto's krijgt.
Zie boven in beeld de verhouding: http://i.imgur.com/8b5XkaY.jpg
3264 x 2448 = 1,333
jeroen3 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:57:
Je kunt ze toch gewoon croppen?
Ja croppen is een mogelijkheid, maar dit gaat ten kosten van de pixels. Is het niet mogelijk om via iOS zelf de resolutie aan te passen? Ik neem aan dat die app zelf cropt, als dat is heb ik deze liever niet omdat ik zelf de touwtjes in handen wil hebben dan.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:30:
Ik gebruik zelf de app Camera+. Hier kan je 16:9 foto's mee maken.
3:4 is de (fysieke) beeldverhouding van de sensor. Iedere andere verhouding betekent een verlies aan pixels. Je ontkomt er niet aan om de foto bij te snijden. Er zijn camera apps die dat automatisch voor je doen, of als je omslachtig wilt doen kun je in de standaard camera app een video-opname starten en dan een foto maken. Deze zijn wel 16:9, maar er zijn dan alsnog pixels weggegooid.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ah bedankt, ik vermoedde het al ja.
Dan laat ik het lekker zo als het nu is en dan snij ik ze wel bij indien nodig.
Bedankt.
Dan laat ik het lekker zo als het nu is en dan snij ik ze wel bij indien nodig.
Bedankt.
Je kunt de foto via de foto's app bewerken en croppen mocht dit nodig zijn. 16:9 of 9:16 is een van de keuzes.
[ Voor 20% gewijzigd door jeroen3 op 11-10-2015 15:35 ]
Pagina: 1